Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@14:48:27 GMT

توقف روند کاهشی طلای جهانی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۹۹۵۰

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی، روند نزولی چهار روزه خود را متوقف کرد و اندکی افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۴۹۰ دلار و ۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در ۱۴۹۸ دلار ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" اظهار کرد که انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج‌شنبه خود نرخ‌های بهره را کاهش دهد و سرمایه‌گذاران روی چنین اقدامی کاملا حساب کرده‌اند و با توجه به افت اخیر قیمت طلا، سرمایه گذاران از این فرصت برای خرید بهره برده‌اند.

قیمت طلا از چهارم سپتامبر که به رکورد ۱۵۵۷ دلار صعود کرد، بیش از چهار درصد یا بیش از ۶۰ دلار ریزش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران منتظر نشست روز پنج‌شنبه بانک مرکزی اروپا برای مشاهده تصمیم سیاست پولی این بانک هستند. انتظار می‌رود بانک مرکزی بسته محرک مالی جدیدی تصویب کند. همچنین پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا هفته آینده نرخ‌های بهره را کاهش دهد.

قیمت طلا از ماه مه که به رکورد پایین ۱۲۶۵ دلار و ۸۵ سنت سقوط کرد، تحت تاثیر تسهیل سیاست پولی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان، ادامه جنگ تجاری آمریکا و چین و نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی، حدود ۱۸ درصد یا بیش از ۲۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

در بخش تجاری، یک مشاور ارشد کاخ سفید انتظارات برای دور بعدی مذاکرات تجاری آمریکا و چین را تعدیل کرد و از سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها خواست درباره حل اختلافات تجاری با چین صبور باشند.

جنگ جهانی میان آمریکا و چین از زمانی که بیش از یک سال پیش آغاز شد، بازارهای جهانی را ملتهب کرده و نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی را برانگیخته است. با این حال بازارها از تصمیم دو کشور برای برگزاری مذاکرات تجاری در اوایل ماه آینده در واشنگتن دلگرم شده‌اند. شاخص دلار در معاملات روز چهارشنبه ثابت بود در حالی که بازارهای سهام آسیایی در سطح بالاتری ایستادند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری با شکستن حمایت در سطح ۱۴۹۷ دلار، همچنان عقب‌نشینی به سطح ۱۴۵۳ دلار را هدف گرفته است. در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱۸ دلار و ۱۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۹۳۶ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۵۶۱ دلار و ۱۴ سنت ایستاد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: روند کاهشی طلای جهانی اونس طلا سامانه سماح ماه محرم عاشورا زیارت عاشورا شام غریبان جان بولتون مقتدی صدر سحر خدایاری کاروان اسرا نفتکش آدریان دریا شفافیت آرای نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد

سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌آلمللی در ژنو در پی کشف یک گور دسته‌جمعی در بیمارستان "ناصر" غزه در نامه‌ای به رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار "اقدام فوری بین‌المللی برای توقف جنگ نسل‌کشی اسرائیل" علیه مردم فلسطین شد.

به گزارش ایسنا، علی بحرینی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در ژنو در این نامه با اشاره به کشف یک گور دسته جمعی در بیمارستان "ناصر" غزه نوشت: گذشته از نقض قوانین بین المللی بشردوستانه، اسرائیل حقوق بشر بین المللی را نیز نقض کرده است. رژیم اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر، از توسل به زور برای جلوگیری از اعمال حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین (قطعنامه ۲۶۲۵ سازمان ملل متحد) منع شده است. از سوی دیگر، شواهد موجود حاکی از آن است که رژیم اسراییل مسئول ارتکاب اعمال غیرانسانی مغایر با بند های الف، ج، د، و و ماده ۲ کنوانسیون آپارتاید است.

وی در این نامه آورده است: از آنجایی که دیوان بین‌المللی دادگستری هر دو بخش قانون (حقوق بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بین‌المللی حقوق بشر) را در جریان درگیری‌های مسلحانه قابل اجرا می‌داند، رژیم اسرائیل باید نسبت به انجام اقدامات خود متوقف شود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: مردم در منطقه‌ای غزه، که جمعیتی قابل توجهی دارد و بیش از یک میلیون کودک در آن زندگی می‌کنند، به دلیل ۱۶ سال محاصره شدید و دهه‌ها اشغال نظامی ضعیف شده‌اند و اکنون در محاصره کامل قرار دارند از این رو مراقبت بیشتر در پایبندی به قوانین جنگ ضروری است. حقوق بین الملل عرفی همچنین انتقال اجباری جمعیت غیرنظامی از یک منطقه به منطقه دیگر را به شدت ممنوع می کند و نقض این ممنوعیت یک جنایت جنگی و نقض فاحش کنوانسیون ژنو است و هنگامی که به عنوان بخشی از یک حمله گسترده یا سیستماتیک علیه هر جمعیت غیرنظامی انجام شود، ممکن است به جنایت علیه بشریت تبدیل شود.

انتهای پیا

دیگر خبرها

  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی