Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر اظهار داشت: فعالیت ۱۴ پایگاه تابستانی با تحت پوشش قرار دادن حدود ۹۰۰ دانش آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه و ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و ورزشی به آنان به مدت هفت هفته در تابستان جاری برگزار شد.

وی با تأکید بر غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه به عنوان یکی از برنامه های مهم و اولویت دار در آموزش و پرورش استثنایی استان، افزود: دانش آموزان ۶۰ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی با هدف ایجاد شور و نشاط، شناسایی استعدادها، تقویت مهارت های فردی و اجتماعی و جنبه های پرورشی در این فعالیت ها شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای حضور گروه های مختلف دانش آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اُتیسم در پایگاه های فعالیت های تابستانی به عمل آمد، ادامه داد: دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه ای دوره اول و حرفه ای دوره دوم در تمامی شهرستان ها و مناطق تابعه استان تحت پوشش فعالیت پایگاه های تابستانی قرار گرفتند.

رنجبر یادآور شد: اوقات فراغت دانش‌ آموزان از جمله موضوعاتی است که اگر به درستی برای آن برنامه و طرحی داشته باشیم می‌توانیم گامی اساسی در راستای رشد، خلاقیت، شکوفایی و آموزش مهارت های فردی و اجتماعی به این دانش آموزان برداریم.

وی بیان کرد: اوقات فراغت در واقع دوره تربیت غیررسمی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است که به مراتب بیشتر از تربیت رسمی می تواند در تغییر رفتار، دستیابی به اهداف آموزشی، پرورشی و ارتقای سطح دانش و بینش علمی، اجتماعی، تفریحی و ورزشی آنان مؤثر باشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه بر حسب علایق، نیاز و استعدادشان در کلاس های مختلف شرکت کردند، گفت: تقویت اعتماد به نفس، بنیه معنوی، قوای جسمی، ذهنی و روحی، توانمندسازی در رشته های مختلف، ارتقای مهارت های زندگی و توانایی برنامه ریزی در امور فردی و اجتماعی از اهداف برگزاری این پایگاه های فعالیت تابستانی بود.

رنجبر اظهار داشت: همچنین در قالب تفاهم نامه های بعمل آمده از ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جمعیت هلال احمر، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، کارگاه های توانمندسازی اداره کل بهزیستی و هیأت ورزش های جانبازان و معلولین در راستای ارائه خدمات خاص و آموزش مهارت های اجتماعی و حرفه ای به دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در تابستان جاری استفاده شد.

کد خبر 4715755

منبع: مهر

کلیدواژه: دانش آموزان استثنایی آموزش و پرورش استثنایی غنی سازی اوقات فراغت ماه محرم بوشهر قزوین شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا گرگان اربعین حسینی شهرکرد ماه محرم و صفر خرم آباد تاسوعا و عاشورا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۵۵۰ عدد تبلت به دانش آموزان نیازمند در قزوین

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: اداره تکنولوژی در این اداره کل با اهدا تبلت، لپ تاپ و تلویزیون به دانش آموزان و واحد‌های آموزشی در راستای ارتقا مهارت‌های سواد دیجیتال و امور رایانه دانش آموزان گام برداشته است.

وی با اشاره به اهدا ۵۵۰ تبلت به دانش‌آموزان نیازمند، بیان کرد: در همین مدت ۲۸ دستگاه لپ تاپ به مدارس مجری و هفت دستگاه تلویزیون تعاملی به مناطق اهدا شده است.

سیاهکالی مرادی در ادامه به امور آموزشی در راستای مهارت‌های سواد دیجیتال اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش اسکرچ و اسکرچ جونیور (زبان‌های برنامه نویسی) برای ۱۶ هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز استان نیز از دیگر امور انجام شده توسط این اداره کل بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزش سواد دیجیتال (رقمی)، علوم رایانه و مهارت برنامه نویسی در ۱۴ مدرسه الگو و برای ۵۹۳ آموزگار نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است.

سیاهکالی مرادی گفت: از دستاورد‌های این دوره می‌توان به ارتقا مهارت‌های سواد دیجیتال، علوم رایانه و مهارت برنامه نویسی در دانش آموزان و آموزگاران اشاره کرد که با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، نیاز به برخورداری از تکنولوژی روز در آینده بیش از پیش احساس می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم
  • شرکت ۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در طرح مسطورا
  • مسابقه دانش‌آموزی مسطورا تا پایان فروردین تمدید شد/شرکت بیش از ۵ هزار دانش‌آموز اصفهانی
  • اهدای ۵۵۰ عدد تبلت به دانش آموزان نیازمند در قزوین
  • ۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در طرح مسطورا شرکت کردند
  • افتخارآفرینی دانش‌آموزان کردستانی در «پویش ملی به وقت خدمت»