Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@06:43:07 GMT

بدقولی بن‌سلمان، صدای سناتورهای آمریکایی را درآورد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۲۴۲۵

به گزارش فارس، رویترز از نامه تعدادی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا به محمد بن سلمان برای انجام تعهد ریاض مبنی بر کمک بشردوستانه 750 میلیون دلاری به مردم یمن خبر داده است.

بنابر این گزارش در این نامه تاکید شده که عربستان سعودی تنها به بخش کوچکی از تعهد خود به سازمان ملل برای کمک بشردوستانه 750 میلیون دلاری به مردم یمن عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه که روز سه‌شنبه برای ولی‌عهد عربستان سعودی ارسال شده، اذعان شده است که اگر کمک مالی مزبور تا قبل از پایان ماه میلادی اکتبر تامین نشود، 5 میلیون نفر دسترسی به آب آشامیدنی سالم را در یمن از دست خواهند داد.

یمن از زمان تجاوز گسترده نظامی ائتلاف عربستان سعودی و امارات متحده عربی علیه این کشور که از فروردین 1394 آغاز شده، با یکی از بزرگ‌ترین فجایع انسانی قرن‌های اخیر روبروست.

این نامه توسط سناتور دموکرات «کریس مورفی» و سناتور جمهوری‌خواه «تاد یانگ» تهیه شده که هر دو حامی برخورد جدی آمریکا با عربستان سعودی به‌خاطر سوابق این کشور در زمینه حقوق بشر از جمله نقش این کشور در یمن هستند.

به نوشته رویترز، برخی اعضای کنگره از جمله هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه ترامپ منتقد روابط نزدیک رئیس‌جمهور آمریکا با ریاض بوده و طی ماه‌های اخیر تلاش‌هایی را برای ممانعت از فروش اسلحه به عربستان سعودی بدون تائید کنگره یا حمایت از عملیات هوایی ریاض و ابوظبی علیه یمن صورت داده‌اند.

مورفی و یانگ قصد دارند در هفته‌های آتی نیز در سنا یک رای‌گیری در خصوص کمک‌های امنیتی واشنگتن به ریاض داشته باشند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # عربستان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟