Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ دو منبع آگاه چند سناریو را برای دیدار روحانی و ترامپ محتمل می داند. یک سناریو این است که ترامپ به دیدار میان «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و روحانی ملحق می شود. این منابع گفته‌اند هنوز نشانه‌ای درباره تحقق چنین سناریویی وجود ندارد.

برای تحقق این سناریو؛ جدا از موانع سیاسی بی‌شمار پیش رو بلومبرگ مدعی است که برکناری بولتون احتمال چنین دیداری را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از این رو مهمترین مسئله سیاست خارجی که خروج بولتون بیشترین تفاوت را در آن ایجاد می کند، موضوع ایران است. بولتون همیشه خواستار جنگ با ایران بود. اما ترامپ به مرور خواهان توافق با ایران شد.

هرچند سیاست فشار حداکثری علیه ایران که بولتون در آن نقش پررنگی ایفا کرد، شکست خورده و  پمپئو هم در این سیاست شریک بولتون بوده اما به دلیل هماهنگی پمپئو با رئیس جمهوری، جایگاهش حفظ شده است و دور از  انتظار نیست که با کنار گذاشتن بولتون، لحن پمپئو هم در قبال ایران تغییر کند.

این ادعا در حالیست که حسن روحانی تاکید کرده تنها در صورتی با ترامپ دیدار می کند که همه تحریم ها را بردارد و در نشست سران کشورهای عضو برجام شرکت کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران فرانسه کاخ سفید مجمع عمومی سازمان ملل نیویورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز‌گر اصلاحات بزرگ

آیت‌الله العظمی بروجردی در آن غوغای سیاست‌ورزی سال‌های قبل و بعد‌ از حکومت رضاخانی و سختی‌ها و تلخی‌هایی که با رحلت مرحوم شیخ عبدالکریم حایری یزدی، دامن حوز‌ه علمیه قم را گرفته بود سه اثر شاخص را علی‌رقم جو زمانه تثبیت نمود که نشان از نهاد آرام و فکور او در آن ناآرامی‌ها داشت.

به احیای حوزه‌ علمیه قم پرداخت و آن را به عنوان نهادی دینی- مردمی، معرفی و تثبیت کرد.

حوزه را هم از گزند افراطیون و کج‌اندیشانِ درون و هم از خطرات سیاست و حوادث بیرون مصون داشت.

دومین اثر که مکمل اثر نخستین است، کادر سازی و فراهم ساختن  زمینه حضور عالمان برجسته در بلاد مختلف داخل و خارج کشور و همچنین تشویق دیگر بزرگان برای نوشتن رساله‌های عملیه بود.

به‌طوری که در آن تاریخ پر‌آشوب هیچ ردپایی از بی‌تدبیری، تحکّم و آفت سیاست زدگی در روش آقای بروجردی نمی‌یابید.

سومین اثر که می‌شود آن را از همه مهم‌تر دانست اوضاع کشور و جامعه را آرام نگه داشته و به دلیل رابطه تعریف شده‌ای که با حکومت از خود بروز داده بود در بین مردم و در چشم حاکمان بخصوص شخص شاه محبوب و مقتدر بود.

آیت‌‌الله العظمی بروجردی پیر فرزانه‌ای‌ بود که با چشم تیزبین خود عوارضی که در اثر کورفهمی ممکن بود دامن‌گیر مرجعیت و جامعه بشود را به‌ درستی کشف می‌کرد و هشدار می‌داد .

آن‌چنان که تو گوئی در خشت خام و جام جم، نتایج سهمگین بد فهمی‌ها و کج‌اندیشی‌ها را با چشم خود قبل از وقوع حوادث می‌بیند.

مقایسه عملکرد او در دور‌ه‌های مختلف، انسانِ منصفِ کنجکاو را متوجه می‌کند که تصفیه خانه دستگاه فکری آن مرد‌ بزرگ که در نهانخانه روح بلند و ضمیر الهی او ریشه داشت آغازگر اصلاحات بزرگ اجتماعی و سیاسی بود و در آن دوران چون جنینی رشد و بالندگی پیدا کرد تا اینکه در مسیر نهائی خود این‌چنین و در قالب نهضت خمینی‌کبیر و انقلاب اسلامی و بینشی نوین پا به عرصه نهاد.

امروز با گذشت بیش‌از نیم قرن از رحلت ایشان، در می‌یابیم که آیت‌الله العظمی بروجردی خدا را برای جهانی می‌خواست که عاری از خشونت و ستم باشد. خدایی که در سایه دین او خلق در امان باشند و احساس رفاه و برادری و برابری نمایند.

آیت‌الله‌ العظمی بروجردی همواره برای اصلاح امور دین و دنیای مردم فریاد می‌زد و هم‌سنگ اعتقاد به خدا، احترام به انسانیت و آزادی را پایه و مایه هر حرکت و جوهر هر نتیجه‌ای می‌دانست که بدون آن هر حاصلی گذرا، موقت و بی ارزش خواهد بود.

آن مرجع شایسته، چون اجداد طاهرینش بر اساس آیه شریفه؛ "ولقد کرمنا بنی‌آدم" آزادی را و کرامت را مشیت و خواسته‌ ابدی می‌دانستند که در تقدیر ازل تا به ابد برای انسان نگاشته شده‌ است.

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • تدارک رادیو فرهنگ برای هشتاد و چهارسالگی رادیو
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد