Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@21:30:51 GMT

بدقولی بن‌سلمان، صدای سناتور‌های آمریکایی را درآورد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۱۹۶۴

بدقولی بن‌سلمان، صدای سناتور‌های آمریکایی را درآورد

خبرگزاری فارس: رویترز از نامه تعدادی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا به محمد بن سلمان برای انجام تعهد ریاض مبنی بر کمک بشردوستانه ۷۵۰ میلیون دلاری به مردم یمن خبر داده است.

بنابر این گزارش در این نامه تاکید شده که عربستان سعودی تنها به بخش کوچکی از تعهد خود به سازمان ملل برای کمک بشردوستانه ۷۵۰ میلیون دلاری به مردم یمن عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه که روز سه‌شنبه برای، ولی عهد عربستان سعودی ارسال شده، اذعان شده است که اگر کمک مالی مزبور تا قبل از پایان ماه میلادی اکتبر تامین نشود، ۵ میلیون نفر دسترسی به آب آشامیدنی سالم را در یمن از دست خواهند داد.

یمن از زمان تجاوز گسترده نظامی ائتلاف عربستان سعودی و امارات متحده عربی علیه این کشور که از فروردین ۱۳۹۴ آغاز شده، با یکی از بزرگ‌ترین فجایع انسانی قرن‌های اخیر روبروست.

این نامه توسط سناتور دموکرات «کریس مورفی» و سناتور جمهوری‌خواه «تاد یانگ» تهیه شده که هر دو حامی برخورد جدی آمریکا با عربستان سعودی به‌خاطر سوابق این کشور در زمینه حقوق بشر از جمله نقش این کشور در یمن هستند.

به نوشته رویترز، برخی اعضای کنگره از جمله هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه ترامپ منتقد روابط نزدیک رئیس‌جمهور آمریکا با ریاض بوده و طی ماه‌های اخیر تلاش‌هایی را برای ممانعت از فروش اسلحه به عربستان سعودی بدون تائید کنگره یا حمایت از عملیات هوایی ریاض و ابوظبی علیه یمن صورت داده‌اند.

مورفی و یانگ قصد دارند در هفته‌های آتی نیز در سنا یک رای‌گیری در خصوص کمک‌های امنیتی واشنگتن به ریاض داشته باشند.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: ولی عهد سعودی بن سلمان سناتورهای سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملب عراق، سیدعمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشورهای عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه شد.

حکیم بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها میان نیروهای منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که عراق در پی انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو ائتلاف بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق است.

کد خبر 6062883

دیگر خبرها

  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده