Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@21:34:28 GMT

از طرح‌های جایگزین برای توافق اوپک پلاس خبری نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۰۰۹۲

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک به خبرگزاری امارات (WAM) گفت تاکنون طرح‌های جایگزینی برای توافق اوپک پلاس وجود نداشته است.

به گزارش ایسنا، بارکیندو تصریح کرد اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، متعهدند برای تضمین ثبات و تعادل بازار جهانی نفت اقدامات ضروری را انجام دهند.

نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک برای بررسی وضعیت بازار و مرور توافق نفتی روز پنجشنبه در ابوظبی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان سعودی و روسیه از اعضای کمیته نظارتی مشترک اوپک و غیراوپک هستند که شامل تولیدکنندگان بزرگ دیگری شامل عراق، امارات متحده عربی، کویت، نیجریه و قزاقستان است.

در این بین تیمیپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه که در ابوظبی حضور داشت، در پاسخی به پرسشی درباره تولید بیش از سقف مقرر این تولیدکننده گفت: نیجریه هر آنچه که اوپک درخواست کند، انجام خواهد داد.

ثامر غضبان، وزیر نفت عراق نیز در ابوظبی به شبکه سی ان بی سی آمریکا گفت: عراق که ماه‌ها بیش از سقف مقرر نفت تولید کرده است، تلاش خواهد کرد به تعهدات خود که سوم دسامبر سال گذشته با همکارانش در اوپک و خارج از اوپک توافق کرده بود، عمل کند اما البته مشکلاتی دارد.

عراق در اوت ۴.۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که رکورد بالای جدیدی بود. حجم تولید این کشور پس از دو دهه جنگ و سه سال مبارزه برای راندن داعش، طی چند سال گذشته به طور پیوسته رشد کرده است.

در این بین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت اوپک در اوت به ۲۹.۷۱ میلیون بشکه در روز رسیده که ۲۳۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با ژوییه افزایش داشته است و این افزایش تحت تاثیر تولید بالاتر عربستان سعودی، نیجریه و عراق روی داده است.

این آژانس پیش‌بینی کرد میانگین تولید نفت اوپک به ۳۰.۰۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ و ۲۹.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید که به ترتیب ۱۰۰ هزار بشکه و ۱۹۰ هزار بشکه در روز کمتر از پیش‌بینی ماه گذشته بود.

نظرسنجی پلاتس نیز نشان داد تولید نفت اوپک در اوت ۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به ژوییه افزایش پیدا کرده و به ۲۹.۹۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد بارکیندو امارات اوپک سامانه سماح ماه محرم عاشورا زیارت عاشورا شام غریبان جان بولتون مقتدی صدر سحر خدایاری کاروان اسرا نفتکش آدریان دریا شفافیت آرای نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته دوم آوریل تقریباً به بالاترین میزان سالانه خود رسید و جریان این کالا از بنادر اصلی این کشور رکورد زده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته دوم آوریل تقریباً به بالاترین میزان سالانه خود رسید و جریان این کالا از بنادر اصلی این کشور رکورد زده است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته منتهی به 14 آوریل با 560 هزار بشکه افزایش به 3.95 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از ماه می 2023 محسوب می‌شود.

میانگین چهار هفته‌ای این صادرات که با نوسانات کمتری همراه است، نیز به شدت افزایش یافت و با حدود 250000 بشکه در روز به 3.66 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از اوایل ژوئن 2023 محسوب می‌شود.

عضو اتحادیه اروپا واردات نفت روسیه را متوقف کردآمریکا تحریم‌ نفت روسیه را نقض کرد!

میانگین صادرات هفتگی این محصول روسیه حدود 365000 بشکه در روز بود و طبق گزارش ها حدود 490000 بشکه در روز بالاتر از هدف تعیین شده روسیه برای آوریل که بود بخشی از تلاش گسترده ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید و عرضه برای متعادل کردن قیمت نفت است.

پس از آن که چندین عضو دیگر اوپک پلاس موافقت کردند تولید خود را کاهش دهند، روسیه متعهد شد که صادرات نفت خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز کمتر از میانگین ماه مه تا ژوئن در سه ماهه اول سال جاری کاهش دهد.

انتظار می‌رود این کاهش صادرات روسیه بین نفت خام که 300 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت و محصولات پالایشگاهی تقسیم شود.

این شبکه خبری همچنین اعلام کرد که جریان خروج نفت از پایانه‌های اصلی صادرات روسیه به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور نزدیک شده است.

بر اساس داده‌های ردیابی کشتی‌ها، بزرگترین بندر بارگیری نفت این کشور یعنی بندر پریمورسک، 10 نفتکش را در سه هفته از چهار هفته گذشته جابجا کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • رویترز:‌ صادرات نفت ایران بیشترین رقم در ۱۰ ماه گذشته شد
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • یک سریال فانتزی جایگزین «رستگاری» شد