Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@12:12:42 GMT

مقتدی صدر در ایران، رژیم صهیونیستی در انزوا

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۲۴۰۶

مقتدی صدر در ایران، رژیم صهیونیستی در انزوا

پس از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، درباره جایگاه رهبر معظم انقلاب، تصویر منتشــر شده از حضور ســید مقتدی صدر در مراسم شام غریبان بیت رهبری دومین خبر جنجالی یک هفته اخیر بود.

حسین محمدی اصل/ پژوهشگر مسائل سیاسی/

مقتدی صدر در ایران، رژیم صهیونیستی در انزوا پس از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، درباره جایگاه رهبر معظم انقلاب، تصویر منتشــر شده از حضور ســید مقتدی صدر در مراسم شام غریبان بیت رهبری دومین خبر جنجالی یک هفته اخیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یکی از برداشت‌ها این است که حضور مقتدی صدر در بیت رهبری به صورت علنی و غیر منتظره میتواند تکمیل کننده بخشی از پازل مقاومت در مقابله و مبارزه با استکبار جهانی باشد. مسئله دیگر حضور صدر در کنار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، بیشتر ما را به این تحلیل نزدیک می‌کند که مقتدی صدر بار دیگر تلاش می‌کند برای ایستادگی مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی به اردوی ایران بپیوندد؛ چرا که ایام فترت عربستان و امارات آغاز شده و اگر وی همچنان در پازل عربی بازی کند، قطعاً با شکست مواجه خواهد شد.

 صدر در دو سال گذشته سعی کرده است با مواضع خود، بر استقالل عراق تأکید کند و در این راســتا دیدارهای ناموفقی هم با سعودیها داشته است و در نهایت شاید اینطور نتیجه بگیریم که جمع بندی وی بر این است که عربستانی‌ها، بدتر از آمریکایی‌ها هستند.

 در حال حاضر شــاهد این هستیم که با وجود نیروهای مقاومت در عراق و حفظ امنیت عراق توسط آنها، آمریکایی‌ها نیروهای خودشان را در خاک عراق افزایش می‌دهند و نزدیک شدن رهبر جیش المهدی، به ایران میتواند بعدها به او کمک کند که حداقل برای حفظ استقلال کشورش، راه درست را انتخاب کند و از طریق حمایت‌های ایران و مقام معظم رهبری، آمریکایی‌ها را از عراق خارج کند و مانع از بازگشت سلطه به عراق شود.

 باوجود اینکه جریان صدر در جبهه‌های داخلی عراق تأثیرگذار است، اما در حال حاضر شاهد این هستیم که وضعیت و بازی در منطقه به نفع ایران است. ایران به هژمون و قدرت نخست منطقه تبدیل شده و در نهایت، حتی با حمایت عربستان هم نمی‌شود این نفوذ را از بین برد و از طرفی مشکل بحران تروریسم آمریکایی در عراق هم به عنوان یک مسئله غیر قابل حل دیگر باقی مانده است.

 حضور این شخصیت سیاسی و مذهبی عراقی، میتواند آغازی باشد بر شکل‌گیری روابطی جدید بین برخی گروهها و جریان‌های شــیعی مسلح و مقاوم در عراق و ایران و از این منظر این حضور مقتدی صدر را میشــود به فال نیک گرفت.

به خصوص اینکه جهان اســلام در حال پوست اندازی و جبهه مقاومت روز به روز در حال قوی شدن است. حاال دیگر دسترسی به خاک صهیونیست‌ها برای جبهه مقاومت بسیار آسان شده و حضور یک اتحاد بین ایران، لبنان، عراق و یمن برای مبارزه با استکبار آمریکایی علیه مسلمین جهان، در نهایت میتواند به نفع عراق و به نفع استقلال عراق و به نفع جریان مقاومت عراق باشد.

 دغدغه اصلی مقتدی در اغلب ســخنرانی‌هایش حقوق انسانی مردم عراق است؛ بنابرایــن مادامــی که آمریکاییها، در خاک عراق حاضر باشــند و اشــغالگران صهیونیست اعمال نفوذ کنند و در مناطق کردنشین شاهد تحرک آمریکایی‌ها باشــیم این رؤیا محقق نخواهد شد، پس حضور صدر در ایران میتواند سرآغاز شکل گیری اتحادیه جدید برای مبارزه با نفوذ آمریکا در عراق و دیگر کشورهای اســامی باشد و باید گفت که با گذشت زمان و محکم شدن اتحاد بین رهبران مقاومت قطعاً رژیم صهیونیستی نا امن‌تر خواهد شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مقتدی صدر رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز حمله ایران به اسرائیل

برخی رسانه های خارجی خبر از آغاز حملات ایران به اسرائیل دادند.

تسنیم به نقل از یک رسانه عبری نوشت؛ محافل نظامی اسرائیلی اطمینان دارند که هدف حملات ایران مراکز نظامی خواهند بود.

فارس نیز به نقل از منابع خارجی نوشت؛ حملۀ جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

برخی فیلم ها نیز منتشر شده که مربوط صدای پهپاد شاهد 136 که گفته می‌شود مروط به دقایقی پیش در آسمان عراق است.

براساس اخبار منتشر شده، مقامات اسرائیلی آغاز حمله ایران به سمت اسرائیل تایید کردند.

ایرنا به نقل از الجزیره نوشت: سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

در همین رابطه، پایگاه خبری عبری زبان والا و آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرد که ده‌ها پهپاد از ایران به سمت (رژیم) اسرائیل در حرکت هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

 

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران از خاک خود به سمت اسرائیل موشک پرتاب کرد

هاگاری: این تهدیدی است که چندین ساعت طول می کشد تا به خاک اسرائیل برسد.  ارتش اسرائیل و نیروی هوایی در حال اجرای برنامه منظمی هستند که ما برای آن آماده کرده ایم.  پارازیت GPS به صورت پیشگیرانه انجام می شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جنگ با حمله ایران به هتل دانشمندان هسته‌ای آمریکا آغاز می‌شود! فنلاند مدعی شد: از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی مطلع بودیم

دیگر خبرها

  • «شهر هزار موشک» چگونه مقاومت کرد؟
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • بازگشت مقتدی صدر به عرصه سیاست عراق؛ سناریوی بعدی چیست؟
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • گردان‌های حزب‌الله عراق عملیات «وعده صادق» را تبریک گفت
  • جنبش صدر عراق به عرصه سیاست بازمی‌گردد؟
  • ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی
  • مقاومت عراق هم به موج حملات موشکی به اسرائیل پیوست
  • آغاز حمله ایران به اسرائیل
  • سوگیری انستیتوی آمریکایی علیه یک شخصیت مقاومتی در عراق