Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، سعید رسولی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص تداوم یا توقف احداث خط آهن قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان و سرعتی که برای سیر این قطار در نظر گرفته شده، تصریح کرد: طراحی اولیه این قطار، ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت بود که بعدا در یک مقطع زمانی تصمیم گرفته شد این سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت کاهش داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اخیرا وزیر راه و شهرسازی بار دیگر دستور داد تا هم سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت مد نظر باشد تا مزیتی که برای قطار سریع السیر وجود دارد که همان سرعت بالا و کم بودن زمان سیر آن است، رعایت شود. بنابراین در حال حاضر دستور کار برای اجرای روند احداث زیرساخت های ریلی قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان، ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

رسولی در خصوص منتفی شدن اصل احداث یا عدم احداث پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان هم گفت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اخیرا در جلسه ای که با مسئولان این پروژه در وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه داشت، دستور اکید داد تا این پروژه تکمیل و نحوه تأمین منابع مالی مورد نیاز آن بررسی شود.

وی تأکید کرد: این پروژه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی دارد که کمتر از ۱۰ درصد برآورد می شود اما در عملیات خاکی زیرسازی قطعه قم-اصفهان بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارد در قطعه تهران-قم هم اقداماتی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره علت کاهش حجم بار ریلی عبوری از ایران و تلاش چینی ها برای دور زدن ایران برای انتقال بار از مسیری غیر از ایران برای ارسال به اروپا اظهار داشت: تعامل و همکاری چندجانبه کشورهای مسیر چین به ایران داریم و در فروردین امسال نیز توافق خوبی با طرف چینی هم در زمینه تعرفه سیر قطار از ایران و هم در زمینه مجوزهای سیر واگن های ایرانی در این مسیر داشتیم.

وی افزود: بنابراین با چینی ها برای تردد قطار در این مسیر همکاری داریم، طبیعتا ما و این کشورها به دنبال آن هستیم تا مسیر بهینه ای داشته باشیم تا هم زمان سیر کوتاه تر شده و هم تعرفه به گونه ای باشد که رقابتی شود و شرایطی فراهم کنیم تا صاحبان کالا، بار را با قطار حمل کنند.

مدیرعامل شرکت راه آهن در پاسخ به پرسشی در خصوص مسیری که با عبور از ایران، چین را به غرب آسیا وصل می کند یادآور شد: مسیر ریلی چین به ایران شامل تردد از ازبکستان، قزاقستان و ترکمنستان و سپس با عبور از مرز سرخس، وارد ایران می شود که در این مسیر، تردد قطارهای کانتینری با طرف چینی داریم. کپی متن خبر برچسب ها: قطار سریع السیر

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: قطار سریع السیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه مدیریت شهری اصفهان به احداث مراکز گردشگری در شمال شهر

جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: فاز سوم دریاچه باغ فدک با مساحت ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع طراحی شده و به یکی از قطب‌های گردشگری شمال شهر تبدیل خواهد شد، همچنین احداث مراکز گردشگری در شمال شهر جزو سیاست‌گذاری‌های مدیریت شهری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی بقایی امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در حاشیه بازدید از قرارگاه اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: رادیو اینترنتی صدای شهر دو مرتبه در روز برای مسافران اجرای برنامه دارد.

وی افزود: فاز سوم دریاچه باغ فدک با مساحت ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع طراحی شده است و به یکی از قطب‌های گردشگری شمال شهر تبدیل خواهد شد، همچنین احداث مراکز گردشگری در شمال شهر جز سیاست‌گذاری‌های مدیریت شهری قرار گرفته است.

جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به دوربین ترمال پهپاد آتش‌نشانی شهرداری این کلان‌شهر تاکید کرد: این تکنولوژی در هیچکدام از شهرهای کشور وجود ندارد و این پهپاد برای حریق‌های سطح شهر بسیار مناسب است.

بقایی گفت: تمام مراکز خدماتی، گردشگری، رستوان‌ها، اسکان و سایر موارد در اپلیکیشن «اصفهان من» جانمایی شده است، همچنین مراکز صرف غذا برای مسافران نوروزی در این اپلیکیشن نمایش داده می‌شود.

کد خبر 739460

دیگر خبرها

  • قطار سریع‌السیر تهران -مشهد نیازمند حدود ۲۰ میلیارد دلار اعتبار
  • قطار‌های سریع‌السیر؛ راه حل کره جنوبی برای حل مشکل پیری جمعیت
  • فرهنگسرای نگین در منطقه ۱۲ اصفهان احداث می‌شود
  • آغاز فروش بلیت قطار‌های فروردین
  • آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از فردا
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت
  • توجه ویژه مدیریت شهری اصفهان به احداث مراکز گردشگری در شمال شهر
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد ۴ رام افزایش یافت
  • چین به دنبال قطارهای سریع السیر باری