Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: تیم ملی بسکتبال

ملی‌پوشان بسکتبال هفته پیش در مسابقات جام جهانی چین شرکت کردند و شاگردان شاهین‌طبع با سه شکست در گروه مقدماتی و همچنین دو پیروزی در گروه بازنده‌ها توانستند به عنوان اولین تیم از قاره آسیا جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین باری که تیم ملی بسکتبال ایران توانسته بود جواز حضور در مسابقات المپیک را به دست آورد به المپیک 2008 پکن بازمی‌گردد. ملی‌پوشان ایران در دو بازی آخر موفق شدند مقابل آنگولا و فیلیپین به پیروزی برسند و با توجه به شکست چین مقابل نیجریه، بلندقامتان ایران توانستند آرزوی 12 ساله را محقق کنند و بلیت توکیو را به ارمغان آورند.

بازنده هفته: تیم امید

تیم فوتبال امید همیشه در دو، سه دهه گذشته با فراز و فرودهای بسیار زیادی همراه بوده است. بیش از 40 سال است که که تیم فوتبال امید ما موفق نشده که جواز حضور در مسابقات المپیک را به دست آورد و مجموعه فدراسیون فوتبال امید بسیاری دارد که این تیم بتواند با حضور در المپیک توکیو طلسم چندین ساله را بشکند. بعد از تغییر و تحول‌های فراوان در ترکیب کادر فنی در نهایت فدراسیون با فرهاد مجیدی به توافق رسید و ستاره محبوب آبی‌ها هدایت تیم امید را برعهده گرفت. بازیکنان امید در چند روز گذشته دو بازی دوستانه با تیم ازبکستان انجام دادند که در دو بازی متحمل شکست شدند. روندی که تیم امید در پیش گرفته بازهم این نگرانی را برای فوتبال‌دوستان ایجاد کرده که شاید حسرت المپیکی شدن به نیم قرن برسد.

نقد هفته: احسان حدادی

مرحله آخر دایموند لیگ برگزار شد و طی این مسابقات احسان حدادی، پرتابگر المپیکی کشورمان با ثبت پرتاب 75/64 عنوان ششمی را به دست آورد. در سال منتهی به المپیک 2020 عملکرد حدادی در آخرین مرحله دایموندلیگ می‌تواند زنگ خطر باشد برای دوومیدانی کشور، چراکه حدادی از رکورد خودش نیز دور شده است.

شخصیت هفته: سارا بهمنیار

مسابقات لیگ جهانی کاراته وان در هفته‌ای که گذشت در ژاپن برگزار شد و تیم ملی کاراته ایران توانست نتایج نسبتا قابل قبولی را در این مسابقات به دست آورد. کاروان ایران موفق به کسب یک مدال طلا، دو نقره و دو مدال برنز شد. تک مدال طلای ایران را در این مسابقات سارا بهمنیار، بانوی کاراته‌کای کشورمان به دست آورد. این اولین مدال طلای بهمنیار در مسابقات جهانی بود و با توجه به حضور کاراته در المپیک توکیو این امید وجود دارد که بانوان کاراته‌کا در توکیو تاریخ‌ساز شوند.

مسابقه هفته: ایران-هنگ‌کنگ

تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین دیدار خود در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر به مصاف هنگ‌کنگ رفت و موفق شد با نتیجه 2 بر 0 به پیروزی برسد. این اولین بازی بود که مارک ویلموتس به صورت رسمی روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشست و توانست اولین پیروزی را برای یوزها به ارمغان بیاورد.

پیشنهاد هفته: مسابقات والیبال قهرمانی آسیا

مسابقات والیبال قهرمانی آسیا از روز 22 شهریور در تهران آغاز خواهد شد و تیم ملی کشورمان در کنار دیگر تیم‌های آسیا برای حضور در جمع 8 تیم برتر قاره کهن به رقابت خواهد پرداخت. 8 تیم برتر جواز حضور در ژاپن را به دست می‌آورند که این مسابقات انتخابی المپیک 2020 نیز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تیم ملی ایران تیم ملی فوتبال رقابت فدراسیون فوتبال والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روزرسانی مهمی از شرایط بازگشت هیولای WWE منتشر شد

بران استرومن در آستانه بازگشت به مسابقات است.

به روزرسانی جدیدی از سوی WWE در رابطه با بازگشت بران استرومن به مسابقات منتشر شد.

طرفداری | آخرین حضور هیولای دنیای کشتی کچ در رینگ WWE به می پارسال برمی‌گردد. او سپس تحت یک عمل جراحی موفقیت آمیز را ناحیه گردن قرار گرفت. امروز WWE در اطلاعیه‌ای مهم خبر از حضور بران استرومن در درفت هفته آینده داد. اگرچه درفت سالیانه WWE از اسمکدان جمعه شب آغاز خواهد شد، اما نام بران استرومن در میان سوپراستارهایی قرار دارد که در اپیزود ماندی نایت راو هفته آینده تکلیف درفت آنها مشخص خواهد شد. استرومن پیش از مصدومیت خود تگ تیم محبوبی را با ریکوشی تشکیل داده بود. نام ریکوشی نیز به عنوان بخشی از درفت اسمکدان این هفته به چشم می‌خورد.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا
  • به روزرسانی مهمی از شرایط بازگشت هیولای WWE منتشر شد
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند
  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم/ تجربه ندارم اما ناامید نیستم
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا
  • اسطوره یاریگر نماینده ایران می‌شود؟ هاشمی: از حدادی درخواست کمک کرده‌ایم