Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@21:34:19 GMT

آیین سنتی نخل گردانی شاهرود و نشاط اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۸۵۹۶

آیین سنتی نخل گردانی شاهرود و نشاط اجتماعی

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آیین سنتی و کهن نخل گردانی روز یازدهم محرم شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین استانی و شهرستانی در این شهر برگزار شد.
در این مراسم که استاندار، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)، نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس، ائمه جمعه شهرستان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند، آیین سنتی نخل گردانی به یاد تشییع پیکر مطهر سالار شهیدان از کوچه نخل تا پارک شهدای محراب شاهرود و بالعکس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این آیین کهن مردم شهرستان شاهرود با حضور پرشور خود در رثای سالار شهیدان به عزاداری می پردازند.
می توان گفت این در کنار مراسم روز پنجم محرم شاهرود جزو برنامه‌هایی است که هزار هزار نفر را گرد خود جمع می کند و نشان می دهد مردم این خطه که رهبر انقلاب اسلامی فرمود دیار معلمان دین و اخلاق است به سالار شهیدان ارادت خاص دارند و از همه طیف ها و دیدگاه ها و اقوام در این مراسم حضور داشته و نشان دهنده نشاط اجتماعی مردمی است که با همه مشکلات دور امام حسین به اجتماع می رسند و از این اجتماع نشاط باطنی پیدا می کنند و اینجاست که باید گفت الحسین یجمعنا و این یعنی نشاط اجتماعی و صفای دل مردمی که برای فرهنگ دینی و مذهبی خود همه چیز را فدا می کنند و به وحدت می رسند و این الگویی است برای نشاط اجتماعی که باید ترویج و تبیین شود. گزارش : علی عامری /files/fa/news/1398/6/20/2417692_342.jpg /files/fa/news/1398/6/20/2417693_247.jpg /files/fa/news/1398/6/20/2417694_603.jpg /files/fa/news/1398/6/20/2417695_922.jpg

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود نخل گردانی شاهرود استاندار سمنان فرمانده سپاه قائم آل محمد عج نشاط اجتماعی امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم

آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع ایثار بجنورد با حضور هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع ایثار بجنورد، با حضور هنرمندان و اهالی هنر خراسان شمالی و با حضور سعید، لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور برگزار شد.

سعید لشکری با اشاره به اینکه اساساً هنر از دل تعهد منبعث می‌شود و حامل پیام متعهد به حقیقت است، اظهار داشت: هنر در استانی همانند خراسان شمالی «زنده» است و در بسیاری از موارد در قله قرار دارد.

وی به برگزاری جشنواره ملی نقالان سوره نیز اشاره کرد و گفت: اتفاق ویژه‌ای که در خراسان شمالی رقم خورد و نگاه‌ها را به این سمت آورد این است که مقدمات برگزاری جشنواره ملی نقالان توسط استان فراهم شد و در این خصوص بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر یعنی نوجوانان و دانش آموزان دست گذاشت.

در این آیین امین عربشاهی، مدیر دفتر و خبرنگار تسنیم در استان خراسان شمالی به عنوان چهره خبر سال استان، مرضیه براتی چهره برتر و استاد علیرضا فیروزه چهره ماندگار هنر انقلاب اسلامی معرفی و تجلیل شدند. 

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • ۱۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • چادر سنتی مغولی به سبک روز بازسازی شد! (+تصاویر)
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی می‌تواند به نشاط مردم کمک کند
  • ابلاغ آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث‌داران تمدنی
  • آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث­‌داران تمدنی
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی