Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری "وفا" فلسطین، المالکی چهارشنبه شب در دیدار با "جان اسلبورن" وزیر امورخارجه لوکزامبورگ که به "رام الله" سفر کرده است، افزود: بهره برداری از انتخابات (کنست) با هدف تشدید روند یهودی سازی و توسعه شهرکسازی در اراضی اشغالی فلسطین توهین آشکار به قطعنامه های شورای امنیت و تمامی کشورهایی است که خواهان تحقق صلح براساس تشکیل دو کشور مستقل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: رایزنی برای یافتن راه های حقوقی و شکایت از رویکرد استعماری (صهیونیست ها) با هماهنگی کشورهای دوست و برادر، در جریان است و با توجه به آن که به نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نزدیک می شویم، تلاش می شود این توطئه در محافل بین المللی برملا شود.

المالکی خواستار اقدام فوری شورای امنیت و اتحادیه اروپا برای توقف نقض قوانین بین المللی توسط اسرائیل شد و از این دو نهاد خواست، در این باره تنها به اظهارات و محکوم کردن این موضوع اکتفا نکرده، بلکه رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.

وزیر امورخارجه لوکزامبورگ نیز تصریح کرد: این طرح نتانیاهو ثابت می کند، وی اعتقادی برای تشکیل دو کشور مستقل ندارد و  این مساله عامل نابودی روند سازش در خاورمیانه است.

اسلبورن تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی در آزار رساندن به فلسطینی های بی دفاع را غیر قابل قبول دانست.

"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان نیز پیش از این با اشاره به اینکه تصمیمات نخست وزیر صهیونیستی بر خلاف قوانین بین المللی است، تأکید کرد؛ در صورت عملی شدن این طرح، تشکیلات خودگردان تمامی توافقات خود با تل آویو را لغو خواهد کرد.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه ‌شنبه (۱۹ شهریور) اعلام کرد؛ در صورت پیروزی در انتخابات آینده کنست (پارلمان) قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری شامل "غور اردن" و شمال "بحر المیت" را به اراضی اشغالی ملحق کند.

به دنبال شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، قرار است انتخابات کنست ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریورماه) برگزار شود.

این سخنان در حالی مطرح می شود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از انتخابات شکست خورده ۲۰ فروردین‌ماه نیز وعده الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی را داده بود.

بسیاری از سازمان های بین المللی، کشورها و شخصیت ها از جمله دبیرکل سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اسلامی، سوریه، قطر، ترکیه و اردن در مورد اظهارات نتانیاهو هشدار داده و این سخنان را محکوم کردند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین شورای امنیت سازمان ملل رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده‌ها هزار معترض در لندن خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شدند + فیلم

جمعیت کثیری از معترضان حامی فلسطین با تجمع در پایتخت انگلیس، خواستار برقراری آتش‌بس کامل و توقف فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایندیپندنت، کمپین «همبستگی با فلسطین» که این تظاهرات را سازماندهی می‌کند، تعداد معترضان را حدود ۸۰ هزار نفر اعلام کرد.

در همین حین، پلیس لندن می‌گوید هزار نفر از نیرو‌های خود را در خیابان‌ها مستقر کرده است.

رئیس سابق حزب کارگر انگلیس نیز در این تظاهرات شرکت کرده و به همراه دیگر سخنرانان از دولت خواست تا فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

گفتنی است، شورای حقوق بشر سازمان ملل که متشکل از ۴۷ کشور است، در قطعنامه‌ای که روز جمعه به تصویب رسید، از کشور‌ها خواست که فروش یا ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند. این قطعنامه در حالی که الزام‌آور نیست، نشان دهنده نگرانی گسترده پیرامون حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در غزه است. 

به گفته وزارت بهداشت غزه، در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه تا کنون بیش از ۳۳ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز مجروح شده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال تعمیق است
  • تشدید اختلافات در کابینه نتانیاهو؛ بن گویر خواستار برکناری وزیر جنگ شد
  • وزیر خارجه سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • انتقادهای گسترده از سکوت رام‌الله و کشورهای عربی در برابر تروریسم شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری
  • برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد
  • پادشاهی عمان خواستار خویشتنداری شد
  • نیویورک‌تایمز خواستار مشروط شدن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی شد
  • ده‌ها هزار معترض در لندن خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شدند + فیلم
  • جهاد اسلامی فلسطین: تشکیلات خودگردان مسئول وضع کنونی است
  • جهاد اسلامی: وضعیت کنونی، محصول همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با اسرائیل است