Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر نعمتی در دیدار با یکی از سرمایه گذاران متقاضی فعالیت در استان اظهار داشت: از سال گذشته که صدور مجوزهای بی نام در استان آغاز شده تاکنون ۱۷۳ طرح مجوزهای لازم را اخذ کرده اند و در صورت وجود سرمایه گذار در کوتاه ترین زمان این مجوزها به نام می شود.

وی ادامه داد:  ظرفیت های ایلام به اذعان چهره های ملی که از استان بازدید داشته اند بسیار مطلوب و مناسب است و استان با وجود همه ذخایر نفتی و گازی و کانی های غیر فلزی، مرز بین المللی مهران، طبیعت چشم نواز، وجود ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی و اراضی آبی و کشاورزی مستعد بهترین منطقه برای جذب سرمایه گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار ایلام افزود: خوشبختانه مرز بین المللی مهران به واسطه برخورداری از امنیت و کوتاهی مسافت در سه ماهه ابتدایی سال جاری با افزایش ۳۳ درصدی ارزش صادرات مواجه بوده و این نشان از وجود این ظرفیت برای رونق تولید و احداث طرح های صنعتی صادرات گرا در استان است.

نعمتی گفت: اکنون طرح های زیادی نظیر تله کابین که مکان آن جانمایی شده، طرح بازیافت زباله، هتل، مجتمع تجاری ، طرح صنایع پایین دستی پتروشیمی و ... آماده هستند که سرمایه گذاران می توانند در آنها سرمایه گذاری کنند.

وی تاکید کرد: اجرای طرح های گردشگری نیز نیازمند توسعه زیرساخت هاست تا بتواند در جذب گردشگر موفق باشد.

وی افزود: ما شعار حمایت از سرمایه گذار نمی دهیم بلکه با همه توان از سرمایه گذاران استقبال می کنیم و تا مرحله اجرای طرح از آنها حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرمایه گذاری برای اجرای طرح ایجاد کولرگازی در این نشست حضور داشت که مصوب شد از مکان های مورد نیاز بازدید و مکان مورد نظر را انتخاب کند.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام کارخانه سرمایه گذاری داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار

حمیرا ریگی در نشستی با فعالان اقتصادی اظهار کرد: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تسریع، تسهیل و تکریم تجار و بازرگانان اساس کار همکاران من در سازمان منطقه آزاد چابهار است تا اعتقاد و اعتماد مردم در سال جدید برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی ارتقاء پیدا کند.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت، مزیت، آینده‌ای درخشان، نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه این منطقه آزاد نه‌تنها در اقتصاد ملی نقش مؤثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکای مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است، افزود: سرمایه‌گذاران و تجار باید بدانند فلسفه وجودی شکل گیری مناطق آزاد بر پایه صادرات و ترانزیت بنا نهاده شده بنابراین سرمایه‌گذاران واقعی و تجار و بازرگانانی که در حوزه صادرات، تولید و ترانزیت فعالیت می‌کنند هرگونه موانع و مشکلاتی را که با آن روبرو شدند به معاونان و مدیران ما ارائه کنند تا در راستای رفع آن اقدامات عاجل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: چابهار به سبب نزدیکی با کشورهای پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت‌ها و مزیت ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

ریگی به معاونت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و حوزه‌های مرتبط دستور داد: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به چابهار و حوزه سواحل مَکُران و توسعه این پهنه غنی از فرصت‌های مهین اسلامی، لازم است نشست‌های مداوم و منظم با سرمایه‌گذاران و بازرگانان برگزار شود تا موانع تولید، سرمایه‌گذاری و ترانزیت رفع شود.

چابهار دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه استراتژیک برای توسعه ترانزیت

وی افزود: موقعیت بندرشهیدبهشتی در خلیج چابهار و همچنین وجود آب‌های عمیق و بریدگی‌های طبیعی، فضایی مناسب را برای اسکله‌های با عمق زیاد و مختصات لنگرگاهی مطلوب جهت پهلوگیری کشتی‌های عظیم اقیانوس‌پیما فراهم ساخته به‌طوریکه این بندر از قابلیت تبدیل‌شدن به مگاپورت برخوردار است. به‌بیان‌دیگر چابهار دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه استراتژیک برای توسعه ترانزیت و صنایع محسوب می‌شود. این ویژگی ممتاز در دیگر مناطق ساحلی جنوب ایران و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس دیده نمی‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد چابهار برنامه‌هایی برای آشناسازی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی با قوانین کشور و مناطق آزاد تدارک ببیند تا تمامی اتباع خارجی به عنوان سفیران اقتصادی، ضمن آشنایی با قوانین و مقررات همواره به آن تمکین کنند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی از طریق فنی و حرفه‌ای احترام به قوانین و حقوق کارگری، ثبت اجاره نامه‌ها در سامانه ثبت اسناد و املاک، صدور، تمدید و پیگیری مجوزهای لازم برای فعالیت اتباع، رعایت حفظ و شئونات اسلامی و انجام مسوولیت اجتماعی در قبال شهروندان از موارد مهم است که در منطقه آزاد چابهار باید مورد توجه قرار گیرد.

ریگی ادامه داد: تجار و فعالان اقتصادی اتباع کشورهای مختلف حاضر در منطقه آزاد و یا سرمایه گذار جدید چالش‌ها و مشکلات پیش روی خود را مطرح تا پیگیری و حل آنها توسط مسوولان در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: چابهار موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد و به عنوان دروازه توسعه محور شرق از آن یاد می شود. مزیت های اختصاصی برای منطقه آزاد چابهار جهت تشویق سرمایه گذاری در نظر گرفته شده که می تواند برای اجرای هر ایده سودآور باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه تسهیلات و مزیت های قانونی زیادی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده، تصریح کرد: از آن جمله ضمانت سرمایه گذاری ها بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایران و امکان انتقال ۱۰۰ درصد سرمایه و سود حاصل از فعالیت اشخاص ثبت شده خارجی به خارج از کشور است.

وی بیان کرد: معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی بر درآمد و دارایی به مدت ۲۰ سال و قابل تمدید، معافیت ورود ماشین آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی از عوارض ورودی گمرکی، آزاد بودن صادرات محصولات تولیدی هر منطقه از مقررات عمومی صادرات و واردات و معافیت گمرکی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی منطقه برای صدور به سرزمین اصلی به میزان ارزش افزوده در استفاده از مواد اولیه داخلی از دیگر مزایای در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند