Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@04:29:11 GMT

آتش در منطقه الگی اندیکا شعله ور شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۸۸۴۹

آتش در منطقه الگی اندیکا شعله ور شد

 رییس اداره محیط زیست اندیکا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:آتش سوزی در منطقه الگی از بعد از ظهر امروز چهارشنبه شروع شده و همچنان در حال پیشروی است.

مصطفی یوسفی افزود: آتش سوزی در منطقه سوسن سرخاب تاحدی کنترل شده و نیروهای محیط زیست و مردم بین ۲منطقه سوسن سرخاب و الگی برای مهار آتش تقسیم شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بررسی علت یا عوامل این آتش سوزی‌ها و همچنین میزان خسارت در حال انجام است .

منطقه الگی و سوسن سرخاب از مناطق گردشگری شهرستان اندیکا محسوب می‌شوند که دارای پوشش درختی وسیع بلوط هستند.

اندیکا با سه بخش مرکزی،چلو و آبژدان در شمال شرق خوزستان قرار دارد.

۷۱۵۹/۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع خوزستان اندیکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند

همشهری آنلاین- سید محمد فخار: طی سال‌های اخیر و پیش از ارائه لایحه ساختمان سبز، مدیریت شهری برای شکل‌گیری ساختمان‌های سبز در تهران مشوق‌هایی اعطا کرده تا این ایده در شهر توسعه پیدا کند.

ایجاد ساختمان‌های سبز در قالب یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران با عنوان ساختمان سبز و معماری پایدار پیگیری شده است، در این زمینه موضوعاتی همچون بازچرخانی آب، پسماند، کاهش مصرف انرژی و استفاده از باتری‌های خورشیدی مدنظر قرارگرفته است. البته این طرح تاکنون داوطلبانه بوده ولی با تهیه دستورالعمل می‌توان برخی از موارد ساختمان سبز را به‌صورت الزامی درآورد.

مهدی پیرهادی، رئیس سلامت محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این‌باره به همشهری گفت: مبحث ساختمان سبز موضوعی است که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته دنیا در حال انجام است. این استانداردها در کشورهای مختلف با عناوین مختلف مطرح می‌شود که یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین عناوین آن استاندارد حوزه تهویه مطبوع و مرجع انتخاب ساختمان‌های سبز است که در ایران بومی‌سازی‌ شده و در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف تشکیل شد، در مدت یک سال گذشته به یک جمع‌بندی کلی رسیده است. فضای کلی این مصوبه منطبق با اصول محیط‌زیست است.

به‌گفته پیرهادی؛ هرچه در این زمینه تلاش و کوشش بیشتری بشود، این پروژه زودتر آغاز می‌شود. این مبحث یکسری ملاحظات نیز دارد که باید رعایت شود و ۴۰۰مورد در استاندارد آن مطرح است که با حضور استادان دانشگاه و نخبگان سعی کرده‌ایم که این میزان کاهش داده شود تا افراد در گام اول بتوانند آن را انجام بدهند. ما می‌دانیم که این استانداردها تعدادشان خیلی بیشتر از اینهاست اما چون تعداد پارامترها و گزینه‌ها در استانداردهای روز دنیا خیلی زیاد است قاعدتا نمی‌شود تمام این استانداردها را یکباره رعایت و اجرا کرد.

او با بیان اینکه براساس مشورتی که در انجمن‌های تخصصی در این مورد داشته‌اند، آنها درخصوص حدود ۲۰۰ گزینه به همفکری و جمع‌بندی رسیده‌اند که شهرداری تهران آن را به‌زودی در قالب یک لایحه به کمیسیون سلامت و محیط‌زیست ارائه می‌کند، گفت: ما آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم و در صحن شورا تصویب می‌کنیم. این لایحه شاید یکی از لوایح و طرح‌های بسیار مهم در حوزه صنعت ساختمان‌سازی‌ و شهرسازی باشد که در حوزه محیط‌زیست نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

ساز و کار اجرای طرح

سیاست شهرداری در لایحه ساختمان سبز یک سیاست تشویقی است و اگر اعضای شورا موافق باشند با تخفیفاتی برای این ساختمان‌ها، آنها براساس ۳سطح دسته‌بندی می‌شوند که شامل ساختمان‌هایی که تا ۸۰ درصد این گزینه‌ها را رعایت می‌کنند، ساختمان‌هایی که بین ۶۰تا ۸۰درصد این گزینه‌ها را رعایت می‌کنند و ساختمان‌هایی که بین ۵۰تا ۶۰درصد این گزینه‌ها را رعایت می‌کنند، می‌شود. بنا به سطحی که ساختمان در آن قرار گرفته باشد، از تخفیف عوارض بهره‌مند می‌شود. با این شیوه و طبق کارشناسی‌ که صورت گرفته این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود.

تجربه مدیریت سبز در ساختمان‌های شهرداری

یکی از نهادهایی که به‌صورت پیشقدم موضوع ساختمان‌های سبز را دنبال کرده، ساختمان‌های شهرداری تهران است. حلیا سادات حسینی، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این‌باره می‌گوید: نظارت بر پیاده‌سازی نظام مدیریت سبز در ۵۶۲ساختمان اداری شهرداری تهران، احداث نیروگاه کوچک‌مقیاس خورشیدی در ۳۲ساختمان با تولید سالانه ۷۴۱.۰۰۰کیلووات ساعت برق، انجام ممیزی تفصیلی انرژی در ۵۴۳ساختمان، اجرای ۲۷۶راهکار کاهنده مصرف انرژی، معاینه فنی ۳۲۳موتورخانه، تجهیز ۲۷۵ساختمان به سیستم کنترل هوشمند گرمایشی، تجهیز ۳۸ ساختمان به سیستم کنترل هوشمند سرمایشی و تجهیز ۳۴ساختمان به سیستم کنترل رادیویی پایانه‌های دمنده‌دار و ۴۸۰۰۰۰ نفرساعت آموزش مدیریت سبز، ازجمله دستاوردهای مدیریت شهری در این زمینه است.

ساختمان سبز یعنی چه؟
منابع انرژی و محیط‌زیست تا آن حد در دنیا ارزش دارند که هنگام ساخت یک بنا به اصولی تبدیل شوند که از زیربنا تا سقف آن را تعریف کنند و در چارچوب قانونی قرار دهند. در این زمینه کارآمدی بنا در کنار طراحی باصرفه‌جویی حداکثر در استفاده از انرژی آب و برق و دیگر منابع بسیار اهمیت دارد. همچنین حفاظت از سلامت و آرامش ساکنان در سایه کاهش ضایعات آلودگی و مخرب محیط‌زیست تعریف شده است.

اصول ساختمان سبز در دنیا

استفاده از مصالح پایدار دوستدار محیط‌زیست تصفیه آب مصرفی در مبدأ کاهش مصرف انرژی به حداقل‌رساندن پسماند گرمایش و سرمایش طبیعی محیط داخلی کد خبر 845176 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها محیط زیست سبز شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی
  • اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟