Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن ، محلولپاشی و هرس زمستانه از راهکارهای کاهش تناوب باردهی مرکبات است.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان تنکابن، ابراهیم کاویانی با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی اصول تغذیه مرکبات در مرکز جهاد کشاورزی دهستان گلیجان شهرستان تنکابن درباره راهکارهای عملی برای کاهش تناوب باردهی مرکبات اظهار کرد: مدیریت مناسب تغذیه و آبیاری متناسب با فنولوژی رشد رویشی و زایشی درختان، تغذیه پس از برداشت شامل محلولپاشی و مصرف خاکی کود متناسب با رقم، محلولپاشی زمستانه اوره قبل از تمایز جوانه های گل، هرس سبک در بهار سال آور، هرس زمستانه مناسب پس از رفع تنش سرما، محلولپاشی کودهای نیترات پتاسیم و نیترات منیزیم در اواخر فاز دوم رشد میوه از راهکارهای کاهش تناوب باردهی مرکبات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن ادامه داد: مصرف اسید جیبرلیک (GA3) در مراحل خاصی از رشد (کنترل گلدهی درخت) و اجتناب از تنش مانداب و غرقاب و زهکشی مناسب کف باغ از دیگر راهکارهای عملی برای کاهش تناوب باردهی مرکبات است.

وی با اشاره به اهمیت عناصر ماکرو و میکرو مورد نیاز درختان به بیان علائم کمبود و راهکارهای رفع کمبود آن پرداخت.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محلول پاشی هرس زمستانه از راه های کاهش تناوب باردهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، موضوع دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی تنکابن قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، ۴ سارق حرفه‌ای منازل را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ دیلمی گفت: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های ماموران به ۸ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان تنکابن اعتراف کردند.

او با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان