Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در خانه ملت، گفت: در حال حاضر برخی ادارات فقط در تهران روزهای پنجشنبه تعطیل هستند، اما در تلاشیم تا طرح تعطیلی دو روز آخر هفته را در کل کشور اجرا کنیم.

او افزود: با توجه به هماهنگی‌ میان دولت و مجلس، تصمیم گرفته شد که دولت حداکثر تا سه ماه آینده لایحه‌ای را تحت عنوان اصلاح تبصره ٣ ماده ٨٧ برای مجلس ارسال کند تا ذیل آن قوه مجریه بتواند متناسب با شرایط استان‌ها تصمیم بگیرد که به چه شیوه‌ای این تعطیلات را اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ساعت کاری ادارات با «تعطیلی پنجشنبه‌ها» افزایش می‌یابد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر بار مالی این طرح برای دولت، بیان کرد: این لایحه قطعا بار مالی خواهد داشت؛ به صورت کلی موضوعاتی که به صورت لایحه به مجلس ارائه شود اشکال اصل ٧۵ قانون اساسی به آنها گرفته نمی‌شود، اما این ایراد به این طرح وارد است.

خضری ادامه داد: میزان تعطیلات ما نسبت به کشور‌های جهان اول و دوم کمتر است و جامعه نیاز دارد که یک روز دیگر را به تعطیلات هفتگی اضافه کند.

او در ادامه اظهار کرد: ما می‌توانیم منتظر باشیم تا دولت در این سه ماه لایحه خود را به مجلس ارائه دهد و در این زمان نظراتی را که در طرح آمده است به صحن مجلس ارائه خواهیم کرد.

خضری تاکید کرد: من با این طرح موافق هستم و معتقدم چنین طرحی باید در کشور اجرا شود؛ تمام دنیا دو روز در هفته تعطیل هستند، کار اجباری در کشورمان بین ۴٢ الی ۴۴ ساعت است و راندمان کاری به دلیل حجم بالای کار از ٨٠٪‏ به ٢٠٪‏ کاهش پیدا کرده است، در مقابل کشور‌هایی که ساعات کار اجباریشان بین ٣٨ الی ٣٩ ساعت است، راندمانشان تا ٨٣٪‏ افزایش پیدا کرده است.

او در پایان اظهار کرد: کمیته تخصصی در کمیسیون اجتماعی منتظر است که لایحه را دولت هر چه سریعتر ارائه دهند تا نمایندگان بتوانند آن را تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی هیئت دولت نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنجشنبه‌‌ها تعطیل شد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش تعطیلات رسمی هفتگی به ۲ روز و کاهش ۴ ساعته کار کارکنان با تصویب این کمیسیون خبر داد.

حسین گودرزی در گفت و گو با ایرنا درخصوص نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس با موضوع بررسی ساماندهی تعطیلات گفت: امروز در این جلسه با افزایش یک روز به تعطیلات هفته و تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه موافقت شد لذا روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این تصمیم در کمسیون اجتماعی مجلس با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی به عنوان نماینده دولت اتخاذ شد، افزود: دولت نیز با تعطیلی روزهای پنجشنبه علاوه بر جمعه‌ها موافق بود به عبارت دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس به نظر دولت برگشت.

گودرزی ادامه داد: این مصوبه در راستای لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بود ضمن اینکه ساعات کاری هفته نیز از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش یافت به این معنا که در ماه ۱۶ ساعت از ساعات کاری موظفی کارکنان دولت کاسته شده است. آغاز و پایان ساعت کاری روز نیز با تصمیم دولت و متناسب با فصول سال تغییر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: یک اختلافی که وجود داشت این بود که ما روز تعطیلی هفته را مراعا بگذاریم تا دولت خودش تصمیم بگیرد چه روزی تعطیل باشد اما نهایتا به این نتیجه رسیدیم که شأن قانون‌گذاری این است که روز تعطیلی در قانون مجلس شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به فوریت داشتن لایحه مذکور این مصوبه امروز به هیأت رئیسه مجلس ارسال می‌شود تا در نخستین جلسه علنی خانه ملت به رأی گذاشته شود.

tags # تعطیلی مدارس سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ها قطعی شد؟
  • پنجشنبه‌ ها تعطیل شد ؛ ساعت کاری کارمندان 4 ساعت کم شد
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت؛ پنجشنبه‌ها تعطیل
  • تعطیلی «پنجشنبه» تصویب شد
  • پنجشنبه ها تعطیل شد!
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنجشنبه‌ها تعطیل شد+ جزئیات
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنجشنبه‌‌ها تعطیل شد
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنجشنبه‌ها تعطیل شد
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت؛ پنجشنبه‌ها تعطیل شد
  • ساعات کاری هفته کاهش یافت | افزودن یک روز به تعطیلات رسمی هفته