Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@23:11:56 GMT

اسرائيل فقط زبان زور را مي فهمد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۹۳۹۳

اسرائيل فقط زبان زور را مي فهمد

خبرگزاری آریا- وزیر اسبق امور خارجه لبنان تاکید کرد تجربه نشان داده است که رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را می فهمد.
به گزارش خبرگزاری آریا، وزیر اسبق امور خارجه لبنان تاکید کرد تجربه نشان داده است که رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را می فهمد.
عدنان منصور در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، درباره قدرت بازدارندگی لبنان در برابر اسرائیل گفت: از زمان تهاجم اسرائیل در سال 2006 تاکنون لبنان به قطعنامه 1701 پایبند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اسرائیل به طور مستمر این قطعنامه را نقض و به مرزهای زمینی، هوایی و دریایی لبنان تعرض کرده است. از سال 2006 تاکنون بیش از 20 هزار مورد نقض این قطعنامه از طرف اسرائیل ثبت شده است. اما اقدامات اخیر اسرائیل در نقض این قطعنامه، عبور از خط قرمزها بود. به عبارت دیگر، اسرائیل عملیات نظامی علیه مقاومت در لبنان، سوریه و عراق انجام داد. حمله به بسیج مردمی عراق و حمله به مقاومت در سوریه صورت گرفت و در آخرین مورد، شاهد انفجار پهپاد اسرائیلی در منطقه الضاحیه در جنوب بیروت بودیم. به عبارت دیگر، اسرائیل می خواست لبنان همانطور که با نقض حریم هوایی و دریایی خود سازگاری پیدا کرده است، با عملیات نظامی این رژیم هم سازگاری پیدا کند. اسرائیل قصد داشت شرایط مشابه نوار غزه را در لبنان ایجاد کند. مقاومت نمی توانست معادله جدیدی را که اسرائیل قصد تحمیل آن را داشت، بپذیرد. به همین علت، سید حسن نصرالله با صراحت اعلام کرد این تجاوزگری اسرائیل با واکنش روبرو خواهد شد.
عدنان منصور افزود: لبنان قطعنامه 1701 را کنار نگذاشته است، اما حق دارد با هر تهاجمی مقابله کند. بدون شک کشورهای غربی به ویژه آنهایی که از اسرائیل حمایت می کنند، همواره اقدامات این رژیم در نقض قطعنامه 1701 را نادیده می گیرند، اما اگر مقاومت لبنان در برابر تجاوزگری اسرائیل از خود واکنشی نشان دهد، به شدت در برابر آن موضع گیری می کنند. ما از حمایت های آمریکا از همه اقدامات اسرائیل تعجب نمی کنیم. دولت، مردم و مقاومت در لبنان موضع مشترکی در برابر اسرائیل دارند. رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس لبنان، درباره نقض حاکمیت ملی کشور مسامحه نخواهند کرد. طرفی که قطعنامه 1701 را نقض می کند، باید مسئولیت پیامدهای آن را بپذیرد. در واقع اسرائیل از سال 1948 تاکنون به هیچ یک از قطعنامه های بین المللی احترام نگذاشته است. فقط قطعنامه 1701 نیست که اسرائیل آن را نقض می کند. حتی قطعنامه مشهور 425 شورای امنیت درباره عقب نشینی از لبنان هم با میانجی گری و دیپلماسی بین المللی اجرا نشد، بلکه این عملیات مقاومت لبنان بود که اسرائیل را وادار به عقب نشینی کرد. در برابر این دشمن، هیچ چیزی جز زور نتیجه ندارد. این دشمن، فقط زبان زور را می فهمد و باید با آن با قدرت مقابله کرد.
وی خاطر نشان کرد: بدون شک عملیات اخیر مقاومت، باعث شد اسرائیل مجبور شود در محاسبات خود بازنگری کند. این موضوع نشانه بسیار مثبتی برای مقاومت است. مقاومت تاکید کرد دیگر در برابر هیچ نوع تعرضی به لبنان سکوت نخواهد کرد. سخنان سید حسن نصرالله برای مصرف داخلی نیست. اسرائیل عادت کرده بود که از کشورهای عربی و حکام عرب، فقط حرف هایی را بشنود که با عمل همراه نمی شود. اسرائیل پس از عملیات آویویم و نیز پس از سرنگونی پهپاد به خوبی فهمید که اگر بخواهد عملیات نظامی خود را گسترش دهد، مقاومت در برابر آن سکوت نخواهد کرد.
وزیر سابق امور خارجه لبنان درباره نقش آمریکا در تحولات اخیر گفت: ما تفاوتی بین موضع آمریکا و اسرائیل قائل نیستیم. دو طرف در یک چارچوب و با طرح مشترک عمل می کنند. اسرائیل، آمریکا و بعضی طرف های منطقه ای با یک محور کامل از مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین روبرو هستند. به همین علت، این رویارویی سرسختانه است. محور مقاومت با گذشت زمان قویتر و متحد تر شده است. اسرائیل می خواهد با هر یک از اعضای محور مقاومت به صورت جداگانه روبرو شود، اما محور مقاومت اجازه چنین کاری را نخواهد داد. سخنان بنیامین نتانیاهو درباره الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اسرائیل، حرف جدیدی نیست. اندیشه های نتانیاهو از قبل آشکار بود و او پیش از نخست وزیری، در کتاب خود به همه اقداماتی که امروز صورت می دهد، اشاره کرده است. بدون شک معامله قرن که دونالد ترامپ قصد دارد آن را پیشنهاد کند، چیزی جز نابود کردن همیشگی آرمان فلسطین نیست. هر کسی سر سوزنی کرامت، عزت نفس و وطن پرستی داشته باشد، زمانی که می بیند دشمن به بخشی از کشور او تعرض کرده است، باید از کشور خود و مقاومت حمایت کند. بدون شک اگر لبنانی ها متحد باشند می توانند در برابر فشارهای خارجی ایستادگی کنند. طرف های خارجی به تفرقه افکنی در داخل لبنان امیدوارند. هر چه جبهه داخلی قوی تر و منسجم تر باشد، قدرت های خارجی نمی توانند اراده خود را تحمیل کنند. با این که فشارها بر مقاومت در طول سال های گذشته ادامه داشته است، اما مقاومت همچنان به راه خود ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اسرائیل زبان زور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ غزه تاکنون، استراتژی مقاومت هدفمند و هوشمندانه را بخوبی پیش برده و حتی در این میان، اسیر پیام‌های گمراه‌کننده نشده است.

به گزارش ایسنا، حنیف غفاری در سرمقاله وطن امروز نوشت: اخیرا شبکه ۱۴ رژیم اشغالگر قدس گزارشی را تحت عنوان «آنچه در جبهه شمال می‌گذرد» منتشر کرد. این گزارش معطوف به تحولاتی بود که از زمان آغاز جنگ غزه و در جریان تقابل حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی به وقوع پیوسته است. «شارون روف اوفیر» نماینده سابق کنست از جمله تحلیلگران حاضر در این شبکه تلویزیونی بود. وی به نکات قابل تاملی درباره شکست تمام عیار رژیم اشغالگر قدس در برابر حزب‌الله اشاره کرد: «چرا واقعیت را نمی‌گوییم؟! ما شمال اسرائیل را از دست داده‌ایم؛ خسارتی که حزب‌الله بر ما وارد کرد ۶ برابر بیشتر از جنگ تابستان ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه)  است. می‌خواهم گریه کنم! چه کسی فکرش را می‌کرد اسرائیل به این روز بیفتد؟»

به راستی چه اتفاقی در شمال اراضی اشغالی، خصوصا مناطق مشرف به جنوب لبنان رخ داده که اینچنین مقامات صهیونیست را پریشان ساخته است؟ واقعیت این است که حزب‌الله لبنان مقاومت هوشمندانه و قاطعانه‌ای را در برابر رژیم اشغالگر قدس صورت داده که دارای ۳ خصلت ویژه است: هدفمندی در تعیین اهداف، انتخاب بهترین زمان در عملیات و تنظیم عوامل فرامتنی و متنی نبرد. 

حزب‌الله لبنان نه تنها قواعد نبرد با تل آویو را بخوبی می‌داند، بلکه قدرت بازدارندگی خود را به صورتی کاملا آشکار به تل‌آویو دیکته کرده است. در این میان، مثلث قدرت در اراضی اشغالی (موساد، کابینه جنگ و ارتش)  آگاه‌سازی افکار عمومی در اراضی اشغالی نسبت به اتفاقاتی را که در جبهه شمال افتاده خط قرمز راهبردی خود تلقی می‌کنند. آنها بخوبی آگاهند افشای ضربات مهلک واردشده از سوی مقاومت لبنان، مترادف با تشدید اعتراضات عمومی و سقوط کابینه جنگ و حتی کابینه پس از آن (کابینه احتمالی لاپید - گانتز) خواهد بود. در مقابل، حزب‌الله لبنان نیز با تمرکز و دقتی مثال‌زدنی و برگرفته از تجربه ارزشمند جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶، مرحله به مرحله اهداف خود را در شمال اراضی اشغالی محقق می‌سازد. 

حزب‌الله  لبنان در تازه‌ترین اقدام خود علیه دشمن صهیونیست، تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را در پایگاه «مسگاو» در شمال فلسطین اشغالی ـ که به‌تازگی تعمیر و تعویض شده بود ـ منهدم کرد. نکته حائز اهمیت اینکه ارتش رژیم اشغالگر قدس پس از انهدام اولیه این تجهیزات، تعمیر و تعویض آنها را با لحاظ کردن بالاترین ضریب امنیتی و بازدارندگی ممکن صورت داده بود. حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ غزه تاکنون، استراتژی مقاومت هدفمند و هوشمندانه را بخوبی پیش برده و حتی در این میان، اسیر پیام‌های گمراه‌کننده نشده است. برای مثال، جریان موسوم به ۱۴ مارس (جریان صهیونیست غربگرا) درصدد بود ورود مقاومت اسلامی لبنان در حمایت از مردم غزه را نماد یک بازی پرهزینه برای بیروت قلمداد کند و حتی در رویکردی وقیح، از شهادت نیروهای مخلص حزب‌الله لبنان در نبرد با رژیم تروریست صهیونیست استقبال می‌کرد. در مقابل، برخی دیگر نیز تصور می‌کردند حزب‌الله در قبال تحولات فلسطین و نوار غزه باید ورود بی‌پروا و همه‌جانبه‌ای داشته باشد، حتی اگر به افتادن نیروهای مقاومت در تله صهیونیست‌ها منجر شود! 

در مقابل، سید مقاومت (علامه سیدحسن نصرالله) بدون تاثیرپذیری از فضای فرامتنی حاکم بر جنگ غزه، هوشمندانه و قاطعانه حزب‌الله را وارد میدان نبرد با دشمن صهیونیست کرد و امروز، صحت و کارایی این استراتژی، بر دوستان و دشمنان مقاومت عیان شده است. نباید فراموش کرد در  زمان تاسیس داعش توسط آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و برخی دولت‌های مزدور و مرتجع منطقه، حزب‌الله بی‌پروا وارد میدان نبرد با تروریسم تکفیری شد و در این صحنه،  ابایی از سنگ‌اندازی‌ها و جنگ روانی گروه‌های طرفدار غرب و اسرائیل در بیروت نداشت.

تجمیع  ۳ واقعه مهم دو دهه اخیر در منطقه یعنی «جنگ ۳۳ روزه»، «جنگ علیه تروریسم تکفیری ـ صهیونیستی در منطقه» و «جنگ غزه» و تحلیل آنها در یک چارچوب مشترک راهبردی نشان‌دهنده زبدگی توصیفی، تحلیلی، راهبردی و تاکتیکی حزب‌الله در آوردگاه‌ها  و بسترهای زمانی - مکانی گوناگون در منطقه است. این همان رمز پویایی و برتری مقاومت لبنان در برابر دشمنان قسم‌خورده بشریت است. قطعا در آینده نزدیک، منابع امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر قدس قدرت کتمان دستاوردهای حزب‌الله در شمال اراضی اشغالی و آنچه را که بر سر صهیونیست‌ها در این مناطق آمده نخواهند داشت. تاریخ مصرف سانسور  تعداد زیاد نظامیان هلاک‌شده صهیونیست ـ که اکثرا با موشک‌های برکان هدف قرار گرفته‌اند ـ و خسارات زیرساختی عمیقی که به پایگاه‌های نظامی این رژیم در این مناطق وارد شده، به پایان رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!
  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است