Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:32:55 GMT

کمبود دارو در کشور وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۲۸۶۸

کمبود دارو در کشور وجود ندارد

دکتر بشیر خالقی روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: اگر در برخی موارد مشکلی هم حس شده مربوط به اندک اقلام دارویی است که بخاطر نبود توجیه اقتصادی در کشور تولید نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تجهیز و تقویت صنعت تولید دارو در کشور افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک کشور تمام عیار وارد کننده دارو در جهان محسوب می‌شد،ما حتی توانایی بسته‌بندی اقلام دارویی را نیز نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:  طی چهار دهه گذشته صنعت دارویی ما تا جایی پیشرفت کرده که اغلب داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر اضافه کرد: یکی از اتفاق‌ها و رویدادهای مهم در زمینه دارو بعد از انقلاب اسلامی، تولید داروهای بایوتکنولوژی با فناوری و دانش روز تا حد خودکفایی و صادرات بوده است.
 
 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اهمیت تجهیز صنت دارو سازی در کشور افزود: تجهیز کشور به امکانات مورد نیاز صنعت دارو گامی مهم در جهت سلامت جامعه است و هم از جهت صنعتی شدن برای کشورمان مفید خواهد بود. 
 
او گفت: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه کلیت صنعت کشور را نشانه رفته  بیش از هر زمان دیگری نیازمند این هستیم که بسترهایی برای تبادل دانش ، واردات و صادرات در بخش دارو  داشته باشیم.

۶۰۱۶/۷۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مواد اولیه دارو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خلخال بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکان هرگونه اشتباه دارویی را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرجان کریمی، با اشاره به به اهمیت موضوع ایمنی دارویی بیماران، گفت: گزارش دهی کامل، سریع و به موقع عوارض و اشتباهات دارویی می‌تواند در کاهش وقوع عوارض و اشتباهات دارویی مؤثر واقع شود.

وی همچنین سامانه گزارش عوارض دارویی را به عنوان تنها سامانه برخط گزارش دهی عوارض و اشتباهات دارویی معرفی کرد که زیر نظر دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کند.

رئیس گروه ثبت و بررسی ایمنی و عوارض ناخواسته فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، در ادامه از جامعه پزشکی خواست در صورت مشاهده هرگونه عوارض و اشتباه دارویی و فراورده‌های سلامت، گزارش‌ها را با ثبت اطلاعات کامل فرم گزارش، در کارتابل گزارشگر سامانه مذکور به نشانیadr.ttac.ir ثبت و ارسال نمایند.

کد خبر 6082331 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پزشکان هرگونه اشتباه دارویی را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • ضرورت تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها