Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:48:48 GMT

گواهی استاندارد ۷۰ درصد آسانسورهای خوزستان به روز نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۹۸۹۶

گواهی استاندارد ۷۰ درصد آسانسورهای خوزستان به روز نیست

نعمت الله نوری زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مهرماه سال گذشته برای اولین بار اتحادیه کشوری آسانسور در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: همزمان با فعالیت اتحادیه استانی در خوزستان، به روز رسانی استاندارد آسانسورهای استان خوزستان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه فرآیندهای اجرایی برای این موضوع از مهرماه امسال در استان آغاز می شود، گفت: در بین همه آسانسورهای نصب شده در ساختمان های استان می توان گفت تنها ۳۰ درصد آنها به روز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اتحادیه استانی آسانسور در خوزستان با ابراز نگرانی از آسانسورهای موجود در ساختمان هایی که عمر آنها بیش از پنج سال است، گفت: با هماهنگی که از طریق اداره کل استاندارد استان صورت گرفته قرار است تعدادی از شرکت های بازرسی برای به روز رسانی تجهیزارت آسانسور بکار گرفته شود.

نوری زاده خاطرنشان کرد: این بازرسی ها قرار است سالانه انجام شود تا  از بابت ایمنی آسانسورهای ساختمانی مطمئن شویم.

وی یکی از عواملی که باعث ایجاد نگرانی ها شده است را کوچک بودن چاله های آسانسور در ساختمان های قدیمی ساز دانست و گفت: در این راستا باید از تجهیزات خاصی جهت به روز رسانی ایمنی و استاندارد آسانسورها استفاده کرد.

آسانسورهای ادارات و مراکز درمانی اولویت بازرسی ها

سرپرست اتحادیه استانی آسانسور در استان بازدید از شرایط آسانسورهای اماکن عمومی بخصوص ساختمان های اداری و مراکز درمانی مانند مجتمع های پزشکی را یکی از اولویت های لازم  در این بازرسی ها عنوان کرد.

نوری زاده تصریح کرد: این بازرسی ها از مراکز عمومی که محل تردد مردم هستند اجباری است و باید همکاری های لازم در این زمینه راستا صورت بگیرد.

وی یادآور شد: تلاش می شود با صدور گواهی های استاندارد آسانسور ایمنی آنها ارتقا یابند تا شاهد حوادث ناراحت کننده ای در محیط های ساختمانی نباشیم.

بر اساس این گزارش، تمام آسانسورهای نصب شده در کشور مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و علاوه بر این  صدور پروانه پایان کار برای ساختمان‌های دارای آسانسور توسط شهرداری‌ها، در گرو ارائه گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور است.

۹۹۳۱/۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا استاندارد خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نبی‌پور بعد از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: امسال تعداد ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان خوزستان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۵۳۵ هزار هکتار، کشت گندم آبی و ۲۱۹ هزار هکتار کشت گندم دیم بوده است.

وی با اعلام اینکه برداشت گندم در برخی شهرستان‌های خوزستان آغاز شده است، خبر داد: برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در هندیجان انجام شد و در مناطق شمالی مانند دزفول، اندیمشک، باغملک و دهدز نیز برداشت دیرتر انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است و ۲۰ درصد بقیه مربوط به شهرهای شمالی حدود ۲ هفته آینده برداشت خواهد شد.

وی تصریح کرد: سه هزار کمباین برداشت گندم خوزستان را برعهده دارند که از این میزان ۶۰۰ کمباین از استان و بقیه از استان‌های فارس، کرمانشاه، لرستان، خراسان و اصفهان هستند.

کد خبر 6081286

دیگر خبرها

  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • توزیع ۵۷۰۰ تن اقلام اساسی در مازندران
  • توزیع بیش از ۵ هزار تن اقلام اساسی در مازندران
  • رشد نم هوا در اروند
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • صدور ۱۱۹۸ تاییدیه ایمنی آسانسور درخوزستان
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان