Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@07:52:36 GMT

واکنش نتانیاهو به برکناری جان بولتون

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۲۲۴۸

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش خود به برکناری مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که سیاست‌های آمریکا در قبال ایران به رغم این برکناری سختگیرانه است. ناطقان: «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به برکناری «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید واکنش نشان داد و گفت که این مسئله منجر به تغییر در سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، نتانیاهو شامگاه چهارشنبه (۲۰ شهریور) دقیقا یک روز بعد از برکناری بولتون از سمتش گفت: «به رغم برکناری بولتون، ایالات متحده آمریکا در قبال ایران [سیاست‌های] سختگیرانه دارد».

بولتون در کنار نتانیاهو، «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی و «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی معروف به اعضای «تیم ب» بودند که بنا به گفته «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، قصد کشاندن آمریکا به درگیری با این کشور را دارند.

جان بولتون مشاور «دونالد ترامپ» در امور امنیت ملی آمریکا بامداد امروز چهارشنبه از سمت خود استعفا کرد. این استعفای او بنا به درخواست رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

ترامپ روز سه‌شنبه در حساب توییتری خود نوشته بود: «شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او نیاز نیست. من و همین‌طور برخی از افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که او صبح امروز این کار را کرد. از جان بابت خدماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.»

گفته می‌شود سه تن از مشاوران جان بولتون نیز بعد از استعفای او، همزمان از سمت‌های خود استعفا کرده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا ساعتی پیش به جزئیات بیشتری از اختلاف خود با جان بولتون پرداخت و گفت که مشاور امنیت ملی کاخ سفید اشتباهات بسیار زیادی مرتکب شده است از لیبی و عراق گرفته تا ونزوئلا. ترامپ همچنین از عملکرد جان بولتون و نبود تفاهم بین او سایر مسؤولان در دولت آمریکا انتقاد کرده است. منبع: فارس برچسب ها: واکنش ، نتانیاهو ، جان بولتون

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واکنش نتانیاهو جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمس الواعظین: ایران در زمین نتانیاهو بازی نکند

ماشاءالله شمس‌الواعظین در گفتگو با روزنامه اعتماد دورنمای منازعات خاور میانه را تحلیل کرده است. 

بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید: 

در ظاهر اسراییل هم وارد فاز واکنش علیه ایران شده است. اگر اسراییل به حمله ایران واکنش نشان بدهد، این معنا را به ذهن متبادر می‌کند که اسراییل نمی‌تواند و نمی‌خواهد سطح جدید بازدارندگی ایران را بپذیرد.

 اگر اسراییل چند پایگاه فرعی ایران را هدف قرار بدهد، ایران ناچار است حجم بیشتری از اهداف را در اسراییل هدف قرار بدهد و ۴ پایگاه اسراییل را بزند. در مرحله بعد، اسراییل ۵ هدف در داخل خاک ایران را می‌زند و این روند مانند گلوله برفی که از بالای کوه غلت می‌خورد، حرکت کرده و نهایتا یک کوه برفی و مخرب را شکل می‌دهد، ادامه خواهد داشت.

با این توضیحات این خطر وجود دارد که ایران و اسراییل به سمت نوعی از کنش‌ها و واکنش‌ها حرکت کنند که یک دور بسته و کلیشه‌ای را ایجاد کند. این روند گسترش جنگ در خاورمیانه را باعث شده و زد و خوردی مستمر را به وجود می‌آورد. ایران هم ناچار است بازوان منطقه‌ای خود را به کار بگیرد تا ضربات محکم‌تری به اسراییل بزند. شخصا بعید می‌دانم اسراییل دست به یک چنین اقدام غیرمعقولی بزند.

 اسراییل واکنش مستقیم نشان نمی‌دهد، مگر اینکه (دقت کنید، این نکته مهم است) به این نتیجه رسیده باشد که جنگ غزه را کاملا باخته و نتوانسته بازدارندگی لازم ایجاد کند. سپس تلاش کند بازدارندگی برباد رفته خود را در یک جنگ جایگزین احیا کند. جنگ جایگزین هم نبردی کلاسیک است که هم ایران و هم اسراییل در آن تخصص دارند. اسراییل در جنگ نامتقارن با حماس در نوار غزه (هم در ابعاد نظامی، هم در بخش رسانه‌ای و تبلیغاتی و هم از منظر سیاسی) شکست خورده است. ممکن است بخواهد اوضاع خراب خود را از طریق مواجهه دیگری (حمله به ایران) جبران کند. البته این شرایط برای طرف‌های مختلف مثبت نخواهد بود.

 فراموش نکنید ما و اسراییل با هم خطوط تماس سرزمینی ندارند در نتیجه جنگ‌های دو طرف به صورت حملات موشکی، هوایی، سایبری و پهپادی ادامه خواهد داشت. باید دوطرف همدیگر را به اندازه‌ای مورد تهاجم قرار بدهند که یک طرف بگوید: آخ...! سپس تلاش برای توقف درگیری‌ها آغاز شود.

 هر چند دو طرف به قلمروی خاکستری رنگ وارد شده‌اند. اما بعید می‌دانم دو طرف به یک اندازه وارد این منطقه خاکستری رنگ شده باشند. شرایط اسراییل بسیار شکننده‌تر از ایران است. نتانیاهو دوشنبه شب یک حرف بسیار مهم زد. او گفت همان طور که اسراییل یک هفته را در صبر و انتظار و نگرانی و سردرگمی سپری کرده، ایران هم باید یک هفته را با این نگرانی‌ها بگذراند. اما واقع آن است که ایران هرگز یک چنین سطحی از نگرانی را ندارد.

 ایران باید هوشیارانه عمل کند و اجازه ندهد اسراییل در این زمینه برنده شود. ایران نباید در زمین اسراییل و نتانیاهو بازی کند. چرا که ممکن است نتانیاهو تلاش کند، ایران را وارد ماجرایی کند که نهایتا به زیان ایران و مساله فلسطین در افکار عمومی بین‌المللی تمام شود.

tags # اسرائیل سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد/ واکنش چین و روسیه
  • لغو حمله رژیم اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش صهیونیست‌ها به عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • پایان نبرد سایه‌ها، تغییر منطق بازدارندگی و آغاز فصل جدید در رویارویی ایران و اسرائیل
  • شمس الواعظین: ایران در زمین نتانیاهو بازی نکند
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • اولین تماس مورینیو با بازیکنان رم بعد از برکناری؛ آقای خاص حال اندیکا را جویا شد