Web Analytics Made Easy - Statcounter

متقی با بیان اینکه بولتون یک زائده برای دولت امریکا محسوب می‌شود، گفت: افرادی همچون بولتون، تیپ‌های بحران ساز برای ساختار سیاسی امریکا محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «ابراهیم متقی» شب گذشته (چهارشنبه 20 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اخراج جان بولتون از کاخ سفید با اشاره به اینکه جان بولتون یک محافظه کار بسیار جدی در ساختار داخلی امریکاست، گفت: پیوند‌های بولتون ماهیت ساختاری ندارد برای مثال در یک دوره تاریخی بولتون در ازاء ۵۰ هزار دلار در تجمع منافقین سخنرانی می‌کند و به آن‌ها قول می‌دهد سال ۲۰۱۷ پایان حکومت جمهوری اسلامی فرا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه این تفکری است که در ساختار داخلی امریکا وجود دارد، گفت: اما همه افراد مانند بولتون چیپ نیستند که در سخنرانی‌های منافقین در پاریس حضور داشته باشند. همه ایرانی‌های مخالف نظام در خارج کشور مانند منافقین فکر می‌کردند بولتون می‌تواند فشار‌های بیشتری بر ایران وارد کند اما واقعیت این است که در داخل کابینه، سیاست رسمی امریکا مقابله پرشدت با ایران نیست بلکه محدودسازی ایران از طریق تحریم‌های اقتصادی و توجه قرار دادن ایران به عنوان تروریست است.

 

متقی با بیان اینکه ترامپ دوست دارد با سپاه پاسداران اسلامی تعامل داشته باشد درباره دلیل این امر اینگونه توضیح داد: ضرورت‌های امنیتی در مناطق بحرانی ایجاب می‌کند که مرجع قدرت را شناسایی کند. امروز سپاه پاسداران فقط مرجع قدرت در ساختار داخلی ایران نیست بلکه مرجع قدرت در امنیت منطقه محسوب می‌شود.

 

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه تغییر و جابجایی بولتون منطقی بود، زیرا رویکرد وی با پمپئو وزیر خارجه هماهنگ نبود، گفت: بولتون می‌خواست امریکا را در فضای جنگ با ایران قرار دهد هرچند این برکناری به معنای مصالحه با ایران محسوب نمی‌شود.

 

متقی با اشاره به اینکه باید انتظار داشت امریکایی‌ها جنگ‌های نیابتی سطح ۱ و ۲ خود را انجام دهند، گفت: بازیگران این جنگ ممکن است اسرائیل، عربستان یا گروه‌های فراملی باشند بنابراین برکناری بولتون سیاست امریکا در قبال ایران را هوشمندانه‌تر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه بولتون یک زائده برای دولت امریکا محسوب می‌شود، زیرا هیچ راهبرد و راهکار مناسبی در قبال مسائل منطقه، ایران، کره شمالی و حتی روسیه ایجاد نکرد، افزود: افرادی همچون بولتون، تیپ‌های بحران ساز برای ساختار سیاسی امریکا محسوب می‌شوند، اما فردی مانند پمپئو برای امریکا یک تیپ ساختاری و باهوش به حساب می‌آید.

 

کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه گرچه به نظر می‌رسد ملاقات ترامپ و رئیس جمهور ایران برای امریکایی‌ها یک اتفاق سمبولیک محسوب شود، اما انتظار می‌رود پمپئو در مجمع سازمان ملل در شکل گیری این رویداد اقداماتی انجام دهد، گفت: مهمترین هدف دیپلماسی ایران، نجات حوزه اقتصاد است، زیرا مهمترین چالش در فضای فعلی کشور، تامین نیاز‌های عمومی جامعه است و وضع عمومی جامعه با احساس تردید نسبت به فضای آینده همراه است.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت به خوبی می‌داند که باید مشکلات اقتصادی را برای آینده حل کند از این رو ما نیازمند نقش یابی اقتصادی و بین المللی هستیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: تاسوعای حسینی ماه محرم عزاداری محرم محرم عاشورای حسینی مسجد عزاداری امام حسین ع شیرخوارگان حسینی عزاداری امام حسین ع جان بولتون آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال جدید احمدی‌نژاد بعد از حمله سپاه به اسرائیل

 واکنش مبهم احمدی نژاد به حمله سپاه به اسرائیل با واکنش روزنامه اصلاح طلب سازندگی روبرو شد. در این مطلب آمده است؛

کانال تلگرامی دولت بهار نوشته است که محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم، در حاشیه دیدار با جمعی از بانوان در پاسخ به سوالی درباره حمله ایران به اسرائیل گفت: هر کشوری به سایر کشورها غیرقانونی حمله کند باید پاسخ آن را دریافت کند. و این حق کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است. رئیس دولت‌های نهم و دهم که در دوران ریاست‌جمهوری خود با اظهاراتی تند و حاشیه‌ساز درباره اسرائیل حواشی زیادی به وجود آورده بود در ماه‌های اخیر به دلیل سکوت نسبت به اتفاقات مرتبط با اسرائیل و جنگ غزه یا موضع‌گیری‌هایی مبهم و سوال‌برانگیز مورد توجه قرار گرفته است.

آخرین موضع‌گیری دوپهلوی او درباره تنش اخیر بین ایران و اسرائیل نیز در ادامه همین رفتارها مورد بررسی قرار گرفته است. عبدالرضا داوری که در دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد از حلقه نزدیکان و مشاور وی بود و این روزها از وی فاصله گرفته در توئیتی در این ‌باره نوشته است: «محمود احمدی‌نژاد، در پاسخ به سوالی در باره حمله ایران به اسرائیل، اسرائیل را یک کشور خواند و به صورت پیچیده گفته است که هر کشوری به سایر کشورها غیرقانونی حمله کند باید پاسخ آن را دریافت کند و این حق کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است».

در همین راستا، عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا و از چهره‌های دولت احمدی‌نژاد که چند سالی است راه خود را از او جدا کرده به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «برای من هم سوال بود که در این مدت آقایان سیدحسن خمینی، سیدمحمد خاتمی و دیگر اصلاح‌طلبان موضع گرفتند اما آقای احمدی‌نژاد به سکوت خود ادامه می‌دهد. به یکی از نزدیکان آقای احمدی‌نژاد پیام دادم که این چه وضعی است و چرا ایشان موضع‌گیری نکرده است، او گفت که آقای احمدی‌نژاد دو سالی است که سکوت کردند. در پاسخ گفتم که چطور ایشان در برخی از موارد مانند فوت آن هنرپیشه هم‌جنس باز در سکوت پیام می‌دهد؟ این برای ما قابل درک نیست».

از دیگر چهره‌های اصولگرا که این روزها درباره رخداد اخیر موشکی ایران علیه اسرائیل سکوت کرده نیز سعید جلیلی است.

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری بی‌سابقه احمدی‌نژاد بعد از حمله سپاه به اسرائیل!
  • جنجال جدید احمدی‌نژاد بعد از حمله سپاه به اسرائیل
  • (تصاویر) جنگل های هیرکانی النگدره
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • کاخ‌ســــفید مأمن رادیکالیسم ویرانگر
  • فیلم/ اژه‌ای: عملیات «وعده صادق» حق مشروع جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شد
  • عملیات «وعده صادق» با تعامل ارتش و سپاه محقق شد
  • کنایه سنگین عطاءالله مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله سپاه به اسرائیل /بازهم به بایدن اطلاعات غلط دادند! 
  • وزیر دفاع: تعامل ارتش و سپاه منجر به خلق عملیات باشکوه «وعده صادق» شد
  • تعامل ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های باشکوه عملیات وعده صادق شد