Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@10:51:00 GMT

مراجعه بیش از 1800 کرمانشاهی برای اهدای خون

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۸۵۳۱

مراجعه بیش از 1800 کرمانشاهی برای اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۸۰۰ کرمانشاهی در دهه اول محرم برای اهدا خون به این پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز  در خصوص میزان اهدای خون صورت گرفته در استان کرمانشاه طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: در روز تاسوعای حسینی ۲۸۰ نفر برای خون دهی به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد از ۲۰۷ نفر خونگیری به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: در روز عاشورای حسینی نیز ۴۲۹ مراجعه برای خون‌دهی داشتیم که از این تعداد ۳۱۶ نفر خونگیری شدند.

این مسئول آمار اهدای پلاسما به روش آفرزیس را در روز تاسوعا را ۲۳ واحد و در روز عاشورا ۲۲ واحد اعلام کرد.

صالحی فر تعداد مراجعه کنندگان برای خون دهی از اول محرم تا قبل از تاسوعای حسینی را ۱۱۴۳ نفر عنوان کرد که از این تعداد ۹۳۶ نفر موفق به خون دهی شدند.

وی بیشترین اهداها طی دهه اول محرم را مربوط به گروه خونی A مثبت دانست و گفت: ۲۶۸ واحد از خون های اهدایی مربوط به این گروه خونی بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه پایین تر میزان خون های اهدایی در مدت مذکور را مربوط به گروه خونی O منفی با ۳۰ واحد دانست.

این مسئول در خصوص تعداد ثبت نام شدگان برای نذر خون در استان عنوان کرد: طرح نذر خون از ابتدای محرم تا پایان صفر ادامه دارد و به دلیل اینکه حجم مراجعات تاکنون خیلی بالا نبوده است، تمام مراجعات در روزهای مذکور پاسخ داده شده و کسی را در نوبت نداریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۴۰۰ واحد چاپی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان‌غربی   با بیان اینکه ۴۳۹ واحد چاپی در سطح استان فعال است، افزود: از این تعداد ۱۰۱ چاپخانه افست، ۱۴ واحد در حوزه نشر کتاب و مطبوعات، ۲۴۵ واحد چاپخانه دیجیتال، ۱۶ واحد چاپخانه صنعتی «فلکسو و هلیوگراور»، ۴۳ واحد کارگاه‌های سیلک اسکرین وتامپو و خاص، ۱۵ واحد لیتوگرافی و ۱۹ واحد صحافی و عملیات تکمیلی پس از چاپ فعالیت می‌کنند.

قادری ادامه داد: اشتغال در صنعت چاپ تا انتهای سال ۱۴۰۲ هزار و ۸۹۰ نفر است که ۳۴۰ نفر از این تعداد در واحدهای چاپخانه صنعتی مشغول فعالیت هستند.

ادامه داد: در حوزه کتاب نیز در سال ۱۴۰۲ تعداد ۸ مورد مجوز برای برپایی نمایشگاه کتاب، ۱۲ مورد برای رونمایی کتاب، ۳ مورد اجرای برنامه‌های فرهنگی، ۸ مورد برای مؤسسه فرهنگی و هنری چند منظوره، یک مورد برای راه‌اندازی مؤسسه فرهنگی و هنری تک‌منظوره، ۵ مورد برای تأسیس دفتر نشر کتاب و ۲۱ مورد برای راه‌اندازی چاپخانه، لیتوگرافی و عملیات تکمیلی چاپ مجوز صادر شده است.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی مشهدی جان چهار نفر را نجات داد
  • اهدای وسایل سرمایشی و گرمایشی به نیازمندان حمیدیه
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ واحد چاپی در آذربایجان‌غربی
  • ساعت کار کشیک نوروزی پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد
  • استقرار نیروهای حشد شعبی عراق در شرق استان صلاح‌الدین
  • اهدای ۶۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند نهاوندی
  • مراجعه بیش از ۳۶ هزار نفر به علت نزاع و دعوا به پزشکی قانونی در آذربایجان شرقی
  • نیاز مبرم به خون و فرآورده‌های خونی در قزوین‌
  • ۳۶ هزارو ۸۱نفر به علت نزاع و دعوا به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند
  • بهینه‌سازی بیش از ۱۶۰ واحد موتورخانه در استان سمنان