Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه،‌ امروز -‌چهارشنبه- گفت که برنامه‌ای ندارد تا درباره تاثیر اخراج «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، بر روابط مسکو-واشنگتن پیش‌بینی کند. 

لاوروف در جمع خبرنگاران گفت که از دهه ۱۹۹۰ با بولتون آشنا بوده است: «هنگامی که برای کار به نیویورک فرستاده شدم، گاه با او در ارتباط بودم و فنجانی قهوه با یکدیگر می‌خوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همراه بسیار خوبی است، رقیب و مردی باهوش است و مصاحبت با او بسیار دلپذیر است.»

وی در ادامه گفت: «در رابطه با دیدگاه‌های سیاسی بولتون، در بسیاری مسائل با او اختلاف داریم. او رویکردی بسیار افراطی دارد و به متدهای دشوار از جمله درگیری نظامی علاقه دارد. همان‌طور که می‌دانید، او عامل بسیاری از بحران‌های مدرن، از جمله در ایران و ونزوئلا و دیگر جاها بود.»

لاوروف در ادامه گفت: «اخراج بولتون چه تاثیری بر روابط مسکو-واشنگتن می‌گذارد؟ راستش را بخواهید، حدسش را نمی‌زنم. اگر سیاست کلی آمریکا را رئیس‌جمهوری این کشور می‌چیند، او چندین‌بار بر لزوم عادی‌سازی روابط در زمینه سیاسی، اقتصادی و انسان‌دوستانه حرف زده است.»  

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سرگئی لاوروف جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایالات متحده و ناتو شیفته ایده تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند و در چنین تقابلی خطراتی وجود دارد که می‌تواند به افزایش سطح خطر هسته‌ای منجر شود.

وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز دوشنبه این اظهارات را در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس منع اشاعه مسکو بیان کرد.

لاوروف هشدار داد غربی‌ها به شکل خطرناکی روی لبه درگیری نظامی مستقم بین قدرت‌های هسته‌ای جهان در حال تلو تلو خوردن هستند که مملو از پیامد‌های فاجعه‌بار است.

سه کشور غربی دارای سلاح هسته‌ای آمریکا، انگلیس و فرانسه از آغاز درگیری‌ها در اوکراین مهم‌ترین حامیان کی‌یف بوده‌اند و روز شنبه مجلس نمایندگان آمریکا بسته ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

لاوروف گفت: مایه نگرانی ویژه این واقعیت است که تروئیکای کشور‌های هسته‌ای غربی از حامیان اصلی رژیم جنایتکار کی‌یف و آغازگر اصلی گام‌های تحریک‌آمیز مختلف هستند. شاهد خطرات راهبردی جدی هستیم که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود