Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@01:20:16 GMT

سه معاون بولتون کاخ سفید را ترک کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۰۶۹۴

سه معاون بولتون کاخ سفید را ترک کردند

با اخراج مشاور امنیت ملی آمریکا از کاخ سفید، سه معاون ارشد وی نیز دولت آمریکا را کردند.

به گزارش  فارس، پس از برکناری بولتون از سمت مشاور امنیت ملی، سه نفر از معاونان ارشد وی نیز روز چهارشنبه خروج خود از کاخ سفید را اعلام کردند.

«گرت مارکس»، «سارا تینزلی» که فعالیت‌های رسانه‌ای مشاور امنیت ملی آمریکا را به پیش می‌بردند اعلام کرده‌اند که آخرین روز فعالیت خود در کاخ سفید را سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کریستین ساموئیلیان» که معاون شخصی بولتون بوده نیز تصمیم خود برای خروج از کاخ سفید را اعلام کرده است.

مارکز روز چهارشنبه گفت:« باعث افتخار بود که به کشورم خدمت کنم و امیدوارم که رئیس جمهور و دولت در پیش رفتن به جلو موفق باشند.»

«میک مولوینی» سرپرست کارکنان کاخ سفید روز سه‌شنبه و پس از اخراج بولتون از کاخ سفید در جمع کارکنان شورای امنیت ملی حاضر شد و گفت که قرار نیست اخراج‌های گسترده در شورای امنیت ملی روی دهد.

در حال حاضر «چارلی کوپرمن» به طور موقت جایگزین بولتون شده است. وی پیش از این معاون مشاور امنیت ملی بوده است.

پس از آنکه ترامپ اعلام کرد که اختلافات عمیقی با بولتون درباره موضوعات متعددی داشته، انتظار می‌رود که معاونان نزدیک به بولتون دیگر در کاخ سفید باقی نمانند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد از جان بولتون خواسته از سمتش استعفا کند.

ترامپ در توئیتر نوشت: «شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او نیاز نیست. من و همین‌طور برخی از افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که او صبح امروز این کار را کرد. از جان بابت خدماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.»

جان بولتون لحظاتی بعد از این توئیت روایت جدیدی از این استعفا مطرح کرد. او در توئیترش نوشت: «من دیشب پیشنهاد استعفا دادم و رئیس‌جمهور ترامپ گفت فردا درباره آن صحبت کنیم.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیاست بولتون کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین

تین نیوز

سید حسین میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی امروز ۲۸ فروردین ماه وارد ایستگاه راه آهن رشت شد و به همراه مدیرکل راه آهن شمال٢ و برخی از مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پروژه راه آهن رشت-کاسپین بازدید میدانی به عمل آورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، میرشفیع علاوه بر مشاهده زیرساخت ها، ابنیه و تقاطع های این مسیر ریلی، در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه مذکور قرار گرفت و در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تردد ایمن وسائط نقلیه در گذرگاه ها با مدیران مربوطه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در این بازدید وضعیت ایستگاه راه آهن خمام را از لحاظ فنی و وجود زیرساخت های لازم جهت بهره برداری از آن مورد بررسی و تحلیل قرار داد و سپس به بندر کاسپین رفت و از نزدیک تقاطع غیرهمسطح ریلی و بستر ایستگاه کاسپین را بازدید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین
  • «مشاور»، از شبکه دو سیما
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • حذف خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل
  • ارتش نقش بسزایی در تأمین امنیت پایدار منطقه دارد
  • قطر خواستار کاهش تنش در منطقه شد
  • کاخ سفید: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد
  • چاره اندیشی شهرداری پایتخت برای سفید بالک ها
  • شورای امنیت خواستار پرهیز از گسترش تنش‌ها