Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛عبدالکریم گراوند در این باره اظهار داشت: حفاظت از آثار تاریخی به عنوان سند‌هایی ماندگار برای داشتن تصویری شفاف از زندگی گذشتگان بسیار با اهمیت است.

وی تاکید کرد: حفظ و احیای بنا‌های تاریخی استان بوشهر، مرمت اصولی و علمی بنا‌های تاریخی زیر نظر کارشناسان امری ضروری است.

استاندار بوشهر همچنین در بازدید از محوطه تاریخی ریشهر بوشهر با بیان اینکه وجود این محوطه گویای قدمت بالای تاریخی این شهر است، تصریح کرد: باید برای ساماندهی این مجموعه تاریخی که یکی از ظرفیت بالای گردشگری استان بوشهر است تمهیدات لازم اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بازدید از عمارت‌های ملک و هفت بنگله نیز گفت: این آثار تاریخی ظرفیت مهمی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان است و باید ساماندهی آن‌ها در دستور کار قرار بگیرد.  

گراوند بر اجرای طرح‌های مصوب در آثار تاریخی استان بوشهر تاکید کرد و افزود: عمارت تاریخی تنگستانی در بوشهر از جمله این آثار است که می‌تواند در عرصه گردشگری مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار بوشهر همچنین از موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس و قبرستان متجاوزان انگلیسی بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آثار تاریخی استان بوشهر گردشگری گردشگری استان موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۱۸۰۰ شی تاریخی در استان کرمانشاه

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه در طول یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار شی تاریخی در حوزه تمدنی استان یافت شده است، گفت : در یک سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ شی ساماندهی و بیش از ۶۵ اثر مرمت شده است.

فرمانی با اشاره به اینکه با کاوش‌های باستان‌شناسی انجام شده در منطقه کوزران می‌توان این منطقه را به عنوان سایت موزه روستایی به دنیا معرفی کرد، عنوان کرد: سال گذشته ۱۰ فصل کاوش باستان شناسی در استان انجام و هشت اثر ناملموس و بیش از ۴۰ میراث طبیعی ثبت شده و هفت اثر دفاع مقدس نیز آماده ثبت است.

وی افزود: سال گذشته جلسه شورای ثبت میراث ناملموس در کرمانشاه برگزار شد و در یک جلسه ۳۷ خوراک کرمانشاه ثبت ملی شد و این اقدامی بی‌سابقه بود و در تلاش برای برگزاری جشنواره خوراک در سلیمانیه عراق هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ساخت موزه کرمانشاه به عنوان بزرگترین موزه منطقه غرب کشور از سال ۵۳ کلید خورده، اما بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت موزه کرمانشاه سال گذشته در اولویت قرار گرفت عنوان کرد: سال گذشته از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافت، اما باید طرح مطالعاتی معماری داخلی، محتوایی و گرافیک محیطی به روز شود، زیرا مطالعت انجام شده در گذشته استاندارد‌های لازم را ندارد.

فرمانی گفت: سال گذشته طرح مطالعاتی بیش از پنج بار به منقاصه گذاشته شد، اما شرکت‌های برنده صلاحیت لازم را نداشتند و در نهایت با یک شرکت قرارداد منعقد شد، اما با بررسی طرح مطالعاتی ارائه شده امکان پذیرش آن وجود نداشت و ۲۳ ایراد برای آن طرح شد.

وی افزود: قرار شد ایرادات مطرح شده اصلاح شود، اما بعد از چندین ماه انجام نشده و آخرین مهلت داده شده که در صورت عدم اصلاح قرارداد فسخ خواهد شد، اما در صورت اصلاح و پذیرش طرح، فعالیت عمرانی طرح امسال آغاز و در صورت تأمین اعتبار در دو سال افتتاح می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ساماندهی ۱۸۰۰ شیء تاریخی در استان کرمانشاه
  • ساماندهی ۱۸۰۰ شی تاریخی در استان کرمانشاه
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • رهاسازی چاه عمیق بدون حفاظ در مجموعه باستانی گورستان سیراف + فیلم
  • دستور قطع شمع های پروژه بزرگراه یادگار امام در دوره قبل
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • دستور ویژه رئیسی برای احیای واحد‌های تولیدی در تملک بانک‌ها
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران