Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@17:58:47 GMT

طناب پوسیده وعده‌های دروغین نتانیاهو

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۲۸۷۴

طناب پوسیده وعده‌های دروغین نتانیاهو

هر چه به انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی نزدیک می شویم نخست وزیر این رژیم برای جلب آراء بیشتر به اقدامات نمایشی و تبلیغاتی مضحکتری دست می زند.

به گزارش مشرق، حدود شش ماه پیش بود که انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی برگزار شد و نتایج آن نشان می داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مجددا در سمت خود باقی می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما عدم توانایی وی برای رسیدن به یک اجماع و تشکیل کابینه باعث شد تا مهلت قانونی نتانیاهو در ابتدای خرداد به پایان برسد. بعد از آن بود که پارلمان رژیم صهیونیستی رأی به انحلال خود و برگزاری انتخابات مجدد داد.

پیروزی در این انتخابات برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی بسیار مهم است چرا که به دنبال آن می تواند مجددا بر کرسی قدرت تکیه بزند. هر چه به زمان برگزاری این انتخابات در تاریخ ۲۶ شهریور(۱۷ سپتامبر) نزدیک میشویم وعده های نتانیاهو برای کسب آراء بیشتر جنجالی تر و غیر واقعی تر می شود.

بیشتر بخوانید: ابراز نگرانی گوترش از توسعه‌طلبی جدید نتانیاهو

نتانیاهو گاه به مطرح کردن وعده های نژادپرستانه در قبال شهرک نشینان صهیونیست روی می آورد و گاه با حمله به مواضع نیروهای مقاومت در منطقه به دنبال مطرح کردن خود در آستانه انتخابات پارلمانی است.

 یکی از وعده های جنجالی نتانیاهو که روز گذشته مطرح و باعث شد تا اعتراض اکثریت کشورها و مجامع بین المللی را به دنبال داشته باشد الحاق شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری به اراضی اشغالی بود. مولود چاووش اوغلو وعده جنجالی نتانیاهو که گفته است در صورت پیروزی در انتخابات ۱۷ سپتامبر برای الحاق دره اردن به اراضی اشغالی تلاش می کند را اقدامی نژاد پرستانه توصیف کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز نسبت به پیامدهای اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و تأکید کرد که چنین تصمیمی می‌تواند عملیات صلح را نابود کند.

بسیاری از کشورهای عربی و مجامع عربی و هم چنین گروه های فلسطینی نیز با واکنش به این سخنان انتخاباتی نتانیاهو نسبت به تبعات و پیامدهای خطرناک آن هشدار دادند به طوریکه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز که با رژیم صهیونیستی همکاری دارد از احتمال لغو توافقنامه های خود با تل آویو سخن گفت.

نتانیاهو در حالی با حمله های گاه و بیگاه به مواضع گروه های مقاومت در منطقه از جمله مواضع حزب الله لبنان و نیروهای ارتش سوریه و نیروهای حشد شعبی در عراق و هم چنین مواضع گروه های مقاومت فلسطین به ویژه حماس در غزه سعی در مطرح کردن خود دارد که در جریان فرار خود همزمان با حملات موشکی گروههای مقاومت به شهرک های صهیونیستی موجی از اعتراضات را برانگیخت.  نتانیاهو که در حال سخنرانی در یک همایش انتخاباتی در شهرک صهیونیست نشین اشدود بود پس از اصابت یک راکت شلیک شده از نوار غزه به این شهرک سخنرانی خود را قطع کرد و به پناهگاه فرار کرد.

بسیاری از سیاستمداران صهیونیست این اقدام نتانیاهو را به باد تمسخر گرفتند. نفتالی بنت وزیر سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به فرار نتانیاهو به پناهگاهی در شهرک اشدود گفت: این اتفاق حقارت ملی است و نشان می دهد حماس دیگر از اسرائیل نمی ترسد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پا را از این حد نیز فراتر گذاشته و در یکی از تلاش های انتخاباتی خود برای جلب توجه رأی دهندگان مدعی کشف تأسیسات هسته ای مخفی ایران شد! ادعایی که حتی در اراضی اشغالی نیز خریداری نداشته و با انتقاداتی رو به رو شد. تنها به فاصله چند روز پس از اعلام برداشته شدن گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای در واکنش به بدعهدی طرف اروپایی و نیز بلافاصله پس از سفر مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران نتانیاهو این ادعای مضحک را مطرح کرد. وی مدعی کشف سایت هسته ای اعلام نشده ایران در آباده واقع در جنوب اصفهان شد.

هنوز ادعای نتانیاهو در آوریل ۲۰۱۸ در خصوص کشف تأسیسات مخفیانه ایران در تورقوزآباد دست مایه طنز و تمسخر محسوب میشود.

کاملا مشخص است که یکی از اهداف نتانیاهو از مطرح کردن چنین ادعای مضحکی نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی و تلاش برای باقی ماندن در سمت کنونی است.

نتانیاهو از یک سو می کوشد خود را پیروز عرصه درگیری های منطقه ای و نبرد با جبهه مقاومت در منطقه نشان دهد که بنا به گفته سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، ارتش اسرائیل در جریان عملیات موشکی نیروهای مقاومت بیشتر شبیه یک ارتش هالیوودی عمل کرد تا یک ارتش واقعی؛ و از سوی دیگر دستاوردهای پوشالی در برابر ایران و برنامه هسته ای آن کسب کرده و نشان دهد در این عرصه ابتکار عمل را به دست دارد.

نتانیاهو هم چنین در عرصه داخلی تلاش می کند با وعده های دروغین خود که حتی مخالفت سازمان ها و نهادهای بین المللی را نیز به دنبال داشته از گسترش دامنه اراضی اشغالی دم بزند و آراء بیشتری را کسب کند. نتانیاهو می کوشد تا جبهه حزب خود یعنی حزب لیکود را از طریق گسترش روابط با جمعیت های وابسته به شهرک نشینان تقویت کند و به همین دلیل بر وعده های خود مبنی بر گسترش شهرک سازیها تاکید دارد.

اقدام جنجال برانگیز نتانیاهو در سفر به شهر الخلیل و هتک حرمت حرم ابراهیمی نیز در همین راستا صورت گرفت؛ اقدامی که با واکنش های گسترده ای رو به رو شد. پیام این اقدام نتانیاهو خطاب به شهرک نشینان تندرو بود. نتانیاهو قصد داشت بگوید که به تلاش های خود در قلب شهر الخلیل برای گسترش شهرک سازی ها ادامه می دهد و در جریان این سفر سنگ بنای ساخت یک شهرک جدید را گذاشت.

همین اقدامات نمایشی و تبلیغاتی نتانیاهو باعث شده تا انتقادات فراوانی از سوی احزاب معارض علیه وی مطرح شود به طوریکه برخی از این احزاب با صدور بیانیه هایی اعلام کرده اند که نتانیاهو با این اقدامات نمایشی، باعث شده امنیت رژیم صهیونیستی تضعیف شود.

در هر صورت باید گفت که این وعده ها و اقدامات انتخاباتی نتانیاهو که پیش از این هم مطرح شده و در آستانه انتخابات پارلمانی رنگ و بوی نمایشی تری به خود گرفته، تنها وعده های دروغینی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این نیز با استفاده از آنها سعی در تقویت جایگاه خود در میان صهیونیست ها کرده بود و با بررسی نظر کارشناسان و تحلیل گران به نظر می رسد دیگر کارایی خود را از دست داده و همگان به ماهیت انتخاباتی و نمایشی بودن آن اذعان دارند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان نتانیاهو رژیم صهیونیستی فلسطین بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول‌پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی

  پیش‌بینی می‌شود این لایحه به‌سرعت در مجلس سنای آمریکا نیز تصویب و متعاقبا با امضای فوری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اجرایی شود. بنیامین نتانیاهو از این اقدام کنگره تمجید کرده و آن را نماد مدنیت غرب دانسته است! گرچه در حمایت مطلق آمریکا از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ غزه از ابتدا نیز کمترین شبهه‌ای وجود نداشت اما اقدام اخیر کنگره و حمایت کاخ سفید از آن، نقطه آشکارساز ائتلاف واشنگتن ــ تل‌آویو در این کشتار ناجوانمردانه و دهشتناک است.
 
اختلافات نمایشی کاخ سفید و رژیم صهیونیستی 
این اقدام کنگره، به‌وضوح نشان داد که آدرس‌ها و سیگنال‌هایی که در روزهای اخیر از سوی کاخ سفید با هدف القای اختلاف میان نتانیاهو و بایدن مخابره شده، جملگی نمایشی و منبعث از یک بازی تاکتیکی از پیش طراحی شده است. حمایت مالی گسترده کنگره و کاخ سفید از جنگ‌افروزی رژیم اشغالگر در نوار غزه یک پیام بیشتر ندارد و آن چراغ سبز آمریکا به صهیونیست‌ها جهت استمرار جنایات‌شان در غزه، خان یونس و رفح است. در چنین شرایطی تمییز دادن واشنگتن (بایدن) از تل‌آویو (نتانیاهو) نوعی خطای راهبردی و محاسباتی محض محسوب می‌شود. آمریکا طی هفته‌های اخیر چندین اقدام در حمایت مطلق از نسل‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و استمرار آن صورت داده که باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرد. در ابتدا، واشنگتن قطعنامه مدنظر الجزایر جهت وقوع آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه را وتو کرد. در ادامه، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد با استفاده از حق وتوی خود، مانع از تحقق عضویت دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد شد و اکنون نیز شاهد تصویب لایحه جنگ‌طلبانه اخیر دوحزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا با هدف تقویت مواضع رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم! این اقدامات آشکار، قطعا باید مبنای اصلی قضاوت ما در‌خصوص جنگ غزه و رویکرد واشنگتن و تل‌آویو در قبال آن قرار گیرد. گرچه ممکن است بایدن در قبال رویکرد هزینه‌ساز نتانیاهو در جنگ غزه ملاحظاتی داشته باشد اما این ملاحظات را هرگز به عرصه تصمیم‌سازی سیاست خارجی آمریکا تسری نمی‌دهد.
   
جرم مشترک بایدن و نتانیاهو 
در چنین شرایطی باید بایدن و نتانیاهو را یک روح قاتل در دو بدن قلمداد کرد. با توجه به اسناد و مدارک خدشه‌ناپذیر، مسجل است که هدایت میدانی جنگ غزه از ابتدا توسط سنتکام وپنتاگون صورت گرفته وحتی دربرخی مناطق،ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در حکم مجری عملیات وارد میدان شده است.نکته تاسفبار این‌که رسانه‌های غربی، از آمریکا در کنار قطر و مصر به‌عنوان بازیگری واسطه‌گر در مذاکرات آتش‌بس غزه یاد می‌کنند، حال آن‌که بازیگر واسطه‌گر، قاعدتا نباید سهمی در ایجاد و استمرار نبرد ایفا کند! بر همین مبنا، دیگر جایی برای تفکیک ماهوی، راهبردی، استراتژیک، تاکتیکی و حتی رفتاری مقامات آمریکایی و صهیونیستی از یکدیگر باقی نخواهد ماند. قطعا بایدن و نتانیاهو بابت نسل‌کشی غزه، سخت‌ترین مجازات ممکن را متحمل خواهند شد. با فرسایشی شدن جنگ غزه از یک‌سو و نزدیک‌تر شدن به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، کاخ سفید قطعا در عرصه دیپلماسی عمومی تلاش خواهد کرد تا نشانه‌های تفاوت خود و صهیونیست‌ها را بیش از پیش به شهروندان آمریکایی و افکار عمومی دنیا مخابره کند. در مقابل این تصویرسازی هدفمند و دروغین، واقعیاتی وجود دارد که تکیه و رجوع به آنها نقش واشنگتن در مدیریت میدانی و فرامتنی جنگ غزه را آشکار می‌سازد. چندی پیش نشریه نیویورک‌ تایمز آمریکا به نقل از مقامات رسمی این کشور گزارش داد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره رهبران ارشد حماس و محل گروگان‌ها درغزه است واین اطلاعات را دراختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.به عبارت بهتر، درست در زمانی که دولت بایدن تلاش می‌کند خود را بازیگری جدا از نتانیاهو در معادله جنگ غزه تلقی کند، به‌صورت همزمان مشغول حمایت میدانی، اطلاعاتی و نظامی از تشدید نسل‌کشی در غزه و خان‌یونس است.این تناقض هدفمند، نشأت گرفته از تزویر ذاتی واشنگتن در نظام بین‌الملل بوده و در گذشته نیز مسبوق به سابقه است. اکنون نیز مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا و حمایت مطلق بایدن و کاخ سفید ازآن، جایی برای اثبات ادعای دروغین تفاوت رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر باقی نمی‌گذارد. 

نقطه آشکار‌ساز یک حقیقت 
هرچند از ابتدا مسجل بود که جنگ غزه، با هدایت و مدیریت میدانی و فرامتنی آمریکا صورت می‌گیرد اما اقدام اخیر کنگره، دیگر تردیدی در این خصوص باقی نمی‌گذارد. مصوبه اخیر کنگره، معنای مشخصی دارد؛ این‌که آمریکا از ابتدای جنگ غزه تا‌کنون رسما در نسل‌کشی غزه مشارکت داشته و اکنون به علنی‌سازی وقیحانه آن پرداخته است. بدون شک واشنگتن از عواقب و تبعات همدستی با تل‌آویو در جنایت تمام‌عیاری که در غزه صورت می‌گیرد، رهایی نخواهد یافت.

دیگر خبرها

  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • پول‌پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • اتهام‌زنی نتانیاهو به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
  • چرا بایدن از نتانیاهو دغدغه بیشتری نسبت به اسرائیل دارد؟
  • تمسخر نتانیاهو در تلویزیون رژیم صهیونیستی + فیلم
  • هدف نتانیاهو از حمله به رفح چیست؟