Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرزاق موسوی رئیس شورای شهر شیراز در صد و دومین جلسه علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه عزل و نصب مدیران شهرداری از حقوق قانونی شهرداری است و همه باید به آن احترام بگذاریم، اظهار داشت: شورا نیز موظف به نظارت و ارزیابی عملکرد شهرداری و مدیران است و ان‌شاالله ما هم بتوانیم به وظیفه خودمان عمل کنیم؛ البته این نظارت نباید منجر به دخالت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: نتیجه تعیین مدیران باید بهبود و ارتقا سطح ارایه خدمات در شهرداری باشد، بدیهی است که شهروندان و نمایندگان آن‌ها در شورای شهر نیز باید آثار این تغییرات را مشاهده کنند. البته ما در سال سوم، در جهت ارزیابی عملکرد مدیران شهرداری، کمیته نظارت را که مصوب سال دوم فعالیت شورا است، حتماً فعال خواهیم کرد.

موسوی افزود: یکی از شاخص‌های موقعیت مدیران شهرداری، تسریع و بهبود نحوه و کیفیت ارایه خدمات به مردم و شهروندان است، انتظار داریم که گزارش عملکرد شهرداری در اجرای مصوبات شورا و تکالیف قانونی بودجه سنواتی، این را نشان دهد.

او گفت: یکی از وظایف مهم ما به عنوان شورا که در بند ۲ ماده ۸۰ قانون شورا‌ها آمده است، شناسایی و بررسی مشکلات حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، بهداشتی و رفاهی است. در این زمینه انتظار می‌رود کمیسیون‌ها با کمک مرکز پژوهش‌ها که فعال خواهد شد، پیشنهادات خود را ارایه کنند، در همین جهت و به موجب بند‌های ۷ و ۲۳ همین ماده، موضوع توزیع ارزاق عمومی و ایجاد میادین میوه و تره‌بار از تکالیف و وظایف شورا‌ها است.

موسوی در پایان تأکید کرد: مردم در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی هستند، از کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری درخواست می‌کنم با قید اولویت این موضوع را در دستور کار قرار داده و با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط، طرحی اجرایی و عملیاتی برای این مهم ارائه کنند.

در این جلسه لایحه‌ی شهرداری مبنی بر بررسی آیین‌نامه نحوه‌ی نظارت بر دفاتر تسهیلگری و خدمات نوسازی بافت فرسوده در دستور کار صحن علنی شورا قرار گرفت و به تصویب رسید.

اعضای شورای شهر شیراز با لایحه‌ی شهرداری مبنی بر پرداخت عوارض نوسازی مساجد و اماکن مقدسه مذهبی از ماده ۱۷ بودجه شهرداری موافقت کردند.

با تصویب این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود عوارض نوسازی مساجد و اماکن مقدسه اسلامی و معابد اقلیت‌های مذهبی به گواهی مرجع مربوطه از تاریخ ۱۳۹۵/۰۳/۱۱ تا پایان سال ۱۳۹۹ را تاسقف ۲۰ درصد از محل ماده ۱۷ بودجه شهرداری تأمین و پرداخت کند.

در این جلسه لایحه شهرداری شیراز مبنی بر عزیمت شهردار شیراز و هیات همراه به شهر بارسلونا به کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ارجاع شد. همچنین لایحه پرداخت دیه جان باختگان سیل ۵ فروردین سال ۱۳۹۸ دروازه قرآن شهر شیراز نیز به کمیسیون برنامه وبودجه، امورحقوقی و املاک شورا ارجاع شد.
انتهای پیام/ م

 صد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر جاذبه های گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران فردا سه شنبه ۲۸ فروردین درباره اقدامات این معاونت در ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر در پایتخت به اعضای شورای شهر تهران گزارش می دهد. سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: فردا در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا ، همچنین لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران برای دریافت بهای خدمات بهره برداری از معابر توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات هوشمند مسافر بررسی می شود. علیرضا نادعلی افزود: در نشست فردای شورا ، مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به صورت فوق‌العاده به منظور انتخاب بازرس اصلی و علی‌البدل نیز برگزار خواهد شد. به گفته سخنگوی شورا ، بررسی سی امین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران هم در دستور کار شورای شهر تهران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی
  • رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه‌تجارت
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها
  • با کارمندان متخلف شهرداری برخورد قاطع صورت گیرد
  • شورای شیراز نرخ ناوگان اتوبوسرانی و سرویس مدارس را مصوب کرد
  • تعیین تکلیف چهره‌ی دروازه کازرون عملیاتی شود
  • اعضای شورای شهر با اراده مردم بر کرسی نشسته‌اند
  • لایحه کاهش بهای خدمات شهرداری شیراز به تصویب رسید
  • درخواست عضو شورای شهر برای تعیین تکلیف دروازه کازرون و دائره‌المعارف چند زبانه شیراز