Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:03:00 GMT

تجمع نیروهای سعودی هدف حمله ۳ موشک یمنی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۹۶۰۰

تجمع نیروهای سعودی هدف حمله ۳ موشک یمنی قرار گرفت

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، این موشک ها از نوع "زلزال ۱" بوده که تجمع نیروهای ائتلاف سعودی را هدف قرار داده است.

این حملات در نزدیکی گذرگاه مرزی "عَلب" در مرز عربستان و یمن انجام شده است.

مراکز نظامی و حساس در جنوب عربستان شامل "جیزان"، "نجران" و "عسیر" در هفته های اخیر هدف گسترده حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته است؛ به طوری که موشک‌های پاتریوت قادر به رهگیری و انهدام آنها نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در ماه جولای (تیر)، ۲۳ عملیات توسط یگان پهپادی یمن انجام شد که ۱۸ مورد آن با موشک «قاصف ۲k» به فرودگاه‌ها و مراکز نظامی عربستان بود.

امارات متحده عربی یکی از متحدان و اعضای اصلی ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان بوده  اما شواهد و تحرکات نیروهای این کشور، نشان می دهد که به تدریج درصدد خروج از این ائتلاف است.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای جنگ علیه مردم یمن در سال۱۳۹۴ تشکیل شد و با حمایت نظامی، مالی و لجستیکی از گروههای داخلی و حملات گسترده توپخانه ای و عملیات هوایی، این کشور را به ویرانه‌ای تبدیل کرده و علاوه بر خسارت به زیرساخت های یمن، هزاران غیرنظامی را در این کشور به خاک و خون کشیده است؛ هرچند تاکنون نتوانسته به اهداف خود برسد و زمزمه هایی برای خروج از این جنگ خانمان سوز به گوش می رسد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن جنبش انصارالله عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه

آفتاب‌‌نیوز :

ساره اولین ربات انسان‌نمای عربستان سعودی است که شرکت هوش مصنوعی و ربات کیو‌اس‌اس (QSS AI & Robots) در ریاض با استفاده از مدل یادگیری زبان که خودش طراحی کرده، و لباس زنان این کشور را بر تن آن پوشانده است.

ایلی متری، مدیرعامل این شرکت، به بیزنس اینسایدر گفت: ساره می‌داند که دختر است، ۲۵ سال سن و ۱۶۲ سانتیمتر قد، و لباس سعودی به تن دارد.

ساره که عبایه، لباس سنتی زنانه سعودی، به تن دارد اولین ربات انسان‌نما است که در عربستان سعودی و احتمالا در خاورمیانه طراحی و ساخته شده است.

این ربات انسان‌نما که تلفیق ابتکار فناوری و عرف اجتماعی است، به دو زبان عربی و انگلیسی صحبت می‌کند.

متری گفت ساره از مدل یادگیری زبانی که این شرکت طراحی کرده است استفاده می‌کند‌ــ یک برنامه هوش مصنوعی که متن و کلام را شناسایی و تولید می‌کند.

متری در ادامه افزود: ما به منابع زبانی هیچ‌کس متکی نیستیم، حتی چت جی‌پی‌تی.

حضور ساره در نمایشگاه‌های فناوری گوناگون توجه گسترده‌ای جلب کرده و نمود پیشرفت‌های عربستان سعودی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی است.

ظهور ساره نشان‌دهنده ترکیب پیشرفت فناوری و هنجار‌های اجتماعی عربستان سعودی و همچنین گام‌های بلندی است که این کشور در حوزه هوش مصنوعی برداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه