Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@05:59:17 GMT

دستگیری کلاهبردار ۵ میلیارد ریالی اینترنتی در بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۱۴۸۸

دستگیری کلاهبردار ۵ میلیارد ریالی اینترنتی در بوشهر

سرهنگ سهرابی از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه ای ۵میلیارد ریالی در سایت های خرید و فروش اینترنتی خبر داد.

سرهنگ جوشن سهرابی، رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر روز چهارشنبه (۲۰ شهریور) در گفتگو با  خبرگزاری شبستان در  بوشهربه دستگیری کلاهبردار 5 میلیارد ریالی اینترنتی در بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: با شکایت شماری  از شهروندان با موضوع کلاهبرداری در سایت های خرید و فروش اینترنتی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: در این ارتباط ماموران و کارآگاهان پلیس با تحقیقات میدانی و استفاده از روش های نوین، شخصی را شناسایی و تلاش برای دستگیری وی آغاز شد.

 

سهرابی ادامه داد: از آنجایی که متهم متواری بود و آدرس و نشانی از  وی در دست نبود با گسترش چتر اطلاعاتی مخفیگاهش شناسایی و درعملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

 

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر یادآورشد: متهم در بازجویی های اولیه به ۱۴ فقره کلاهبرداری با همکاری دوست خود اعتراف کرده است.

 

وی افزود: با اقدام به موقع و تلاش ماموران پلیس آگاهی همدست متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

 

سهرابی گفت: این فرد پس از حضور فروشنده و توافق وی را به آدرسی که از قبل برای کار مجرمانه خود مهیا کرده بود هدایت و پس از دریافت کالا با پرداخت مبلغ اندکی وجه نقد به فروشنده، برای مابقی بدهی خود اقدام به صدور چک با عنوان های جعلی میکرد.

 

سهرابی ادامه داد: فروشنده های مال باخته هنگام وصول چک دریافتی متوجه میشوند چک جعلی است و امکان وصول آنها وجود ندارد.

 

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر افزود: متهم با همکاری همدستش پنج میلیارد ریال از افراد مختلف کلاهبرداری کرده بود.

 

سهرابی یادآور شد: هر ۲ نفر پس از تکمیل تحقیقات در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم عاشورا عاشورای حسینی مسجد تاسوعای حسینی محرم امام حسین ع عزاداری امام حسین ع شیرخوارگان حسینی کلاهبرداری دستگیری استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، سرهنگ موسی بهاری افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی تصریح کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند برای اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد