Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش و پرورش تایباد روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۶ واحد آموزشی با ۳۰ کلاس درس در ۲ بخش مرکزی و میان ولایت، یک استخر دانش آموزی و یک واحد ورزشی در این شهرستان نیمه تمام هستند.

محمود آریامنش افزود: همچنین در حوزه ساخت فضاهای آموزشی سه واحد با ۱۲ کلاس در این شهرستان معطل تخصیص اعتبار می باشد که تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افتتاح هفت واحد آموزشی در روستاهای این شهرستان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار داشت: همزمان با اول مهر ماه و آغاز سال تحصیلی ۳۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی شهرستان تایباد افزوده خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۴۳ دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در این شهرستان مشغول تحصیل بودند که این تعداد در سال جاری پنج درصد افزایش یافته اند.

مدیر آموزش و پرورش تایباد افزود: استخر دانش آموزی این شهرستان یکی از مهمترین پروژه های نیمه تمام این منطقه می باشد که با گذشت بیش از هشت سال از آغاز ساخت آن همچنان نیمه تمام است.

آریامنش اظهار داشت: با توجه به پراکندگی بافت جمعیتی شهرستان تایباد پنج فضای آموزشی دیگر برای نقاط پر جمعیت این شهرستان مورد نیاز است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد با ۱۸۰ واحد آموزشی در مقاطع مختلف در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدرسه خیران مدرسه ساز دانش آموز مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است

نظام الدین کارگزار گفت: رباط «عباس آباد» در محور مواصلاتی تربت جام به تایباد، مزار «مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی» در این شهر و «میل کرات» در جاده اصلی تایباد به خواف از مهمترین آثار تاریخی شهرستان تایباد به شمار می روند که نسبت به سایر بناها نیاز بیشتری به بهسازی دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به دیر قدمت بودن بناهای تاریخی این منطقه، همه ساله برای نگهداری و مرمت این آثار افزون بر ۱۵ میلیارد ریال مورد نیاز است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد ادامه داد: سال گذشته با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و شهرداری شهر «مشهدریزه» ، ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت قسمتی از بدنه و بام سازی مزار «شاهزاده قاسم» هزینه شد.

وی گفت: پارسال از محل اعتبارات درآمدهای نفتی هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت رباط عباس آباد که یک اثر ثبت شده جهانی است، مصوب شد.

کارگزار با اشاره به اینکه دیار مرزی تایباد بناهایی از دوره سلجوقی تا قاجاریه را در خود جای داده است، بیان کرد: برای راه اندازی موزه نسخ خطی در محل آب انبار تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی طی چند سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده ولی تاکنون به بهره برداری نهایی نرسیده است.

شهرستان تایباد ۷۱ بنای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و یک اثر جهانی دارد.

مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، رباط عباس آباد، میل کرات و مزار شاهزاده قاسم از مهمترین بناهای تاریخی این شهرستان است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس