Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@15:18:52 GMT

تحریم‌ها آمریکا را بیشتر از هواوی متضرر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۲۳۳۱

تحریم‌ها آمریکا را بیشتر از هواوی متضرر می‌کند

به گفته یکی از مقامات ارشد هواوی، تحریم‌های خصمانه دولت ترامپ علیه این شرکت چینی، بیشتر از هواوی، موجب ضرر و زیان آمریکا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از کشور‌های هم‌پیمانش به شدت تحت فشار‌های سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشور‌ها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشور‌های اروپایی از جمله آلمان و بریتانیا استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع اعلام کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اندی پرودی، مدیر ارشد امنیتی بخش تکنولوژی‌های هواوی در ایالات متحده آمریکا در جریان برگزاری یک نشست مطبوعاتی در اواخر روز سه‌شنبه درباره تحریم‌های خصمانه دولت ترامپ علیه این شرکت چینی خاطرنشان کرده است که ایالات متحده آمریکا از اعمال تحریم و محدودیت‌های تجاری علیه هواوی بیش‌تر از خود این شرکت متضرر خواهد شد.

بر اساس گزارش وب سایت کوارتز، وی در جایی دیگر از اظهارات خود به حجم بالای خرید‌های هواوی از تامین‌کنندگان قطعات الکترونیکی آمریکایی نیز اشاره کرد و گفت: هواوی سال گذشته حدود ۳۰ درصد از قطعات موردنیاز خود را از بیش از ۱۳۰ شرکت تکنولوژی آمریکایی تامین و خریداری کرد که ارزش آن بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است.   حالا با وضع تحریم‌های جدید علیه هواوی، تمامی کالا‌های تولید شده توسط شرکت‌های آمریکایی بدون خریدار و مشتری باقی خواهد ماند و بدون شک، این حجم بالای گردش مالی در آمریکا نیز رقم نخواهد خورد.

پیش‌تر نیز کارشناسان فعال در حوزه فناوری برآورد کرده بودند که اعمال تحریم و محدودیت‌های تجاری علیه هواوی، ضرر و زیان بزرگی به آمریکا وارد خواهد کرد و بیش‌تر از هواوی، شرکت‌های آمریکایی از این امر آسیب خواهند دید.

چند ماه پیش بود که دولت ترامپ فهرست جدیدی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده آمریکا را اعلام و منتشر کرد که در آن نام شرکت چینی هواوی نیز به چشم می‌خورد. بعد از انتشار این فهرست و اخبار مربوطه، شرکت‌های آمریکایی به اجبار یکی پس از دیگری تصمیم گرفتند طبق قوانین و مقررات محدودکننده جدیدی که دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای آن‌ها تعیین کرده است، عمل کرده و به منظور جلوگیری از تحریم شدن و مشکلات مالی و حقوقی، روابط تجاری و همکاری‌های خود را با شرکت‌های چینی همچون هواوی که در فهرست سیاه و ممنوعه آمریکا قرار گرفته است، قطع کرده و یا به حالت تعلیق درآورند.

یکی از بزرگترین تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا، لغو لایسنس استفاده هواوی از سیستم عامل اندروید بود و این بدان معناست که این شرکت دیگر قادر نخواهد بود هرگونه سرویس اختصاصی ارائه شده توسط این غول تکنولوژی را استفاده کند و استفاده از سیستم عامل اندروید توسط هواوی تنها محدود به لایسنس‌های متن‌باز و AOSP خواهد بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هوواوی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟

ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.

 

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتور‌های پهپاد‌های مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) به اراضی اشغالی فلسطین را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهاد‌های ایرانی را که به ظن آن‌ها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روز‌ها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا ۵ شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آن‌ها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روز‌های گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپاد‌ها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین