Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@10:46:56 GMT

نحوه بازگشایی نمادهای معاملاتی بازار پایه

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۸۵۲۴

نحوه بازگشایی نمادهای معاملاتی بازار پایه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بازار سرمایه، در اطلاعیه جدید که پیرو اطلاعیه ۱۳ شهریور و با امضای بهنام محسنی، معاون بازارهای خارج از بورس شرکت فرابورس منتشر شده، موارد تکمیلی جهت تبیین بیشتر مقررات جدید بازار پایه به اطلاع ناشران، سهامداران و متقاضیان اعلام شده است.

بر اساس این اطلاعیه، در صورت افشای اطلاعات بااهمیت موضوع ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان که در گروه الف قرار داشته باشد یا با وجود اقدامات شرکتی که منجر به برگزاری حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان شود، مبنای محاسبه دامنه نوسان قیمتی نماد معاملاتی، قیمت کشف شده از طریق حراج ناپیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در صورت افشای اطلاعات با اهمیت موضوع ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان قرار داشته باشد و با وجود اقدامات شرکتی که منجر به برگزاری حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان شود، مبنای محاسبه دامنه نوسان قیمتی نماد معاملاتی، قیمت کشف شده از طریق حراج ناپیوسته است.

سایر مفاد مندرج در اطلاعیه های یک و ۶ اسفند سال ۹۷، پنج و ۱۳ شهریور سال جاری این شرکت به قوت باقی است و اطلاعیه های مذکور جزء لاینفک این اطلاعیه است. همچنین ضروری است ناشران، سهامداران و متقاضیان جهت اطلاع از جزئیات و مفاد سایر مقررات و اطلاعیه های مذکور و دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس و دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس مراجعه کنند.

کد خبر 4716159

منبع: مهر

کلیدواژه: فرابورس معاملات فرابورس بازار سرمایه جنگ تجاری بانک مرکزی ایران قیمت دلار بورس وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام قیمت نفت ایالات متحده آمریکا دلار صادرات غیرنفتی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو تعرفه واردات گمرک سازمان امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت دامنه نوسان سهام تمدید شد

 طبق آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام برای یک روز دیگر تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در جلسه‌ای که سازمان بورس در روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار برگزار کرد، مقرر شد تا دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی تا روز سه شنبه ۲۸ فرودین ماه ۱۴۰۲ به مثبت و منفی ۱ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مذکور برای یک روز دیگر تمدید شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس در پی جبران سریع
  • ترس بازار از افزایش دامنه نوسان؟
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • محدودیت دامنه نوسان سهام تمدید شد
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید
  • کاهش دامنه نوسان باید ادامه یابد / سهامداران از اقدام هیجانی پرهیز کنند
  • پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود