Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@15:18:19 GMT

پشت‌گرمی اسرائیل به برخی کشورهای عربی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۱۵۶۱

پشت‌گرمی اسرائیل به برخی کشورهای عربی

حزب‌الله لبنان اظهارات دیروز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فلسطین را محکوم کرد و آن را نتیجه مواضع کشورهای عربی در قبال اقدامات این رژیم دانست.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اظهارات ضد فلسطینی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را شدیداً محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: هشدار محمود عباس درباره دست درازی‌های اسرائیل

حزب‌الله لبنان چهارشنبه (۲۰ شهریور) در این بیانیه تأکید کرد که تصمیم دیروز «بنیامین نتانیاهو» در خصوص کرانه باختری، در ادامه سلسله مواضع کشورهای عربی خلیج فارس در حمایت از رژیم صهیونیستی بوده است.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان تأکید کرد: «گام‌های [کشورهای عربی] خلیج [فارس] در راستای عادی‌سازی روابط با دشمن [صهیونیست] و تلاش آن‌ها برای ایجاد ائتلاف یا این دشمن، به نتانیاهو فرصت داده است تا سرزمین‌های عربی بیشتری را تکه‌پاره کند».

این جنبش تصمیم دیروز نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس را «تهاجم» به مردم فلسطین دانست و گفت که فلسطینی‌ها کاملا این حق را دارند که در برابر هرگونه اشغالگری در سرزمین‌هایشان به مقابله و مبارزه برخیزند.

نتانیاهو دیروز سه‌شنبه طی نشستی تبلیغاتی خود قول داد اگر در انتخابات پارلمانی آتی پیروز شود و موفق به تشکیل کابینه شود، بخش‌های وسیعی از کرانه باختری رود اردن را به سرزمین‌های اشغالی ملحق خواهد کرد و شهرک‌های صهیونیست‌نشین بیشتری در این منطقه خواهد ساخت.

حزب‌الله لبنان در بیانیه خود هرگونه گام‌های «یهودی‌ساز» رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را باطل دانست. جنبش مقاومت اسلامی لبنان تأکید کرد که این گونه اقدامات مردم فلسطین را در برابر صهیونیست‌ها متحد خواهد کرد و نتیجه این اقدامات چیزی جز شکست نیست.

حزب الله در پایان بیانیه خود تأکید کرد که همه خاک فلسطین متعلق به مردم آن است و این حقی است که به رغم همه اقدامات صهیونیست‌ها، هرگز تغییر نخواهد کرد.

اظهارت دیروز نتانیاهو واکنش گسترده گروه‌های فلسطینی، اسلامی و کشورهای عربی را در پی داشته است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از آنکه در انتخابات پارلمانی فرودین ماه گذشته موفق به تشکیل کابینه نشد، قصد دارد با طرح وعده‌های انتخاباتی خود در خصوص کرانه باختری و معامله قرن آمریکا در خصوص فلسطین آرای بیشتری را در انتخابات پیش‌رو (۲۶ شهریور) از آن حزب خود (لیکود) کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان بنیامین نتانیاهو امریکا سرزمین های اشغالی رژیم اشغالگر قدس اسرائیل سرزمینهای اشغالی آمریکا رژیم صهیونیستی مشرق خلیج فارس فلسطین سرزمین های اشغالی مقاومت اسلامی لبنان حزب الله لبنان خلیج فارس اسراییل اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله

حزب‌الله از ابتدای ورود به نبرد طوفان الاقصی تاکنون علاوه بر عملیات‌های موشکی پیشرفته ضد مواضع صهیونیست‌ها در داخل فلسطین اشغالی، یک معادله جدید را در برابر دشمن ترسیم کرده که مربوط به قدرت پدافندی مقاومت و سرنگونی اهداف اسرائیل در آسمان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان از ابتدای ورود خود به نبرد طوفان الاقصی تاکنون موفق به سرنگونی 5 پهپاد پیشرفته ارتش رژیم صهیونیستی شده که آخرین مورد آن مربوط به سرنگونی پهپاد «هرمس 450» در دو روز گذشته بود.

در همین راستا کارشناسان معتقدند که حزب الله در چارچوب یک استراتژی مشخص از ابتدای جنگ تا کنون به دنبال تحمیل یک معادله جدید به رژیم صهیونیستی بوده است.

هانی الدالی، کارشناس امور مقاومت فلسطین در این زمینه اعلام کرد که سرنگونی پهپادهای اسرائیلی توسط حزب الله حامل پیام های متعددی برای این رژیم است.

وی در گفتگو با المیادین اظهار داشت که حزب الله در چارچوب یک راهبرد مشخص عملیات‌های خود را گسترش داده و پیام‌هایی با ماهیت نظامی به دشمن ارسال می‌کند که این پیام‌ها در صحنه سیاسی و واقعیت روی زمین منعکس می‌گردد. رفتار عملیاتی حزب الله نشان می‌دهد که تدابیر نظامی این حزب مبتنی بر اثبات برتری خود به ارتش رژیم اشغالگر است؛ جایی که می‌بینیم حزب الله به شکل سازماندهی شده به ویژه طی ماه‌های اخیر عملیات‌های خود را متمرکز بر نشان دادن قدرت دفاعی خود در زمین و هوا کرده است.

الدالی در ادامه گفت که صحنه‌های سرنگونی پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی توسط مقاومت لبنان نشان می‌دهد که حزب الله از سامانه‌های هشدار زودهنگام پیشرفته‌ای برخوردار است که آن را قادر می‌سازد اهداف هوایی متخاصم را خیلی سریع شناسایی کند و آنها را مورد هدف قرار دهد؛ همانطور که شاهد سرنگونی پهپاد «هرمس 900» ارتش رژیم اشغالگر بودیم که یک پهپاد بسیار پیشرفته و گران قیمت محسوب می‌شود و رژیم صهیونیستی به آن افتخار می‌کرد.

وی تصریح کرد که این صحنه‌ها همچنین نشان می‌دهد که حزب الله ابزارهای پیشرفته‌ای از سامانه‌های پدافند هوایی در اختیار دارد که می‌تواند پهپادهای پیشرفته ارتش اسرائیل را سرنگون کند

این کارشناس مسائل مقاومت در ادامه تاکید کرد که این قابلیت های دفاعی حزب الله لبنان موجب شده تا رژیم صهیونیستی از بزرگترین امتیاز خود که برتری هوایی و اطلاعاتی در حریم هوایی لبنان بود و از این طریق بسیاری از عملیات‌های خود را سازماندهی می‌کرد و اطلاعات زیادی درباره رهبران و نیروهای مقاومت و همچنین تجهیزات نظامی آنها به دست می آورد محروم شود.

وی اظهار داشت که علاوه بر آن، قدرت حزب الله در سرنگونی پهپادهای پیشرفته اسرائیل تاثیر زیادی بر روحیه دشمن و جامعه صهیونیستی دارد و در مقابل، روحیه مقاومت و جامعه آن را تقویت می‌کند.

آسمان ناامن لبنان برای اسرائیل با شکار هرمس| گزارشعضو شورای حزب‌الله: قطعات پهپاد هرمس900 اسرائیل در دست ماست

از سوی دیگر تحلیلگران معتقدند که در سایه این عملیات‌های پیشرفته حزب‌الله، معادله‌ای که رژیم صهیونیستی در این زمینه در جنگ با حزب‌الله به دنبال آن بود برعکس شده است؛ به طوری که اکنون حزب‌الله است که اسرائیل را مجبور کرده توانایی‌های پنهان خود را نشان دهد و از سلاح‌هایی که قبلا به کار نمی‌برد، استفاده کند. صهیونیست‌ها درحالی تسلیحات پیشرفته موشکی و پهپادی خود را در این جنگ با حزب‌الله مورد استفاده قرار داده‌اند که مقاومت لبنان به خوبی توانایی خود در مقابله با این سلاح‌ها را ثابت کرد و نشان داد که می‌داند چگونه از نقاط ضعف دشمن استفاده کند.

حزب‌الله با ساقط کردن پهپادهای هرمس 450 و 900 نشان داد از یک سامانه پدافندی پیشرفته برخوردار است که به آن اجازه می‌دهد اهداف را دقیق رصد کرده و مورد اصابت قرار داده و سرنگون کند. این یک علامت سوال بزرگ و چالشی اساسی برای اسرائیل به وجود می‌آورد و صهیونیست‌ها در وهله نخست به دنبال این هستند که بدانند مقاومت لبنان چگونه به چنین سامانه‌های پیشرفته‌ای دست پیدا کرده و در وهله دوم آنها دیگر نمی‌توانند روی پهپادها و موشک‌های پیچیده و پیشرفته خود برای ضربه زدن به حزب‌الله حساب باز کنند.

از سوی دیگر این دغدغه برای صهیونیست‌ها وجود دارد که ممکن است با گسترش جنگ، حزب‌الله از سلاح‌های مرگبارتری رونمایی و اسرائیلی‌ها را بیش از پیش غافلگیر کند.

منابع آگاه در این راستا اعلام کردند: هرکاری که حزب‌الله امروز انجام می‌دهد مدبرانه و طبق یک برنامه‌ریزی دقیق بوده و هدف آن بیرون کردن شبح جنگ از لبنان است نه طولانی کردن جنگ. چیزی که اسرائیلی‌ها را از حمله به لبنان بازمی‌دارد، قدرت و غافلگیری‌هایی است که حزب‌الله به صهیونیست‌ها نشان داده و درمحله کنونی هم رونمایی مقاومت از سلاح‌های جدید در چارچوب پیامی اضافی برای اسرائیل است با این مضمون که مقاومت قطعا هر اقدام اسرائیل در تشدید تجاوزات را با پاسخی بزرگتر و در قالب معادله «چشم در برابر چشم» تلافی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد
  • انتقاد معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی اسرائیل را زد + جزئیات
  • ایران آماده جنگ است اگر... | انتقاد تند معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران