Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@12:40:28 GMT

بیانیه کمیته چهارجانبه عربی در رابطه با ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۸۶۷۲

به گزارش ایسنا، کمیته چهارجانبه وزیران عرب متشکل از عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر که همان کشورهای تحریم کننده قطر هستند، پس از برگزاری دوازدهمین نشست خود در قاهره بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن بدون اشاره به نقش مخرب این کشورها در مشکلات منطقه به طرح ادعاهای واهی و نخ نما علیه ایران و دبیرکل حزب‌الله لبنان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه خلیج تایمز، این کشورها در بیانیه خود با ادعای پشتیبانی ایران از حوثی‌ها، ادامه این حمایت‌ها را محکوم و بر اهمیت مقابله با ایران در منطقه تاکید کردند. این کمیته همچنین در بیاینه فرافکنانه خود اقدامات عربستان و بحرین را در برابر ایران در راستای "محافظت از امنیت و ثبات کشورهای‌ خود" خوانده است.

این چهار کشور علاوه‌براین، سخنرانی دبیر کل حزب‌الله در روز عاشورا را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، این کشورها در حالی مدعی نقش مخرب ایران در امور کشورهای منطقه هستند که خود با سیاست‌های بی‌ثبات کننده و مداخله جویانه‌شان همواره موجب ایجاد و گسترش ناآرامی و تفرقه در کشورهای خاورمیانه می‌شوند.

مقامات این کشورها با فرافکنی تلاش دارند ایران را برای تمامی مشکلات منطقه مقصر جلوه دهند در حالی‌که خود عامل اصلی بی‌ثباتی و جنگ در کشورهای منطقه، ازجمله در یمن هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد

به گزارش قدس آنلاین، ژنرال‌«سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد