Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، سازمان همکاری اسلامی از نشست فوق العاده این سازمان در جده در روز یکشنبه آینده درباره تحرکات جدید رژیم صهیونیستی خبر داد.

در بیانیه این سازمان آمده است: نشستی فوق العاده روز یکشنبه آینده در سطح وزیران خارجه برای بررسی تحرکات خطرناک اسرائیل به ویژه وعده انتخاباتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای اعمال حاکمیت این رژیم بر مناطق دره رود اردن و شمال بحرالمیت و شهرک های کرانه باختری برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است که نتانیاهو دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اراضی اشغالی الحاق می‌کند.

او مدعی شده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.

کد خبر 4716223

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان همکاری اسلامی فلسطین نتانیاهو ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق ایران فلسطین سوریه حزب الله لبنان لبنان دونالد ترامپ روسیه افغانستان نتانیاهو برجام عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

سازمان همکاری اسلامی امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای تاسف عمیق خود از ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام مسئولیت‌های خود در قبال عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل متحد، در زمانی که مردم فلسطین در معرض شدیدترین تجاوزات، آزار و اذیت و نسل کشی قرار دارند، ابراز کرد.

در بیانیه سازمان همکاری‌ اسلامی آمده است که استفاده آمریکا از حق وتو، ناقض مفاد منشور سازمان ملل متحد است که به همه کشورهایی که تعهدات مندرج در آن را می پذیرند، اجازه عضویت می دهد.

سازمان همکاری اسلامی افزود که این اقدام آمریکا مانع از رسیدن ملت فلسطین به حقوق قانونی خود و همچنین به طولانی شدن بی‌عدالتی تاریخی که 75 سال بر ملت فلسطین تحمیل شده، کمک می‌کند.

این سازمان بر حق قانونی کشور فلسطین برای تجسم وضعیت سیاسی و حقوقی خود در سازمان ملل متحد مانند سایر کشورهای جهان، تاکید کرد و آن را حقی دانست که باید چندین دهه پیش بر اساس شرایط سیاسی، قانونی ، تاریخی و طبیعی مردم فلسطین در سرزمین خود که در قطعنامه‌های مربوط به سازمان ملل نیز آن را تایید کرده است، اجرا می‌شد.

این سازمان افزود که سازمان ملل تاکید کرده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین به تحقق صلح و ثبات کمک و راه را برای اجرای توافق دو دولتی هموار می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی از مواضع کشورهای حامی پیش‌نویس قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل که حاکی از حمایت این کشورها از حق، عدالت، آزادی و صلح دارد، قدردانی کرد.

ایالات متحده در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل، از تصویب قطعنامه‌ای که در آن پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل این سازمان توصیه شده بود، جلوگیری کرد. 12 عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به تصویب این سند رای مثبت دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • سازمان همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است
  • حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی
  • سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی اقدام کند
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • نتانیاهو در موقعیت آچمز
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی