Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:35:39 GMT

۶۰۰ تن محصول هلو و شلیل در ابرکوه تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۰۵۴۹

۶۰۰ تن محصول هلو و شلیل در ابرکوه تولید شد

مهدی غیب الهی  عصر چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت این محصول از اواسط تیرماه آغاز و تا شهریورماه ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: این میزان با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی مناسب با متوسط عملکرد ۱۰ تن در هر هکتار تولید شده است.

وی بابیان اینکه ارقام زعفرانی، انجیری و بومی پاییزی از ارقام مرغوب هلو در این شهرستان است، افزود : زردآلو ، هلو و انجیر از میوه های سردرختی این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیب الهی همچنین بر ضرورت ایجاد شهرک تولید و فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد و افزود: این موضوع فرصت مهمی برای سرمایه گذاران در بخش اشتغال و تولید فراهم می‌کند.

وی  با بیان اینکه از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی حمایت می‌شود، خاطر نشان کرد: صنایع تبدیلی نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از ضایعات میوه بویژه زردآلو، گوجه سبز، هلو و شلیل دارد.

این مسئول تصریح کرد: توانمندهای بخش کشاورزی و باغی شهرستان ابرکوه را به یکی از قطب های مهم کشاورزی استان یزد تبدیل کرده و درخرید گندم و تولید محصولاتی نظیر زردآلو و پیاز جایگاه نخست استان را دارد.

وی سطح زیرکشت باغ‌های ابرکوه را هشت هزار هکتار اعلام و خاطرنشان کرد:  از این میزان ۴۵ هزار تن انواع محصول سردرختی تولید می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه با تاکید بر بهره وری از منابع آب در بخش کشاورزی تصریح کرد: تاکنون افزون بر چهار هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان به سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شده است.

۳۵ درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند، منابع آبی ۱۵ هزار هکتار باغ‌ها و اراضی زراعی ابرکوه ۱۴۰ میلیون مترمکعب است که از طریق ۶۶۲ حلقه چاه و ۱۱ رشته قنات تأمین می‌شود.

سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی در شهرستان ابرکوه تولید می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میوه های گرمسیری کشاورزی ابرکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران

جلال یوسفی مدیر جهاد کشاورزی دهلران اظهار داشت: شهرستان دهلران قطب اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان ایلام است، هم اکنون برداشت کلزا در سطح شهرستان آغاز شده و به زودی برداشت گندم نیز شروع می‌شود.

وی با بیان لزوم همکاری و هماهنگی گسترده سایر دستگاه‌های مسئول با مدیریت جهاد کشاورزی برای مدیریت عملیات برداشت، افزود: در سال زراعی جاری ۶۶ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی دهلران یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود به طور تقریبی ۲۳۰ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

یوسفی با اشاره به رشد سه برابری سطح زیر کشت محصول کلزا، گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود به طور تقریبی ۱۵ هزار تن محصول از این اراضی استحصال شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هفت سیلوی فعال و سه مرکز خرید کلزا در شهرستان آماده تحویل محصول گندم و کلزا است و همچنین طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، برداشت توسط قریب به ۳۲۵ دستگاه کمباین انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران