Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:  بر این اساس ردیف مستقل برای اجرای طرح های عمرانی و بنای یادمان این مجموعه فرهنگی فاخر تبریز در بودجه سال ۱۳۹۸ لحاظ شده که از محل اعتبارت ملی تخصیص می یابد.

وی تشریح کرد: ردیف بودجه مقبره الشعرای تبریز چند سال پیش حذف شد اما در موافقت نامه اخیر  ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیارد تومان اعتبار برای آن لحاظ شده است که البته از مقدار تخصیص آن خبر نداریم، ولی تلاش می کنیم تخصیص آن کامل شود زیرا برای اجرای طرح ساماندهی مقبره الاشعرای تبریز در زمان مناسب، به اعتبار کافی نیاز است.

وی گفت: بر اساس تصمیم های اتخاذ شده اخیر، مقرر شده تا طرح ساماندهی مقبره الاشعرا تبریز در ۲ بخش ادامه یابد؛ بخش بنای یادمان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی آسیب زدایی و تکمیل شود و بخش دیگر طرح پیرامون یادمان مقبره را شهرداری ادامه دهد.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی مقبره الشعرا در سال ۱۳۹۳ به شهرداری تبریز واگذار شد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی این مجموعه را همراهی می کند، اضافه کرد: شهرداری تبریز نیز برای سال جاری پنج میلیارد تومان اعتبار برای این طرح لحاظ کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس اعلام شهرداری تبریز در مجموع از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۱۸ تا ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح ساماندهی مقبره الاشعرا تبریز هزینه شده است؛ البته بر اساس برآورد سال ۱۳۹۷ مشاور شهرداری برای انجام طرح های عمرانی و تجهیز این مجموعه حدود ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمدپور یادآور شد: البته بر اساس برآوردهای سال جاری و مبادله اوراق خزانه برای مجموعه اقدامات عمرانی، تجهیز، آسیب زدایی و تکمیل یادمان مقبره الشعرا  ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت اجرای طرح سامان دهی مقبره الاشعرا تبریز به صورت هیات امنایی انجام می شود، گفت: استاندار، معاون عمرانی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شهرداری، رییس شورای شهر، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و فرمانداری شهرستان تبریز به ریاست استاندار اعضای هیات امنا را تشکیل می دهند.  

محمدپور همچنین در پاسخ به این سئوال که چرا به رغم اینکه مقبره الاشعرا به عنوان کانون اول گردشگری آذربایجان شرقی محسوب می شود، از مزایا و اعتبارات رویداد تبریز ۲۰۱۸ بهره مند نشد، اظهار داشت: واقعیت این است که برای طرح ساماندهی مقبره الاشعرا تبریز ۳۰ میلیارد تومان پیشنهاد و در ستاد استانی رویداد تبریز ۲۰۱۸ تصویب شد اما در نهایت این رقم حذف و این مجموعه تاریخی فرهنگی که شهریار شیرین سخن در آن مدفون است، از اعتبارات این رویداد بین المللی محروم شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین گفت: مقبره الاشعرا اولویت اول گردشگری شمال غرب کشور و آذربایجان شرقی است و حق این بود که توجه بیشتری به این مجموعه فاخر ملی کشور شود و از محل بودجه تبریز ۲۰۱۸ اعتباری به این مجموعه فرهنگی- گردشگری اختصاص یابد.

کد خبر 4716295

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی ماه محرم بوشهر قزوین شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا گرگان اربعین حسینی شهرکرد ماه محرم و صفر خطبه های نماز جمعه خرم آباد تاسوعا و عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نوروزی ۷۷ میلیارد ریالی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین، فرشاد به‌آفرین ایام نوروز و تعطیلات ابتدای سال را فرصتی بسیار مغتنم برای معرفی آثار و صنایع دستی آذربایجان شرقی برای مسافران و گردشگران عنوان و اضافه کرد: به مناسبت نوروز، نمایشگاه‌های مختلف و متنوع صنایع‌ دستی در ۷۱ نقطه استان در قالب ۶۰۸ باب غرفه برگزار شد.

وی با تاکید بر اهمیت برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در معرفی صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی هر منطقه، اظهار کرد: بر همین اساس تمام بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی استان در طول تعطیلات نوروز فعال بود و در این مکان ها خدمات برای علاقه‌مندان و گردشگران ورودی به استان ارائه شد.

به آفرین ابراز امیدواری کرد در تعطیلات تابستان که به دلیل شرایط آب و هوایی آذربایجان شرقی و تبریز میزبان خیل عظیم مسافران و گردشگران است، رقم فروش محصولات صنایع‌ دستی استان افزایش یابد.

وی از همراهی شهرداری تبریز، دانشگاه هنر اسلامی و انجمن‌های صنایع‌ دستی در برگزاری بازارچه‌ها و نمایشگاه های صنایع دستی در نوروز قدردانی کرد و گفت: در کلانشهر تبریز تعداد مکان‌های برگزاری نمایشگاه و بازارچه‌های صنایع‌دستی ۲۰ مورد در قالب ۳۸۰ باب غرفه فروش برای گردشگران خدمات رسانی کرد.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر اهمیت حمایت از کالای ایرانی در قالب پشتیبانی از صنایع دستی تاکید و اظهار کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی و رشد تولید باید از فعالان این بخش حمایت های قاطع ، اثرگذار و عملیاتی به انجام برسد.

به آفرین با اشاره به جایگاه صنایع دستی استان که تجلی گر تفکر خلاق و بی بدیل هنرمندان این خطه است، ادامه داد: در همین راستا آموزش رایگان صنایع دستی و هنرهای سنتی در همه شهرستان‌های ۲۱ گانه آذربایجان شرقی و حدود یکصد روستای منتخب استان ارائه شده است.

به گفته وی هم اکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در حوزه صنایع دستی آذربایجان شرقی فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۸ فروردین‌
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است
  • جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود
  • ضرورت اجرای دقیق استاندارد ساختمان در آذربایجان شرقی
  • پرواز‌های فرودگاه تبریز طبق برنامه انجام می‌شود
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم در تبریز
  • افتتاح ۲ شهرداری جدید در شهرستان تبریز
  • مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه از وضعیت پروازها مطلع شوند
  • فروش نوروزی ۷۷ میلیارد ریالی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی
  • اردوی تیم ملی والیبال نشسته به میزبانی تبریز