Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی عصر چهارشنبه در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه  با وی ، اظهار کرد: در صورتی که توافقات با اروپا نهایی شود، آماده ایم به تعهدات برجامی برگردیم  و جلسه ایران و ۱+۵ نیز تنها زمانی امکان پذیر است که تحریم ها برداشته شود.

رئیس‌جمهور با تشکر از تلاش‌های رئیس جمهوری فرانسه ، به گام سوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی اشاره  و تاکید کرد: گام سوم ایران تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است و در عین حال قابلیت  بازگشت پذیری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی همچنین استحکام برجام و امنیت در آبراه های جهان از جمله خلیج فارس و دریای عمان را دو هدف عمده برشمرد  و این را به نفع جهان و از جمله اتحادیه اروپا و حتی آمریکا دانست.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه برجام فرصتی بزرگ برای همگان بود تا در اقتصاد رو به توسعه ایران مشارکت و سرمایه گذاری کنند، گفت: اتحادیه اروپا و بویژه فرانسه ضروری است که نقش خود را برای حفظ برجام به خوبی ایفا کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تشریح اقدامات و مذاکرات فشرده کشورش با مقامهای آمریکایی درباره بسته جدید پیشنهادی توافقات گفت: فرانسه به تلاش هایش برای اجرای مفاد برجام و  رسیدن به تفاهم ادامه می دهد.

امانوئل مکرون نیز در این گفت و گوی تلفنی، اقدامات و برنامه های آتی کشورش را برای تداوم مذاکرات و رسیدن به توافق، تشریح کرد.

روسای جمهور دو کشور همچنین توافق کردند که به رایزنی های خود ادامه دهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفت وگوی تلفنی با امیر قطر خواستار مهار رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان رئیس جمهور ترکیه و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر امروز (دوشنبه) تلفنی با هم گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این گفت وگوی تلفنی درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه، روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی با یکدیگر رایزنی کردند.

رئیس جمهور ترکیه در این گفت وگو بر لزوم تشدید تلاش‌های جهان اسلام برای توقف حملات وحشیانه (رژیم) اسرائیل و مجازات آن به خاطر جنایات علیه بشریت تاکید کرد.

اردوغان همچنین بر لزوم مهار رژیم صهیونیستی و اقدام منطقی برای جلوگیری از گسترش تنش‌های منطقه‌ای تصریح کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • مکالمه تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه درباره عملیات «وعده صادق»
  • گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین
  • رئیس جمهور فرانسه، رئال مادرید را تهدید کرد!
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد