Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس پارلمان عربی ضمن اعلام مخالفت قاطع این نهاد با تصمیم نتانیاهو برای الحاق بخش های بیشتری از کرانه باختری به اراضی اشغالی تاکید کرد که این موضوع تهدیدی خطرناک برای رسیدن به صلح در فلسطین و در تعارض آشکار با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

وی با بیان اینکه این تصمیم منجر به افزایش درگیری ها در منطقه خواهد شد، اسرائیل را مسئول تمامی نتایج حاصل از آن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشعل بن فهد همچنین از جامعه جهانی خواست با مسئولیت پذیری، اقدامات لازم و فوری را برای مقابله با سیاست های توسعه طلبی اسرائیل اتخاذ کنند.

نتانیاهو دیشب در جریان سخنرانی انتخاباتی مدعی شد که مناطق "دره اردن" و شمال "البحر المیت" در کرانه باختری را به سرزمین اشغالی الحاق می کند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که نتانیاهو پیش از انتخابات شکست خورده فروردین ماه هم وعده الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی را داده بود.

بسیاری از سازمان های بین المللی و کشورها و شخصیت ها از جمله اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اسلامی، سوریه، قطر، ترکیه، اردن و سخنگوی دبیرکل سازمان ملل علیه سخنان نتانیاهو هشدار داده و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان با اشاره به اینکه تصمیمات نتانیاهو بر خلاف قوانین بین المللی است، تاکید کرد که فلسطینی ها حق دفاع از حقوق خود و رسیدن به اهداف خود به هر وسیله ممکن را دارند.

وی تصریح کرد: اگر طرف اسرائیلی دره اردن، بحرالمیت و هر قسمتی از مناطق اشغالی فلسطین را الحاق کند، تمام توافقات با اسرائیل پایان خواهد یافت.

اتحادیه اروپا نیز امروز (چهارشنبه) هشدار داد که وعده انتخاباتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انضمام منطقه دره اردن در کرانه باختری غیرقانونی بوده و احتمال برقراری صلح در منطقه را کاهش می دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود عباس فلسطین اسرائيل رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ضد صهیونیستی در اریحا

منابع رسانه‌ای صبح امروز (پنج‌شنبه) از عملیات ضد صهیونیستی در «اریحا» در کرانه باختری اشغالی و مجروح شدن چند صهیونیست خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری خبر دادند چند فرد مرتبط با مقاومت به سمت اتوبوس و ۲ خودرو حامل شهرک نشینان صهیونیست در نزدیکی شهرک «العوجا» در اریحا تیراندازی کردند.

این حمله منجر به مجروح شدن سه صهیونیست شده که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

جزئیات بیشتری از این عملیات گزارش نشده است.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است. در همین راستا، وزارت بهداشت فلسطین از بازداشت صدها فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون خبر داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لحظه عملیات تیراندازی علیه صهیونیستی‌ها در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی جدید در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا
  • تظاهرات حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری
  • ۵ نکته در مورد قطعنامه آتش‌بس فوری در جنگ غزه
  • شهادت بیش از پنج هزار دانش‌آموز فلسطینی از ابتدای جنگ
  • ویدئو| لحظۀ ترور یک پیرمرد فلسطینی در کرانه‌باختری
  • لحظۀ اعدام یک پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری
  • تصاویر لحظه اعدام خیابانی پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری