Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@16:40:25 GMT

آغاز ساخت طرح مسکن ملی در استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۸۸۲۰

به گزارش فارس، رضا نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره آغاز طرح اقدام ملی ساخت مسکن در پایتخت که با حضور رئیس‌جمهور کلنگ زنی شده اظهار کرد: بحث طرح اقدام ملی به‌تازگی به پروژه‌های مشارکتی استان تهران اضافه‌ شده است. پیش‌از این پروژه‌های مشارکتی قبلی، جزو ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی به‌حساب نیامده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: پس از گزارشی که برای مقام عالی وزارت فرستاده شد، شرح تأمین زمین از سوی دولت، انتخاب شرکت و بقیه موارد به پروژه‌های مشارکتی استان تهران اضافه شد.

نگهبان تصریح کرد: در استان تهران برای فراخوانی که در تهرانسر گذاشته شد ۸ بلوک را در نظر گرفتیم که مستندات آن آماده شد. مراحل ابتدایی فراخوان در اردیبهشت و خرداد امسال انجام شد که پس از ارزیابی شرکت‌کنندگان و بازگشایی پاکت‌ها برای چهار بلوک، سه شرکت‌کننده انتخاب شدند که یکی از آن‌ها در ۲ بلوک و ۲ شرکت‌کننده دیگر هرکدام در یک بلوک برنده شدند. پس از انتخاب هم شاهد مراسم کلنگ‌زنی پروژه ۱۵۰۰ واحدی با حضور رئیس‌جمهور بودیم.

وی افزود: تقریباً از ۸ بلوک در نظر گرفته‌شده برای ۴ بلوک عقد قرارداد انجام گرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد. چهار بلوک دیگر هم با توجه به تغییر نگاه سازمان ملی و فرمت‌های قراردادها در امور مشارکت، اواخر شهریور فراخوان آن داده خواهد شد تا مابقی واحدها در این پروژه عملیاتشان آغاز شود.

وی در خصوص اینکه علاوه بر تهرانسر در چه مناطق دیگری از تهران قرار است در قالب طرح اقدام ملی پروژه‌های مشارکتی ساخته شود گفت: در حال حاضر روی زمین‌هایی کارشده تا اسناد آن به فراخوان آخر شهریور ماه برسد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستا‌های تهران

عطاالله زمانی با تشریح جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاها، گفت: هزینه ساخت هر متر مسکن روستایی در سال قبل ۹ میلیون تومان بود.

به گزارش تسنیم، وی با یادآوری این‌که بر اساس توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت سیزدهم باید ۱۰ هزار قطعه زمین در استان تهران برای نهضت ملی مسکن واگذار شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه ارزش زمین در تهران به‌شدت بالاست یک قطعه زمین به چند خانوار واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه متولی ساخت نهضت ملی مسکن در شهر‌های با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن است، افزود: تاکنون برای نهضت ملی مسکن استان تهران (شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت) ۱۹۳ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۴۰۰ متقاضی (۳.۸ درصد) تایید شده‌اند. در این راستا ساخت ۲۸۰۶ واحد در دماوند، نسیم‌شهر، اسلامشهر و ... آغاز شده که با احتساب پروژه‌های نیمه تمام در مجموع ساخت ۵۷۲۸ واحد در دستور قرار کار قرار دارد.

زمانی همچنین با اشاره قیمت تمام شده ساخت مسکن روستایی استان تهران گفت: سال گذشته متوسط قیمت این واحد‌ها ۹ میلیون تومان بود که امسال درصد تورم به آن اضافه می‌شود که عمدتاً متراژ این واحد‌ها ۸۰ متر است.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه ۱۲ اصفهان
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۴۴ واحدی مسکن محرومان در شهر منظریه شهرضا
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستا‌های تهران