Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه در یکصد و دومین جلسه شورای شهر بالاخره طلسم عدم معرفی عضو جایگزین شورای شهر شکست و محمدتقی تذروی به عنوان جانشین عضو سیزدهم شورای شهر معارفه شد.

همانگونه که انتظار می رفت بالاخره محمدتقی تذروی به عنوان جانشین عضو شورای شهر  معرفی شد اما باز هم‌ این جلسه حاشیه هایی در پی داشت و از جمله این حاشیه ها می توان به  سخت گیری های رئیس شورای شهر برای عدم سخنرانی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدتقی تذروی عضو جدید شورای شهر در اولین دقایق صد و دومین جلسه شورای شهر پس از قرائت سوگندنامه،  قسم یاد کرد که به وظایف خود در شورای شهر در راستای رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام ورزد.

محمد تقی تذروی در حالی وارد شورای شهر به عنوان عضو جایگزین شد که ۴۱هزار و ۵۶۶ رای مردمی به عنوان سومین عضو علی‌البدل شورا معرفی شد که با توجه به غیبت بیش از دوماه مهدی حاجتی در این پارلمان شهری و انصراف «علی راستگو » به عنوان دومین عضو علی‌البدل، این جایگاه به تذروی اختصاص یافت.

این عضو جدید شورای شهر مصمم بر این بود که به عنوان عضو جدید شورای شهر و نماینده مردم در شورای شهر از طریق این تریبون با مردم گفت و گو کند اما رئیس شورای شهر نه تنها اجازه این موضوع را نداد بلکه تنها به تذروی اجازه داد در جایگاه سیزدهم شورای شهر بنشیند.

تذروی که مصرانه به دنبال این بود پس از قرائت سوگندنامه  با مردم صحبت کند اما این اجازه به عضو جدید شورای شهر داده نشد وی تنها در یک جمله بیان کرد: اگر اجازه می دهید تنها یک صلوات بفرستید.

عضو شورای شهر شیراز گفت: تصمیمات درخانه ای تیمی چند نفره گرفته می شود و عواملشان آن را طوطی وار اجرا می کنند . و بعد با صدای بلند ، سخن از قانون گرایی و اخلاق سر میدهیم.

احمدرضا دستغیب رئیس سابق شورای شهر اضافه کرد: حذف منتقد ، نه قانون گرایی است و نه اخلاق و نه مصلحت مردم . متاسفانه آنچه که امید مردم را از بین برده عملکرد خود ماست.

وی تاکید کرد: اصلاحات با مشورت معنا پیدا می کند . تصمیمات از بالا به پایین و در خانه های تیمی و بین جمع های چند نفره گرفته نمی شود  ، بلکه تصمیم سازی و تصمیم گیری بر عهده مردم است.

عضو شورای شهر شیراز گفت: سال سوم فعالیت از این جهت دارای اهمیت است که دیگر نمی توان بهانه ای مثل نا آشنایی و کم تجربگی را ملاک گرفت. پس از دوسال فعالیت و تعامل با مسئولین و شهروندان لازم است میوه ی شورای پنجم را در شعار هایی که داده ایم بچینیم و رضایت و شادابی شهروندان را افزون سازیم.

لیلا دودمان در نطق پیش از دستور بیان کرد: با علم به کاهش در آمد ها و وضعیت خاص اقتصادی کشور ، لازم است هزینه کردهای شهرداری سامان بیشتری یابد و نظارت شورا بر عملکرد اقتصادی شهرداری بیشتر شود.

با اشاره به اینکه بودجه سال ٩٩ باید جدی  در نظر گرفته شود، عنوان کرد: با توجه به پایان تابستان و آغاز پاییز و آغاز سال تحصیلی ، ساختار فعالیت های شهری دچار تغییر می شود و شیراز به عنوان شهردوستدار کودکدباید آمادگی های متفاوتی برای کودکان شیرازی پیدا کند.

دودمان افزود: تسهیل رفت و آمد کودکان ، کاهش هزینه های حمل ونقل، توزیع عادلانه تر در امکانات آموزشی و تفریحی برای کودکان  از حقوق اولیه ای است که شهری در قامت دوستدار کودک باید در سر تیتر برنامه ها ، سیاست ها و رویکردهای خود داشته باشد.

از جمله دستور کار هوایی که در صد و دومین جلسه شورای شهر نیز مورد بحث قرار گرفت می توان به آیین نامه نظارت بر دفاتر تسهیلگری و پرداخت عوارض نوسازی مساجد اشاره کرد.

کد خبر 4716197

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز شورای شهر شیراز مراسم معارفه ماه محرم بوشهر قزوین شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا گرگان شهرکرد اربعین حسینی ماه محرم و صفر خطبه های نماز جمعه تاسوعا و عاشورا خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «محمدتقی نقدعلی» در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: از تلاش‌های سردار رادان و مجموعه فراجا برای مقابله با بی‌حجابی تشکر می‌کنم و امیدوارم با تدابیر و ظرافت مساله، جلوگیری از کشف حجاب با قدرت و قوت دنبال شود.

وی در ادامه افزود: مشکلات معیشتی و ارزی به مردم فشار زیادی وارد کرده و مردم تصور می‌کنند ما در مجلس اطلاعی از وضعیت معیشتی آنان نداریم؛ در حالی که ما به خوبی از وضعیت معیشتی مردم اطلاع داریم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است جلسه ویژه‌ای برای بررسی وضعیت معیشتی و ارزی کشور برگزار شود تا مردم بدانند ما در موضوع معیشت و مباحث ارزی، دغدغه‌مند هستیم.

کد خبر 6085245 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مراسم معارفه استاندار لرستان برگزار شد
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد
  • فرماندار جدید کاشان معارفه شد + سوابق
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند