Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@09:52:28 GMT

آنچه مانع افزایش شمار شهدای حادثه دیروز کربلا شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۸۶۵۰

به گزارش مهر به نقل از النهرین، حسین الیساری از نمایندگان استان کربلا در پارلمان عراق به جزییات بیشتری از آنچه در جریان مراسم رکضة طویرج(دویدن طویرج) در کربلا معلی، رخ داد، پرداخت.

وی افزود: ازدحامی که در باب الرجاء در مرقد مطهر امام حسین(ع) رخ داد، عمدی نبوده است و اینکه گفته شده است که هشدار درباره کمربند انفجاری عامل ازدحام و خفگی بوده، بی اساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الیساری تاکید کرد: آنچه رخ داده به دنبال بر زمین افتادن یکی از زائرانی که در رکضة طویرج مشارکت داشت، ایجاد شد که به دنبال آن دوندگان یکی پس از دیگری بر زمین افتادند به ویژه که حرم مطهر بیش از دو متر از سطح شهر پایین تر است و دوندگان طویرج با سرعت بیشتری حرکت می کنند که متوقف کردن آنها کار بسیار سختی است.

وی بیان کرد: برخی از دوندگان طویرج متوقف شدند و درب بسته شد و اگر این اقدام سریع نبود، تعداد شهدا و زخمی شدگان بیش از رقم کنونی بود.

شایان ذکر است که در جریان حادثه ازدحام در باب الرجاء حرم مطهر امام حسین(ع)، ۳۱ زائر شهید و ۱۰۲ زائر دیگر مجروح شدند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار پیکرهای شهدای کشف شده در بیمارستان ناصر در غزه به 310 پیکر رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، خبرنگار الجزیره گزارش داد که شمار پیکرهای شهدای فلسطینی که در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشف شدند با پیدا شدن 35 پیکر دیگر به 310 پیکر رسیدند.

پیش از این دفاع شهری  نوار غزه از وجود 3 گور دسته جمعی داخل دیوارهای بیمارستان ناصر در خان یونس خبر داده بود. تیم های دفاع شهری  غزه در جستجوی پیکرهای صدها شهید هستند که رژیم اشغالگر آنها را داخل بیمارستان ناصر اعدام کرده بود.


 

دیگر خبرها

  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • شمار پیکرهای شهدای کشف شده در بیمارستان ناصر در غزه به 310 پیکر رسید
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر رسید
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر رسید
  • وزارت بهداشت فلسطین: ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • اتفاق هولناک در غزه با ناپدید شدن ۲۰۰۰ نفر / افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر رسید