Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در توییتی با عنوان «جنگیدن تا آخرین سرباز آمریکایی» افزود: «همان تیم بی که اولاً بیشترین تعداد از تروریست‌های یازده سپتامبر را تأمین کرد و ثانیاً ایالات متحده را به باتلاق‌های افغانستان و عراق سوق داد اکنون از طریق تروریسم اقتصادی برای جنگ با ایرانیانی نقشه می‌کشد که وقتی ساختمان مرکز تجارت جهانی در آتش می‌سوخت، به احترام آن شمع روشن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی تصریح کرد: «تعجبی ندارد که ۱۱ سپتامبر هنوز برای پمپئو کابوس است.»

به گزارش ایرنا، حملات ۱۱ سپتامبر سلسله‌ای از حملات انتحاری بود که در سال ۲۰۰۱، توسط القاعده در آمریکا انجام شد. در جریان این حمله تروریستی ۱۹ تن از اعضای القاعده چهار هواپیمای تجاری - مسافربری را ربودند. هواپیماربایان دو هواپیما را در فاصله‌های زمانی گوناگون تعمداً به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک زدند. در نتیجه این دو برخورد، همه مسافران به همراه عده بسیاری که در ساختمان‌ها حضور داشتند، کشته شدند.

هر دو ساختمان، پس از دو ساعت به‌طور کامل ویران شدند و آسیب‌های زیادی به ساختمان‌های پیرامون زدند گروه هواپیماربایان، هواپیمای سوم را به پنتاگون زدند. اما هواپیمای چهارم در ایالت پنسیلوانیا سرنگون شد.

این در حالی بود که شماری از مسافران و خدمه پرواز پیش از سرنگونی هواپیما تلاش کرده‌ بودند تا کنترل هواپیما را که هواپیماربایان آن را به سمت واشنگتن هدایت می‌کردند، به دست بگیرند. اما هیچ‌کدام از مسافران این پرواز و سه پرواز دیگر زنده نماندند.

کشته شدگان این حمله‌ها دو هزار و ۹۷۴ نفر بودند، که با در نظر گرفتن ۱۹ هواپیماربا در کل شمار کشته‌های این حمله‌ها به دو هزار و ۹۹۳ نفر رسید. بیش‌تر کشته شدگان این حمله‌ها مردم عادی و شهروندان بودند که ملیت آن‌ها از ۹۰ کشور گوناگون جهان بود.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن محمدجواد ظریف القاعده ایالت پنسیلوانیا حملات ۱۱ سپتامبر مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اعتراف وزیر امنیت اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران

«بن گویر» وزیر امنیت ملی اسرائیل گفت: بر اثر حمله ایران دو پایگاه نظامی مهم ما از بین رفته و تعداد زیادی سربازان ما کشته شده‌اند. «راشاتودی» کلیپی از وزیر امنیت اسرائیل پخش کرد که وی اذعان می‌کند که حملات ایران تلفات سنگینی داشته است. بخش‌های مهم مصاحبه بن گویر: امروز ما در شرایط سختی زندگی می‌کنیم بعد از ۷ اکتبر یک فاجعه دیگری (حمله ایران) برای ما رخ داد دو پایگاه اساسی هوایی ما کامل تخریب شد و تعداد زیادی سرباز کشته شدند. برخی از رهبران ارتش و نیرو‌های امنیتی با کمک احزاب چپ‌گرا می‌خواهند به خاطر مصلحت‌های انتخاباتی بایدن، امنیت اسرائیل را به هم بزنند، همانطور که قبلاً هم گفتم به نظرم باید پاسخ ما به ایران سریع و جنونی باشد و به متناسب بودنش اهمیت ندهیم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • (ویدئو) حمله هواپیمای سوخو-۳۴ روسیه به مواضع نیروهای اوکراین
  • نقشه آمریکا برای غزه و اسرائیل
  • (ویدئو) اعتراف وزیر امنیت اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران
  • افراد مسلح در غرب پاکستان ۷ مامور گمرک را کشتند
  • تیراندازی در غرب پاکستان/ ۷ مامور گمرک کشته شدند
  • حملات داس رکورد جدید زدند