Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،، در آیین روز یازدهم محرم مردم دسته دسته می‌آیند تا شهادت امام حسین (ع) را در این روز به نواده‌اش امامزاده «کوران»، که در روستایی به همین نام در شهرستان اسفراین واقع است، تسلیت بگویند و این حضور عظیم دیدنی و نشان از عشقی دارد که در دل و باور مردم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین روز یازدهم محرم امامزاده کوران به عنوان یکی از رسوم دیرین و شاخص مردم شهرستان اسفراین است که مردم منطقه اعتقاد عجیبی به آن دارند.

هر سال بعد از عاشورا و روز یازدهم محرم، عده زیادی از عزاداران حسینی، طبق رسمی کهن، از شهر‌ها و روستا‌های اطراف در امامزاده کوران (احمدبن موسی (ع)) گرد هم می‌آیند تا شهادت امام سوم شیعیان را به این امامزاده تسلیت بگویند.

این مراسم با برافراشتن علم‌ها، بیرق‌ها و برپایی دسته‌های عزاداری و تعزیه خوانی همراه است.

اعتقاد مردم منطقه کوران به این رسم به اندازه‌ای است که همه اهالی این منطقه از گوشه و کنار کشور باید حتماً در این روز در کوران باشند و حتی هیئت عزاداری بانوان نیز در این مراسم حضور دارد.

انتهای پیام/د

برگزاری آیین روز یازدهم محرم در امامزاده کوران اسفراین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی مکان های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین بزرگداشت عطار نیشابوری در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس موسسه آموزش عالی عطار مشهد گفت: در این مراسم که در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، ضمن بزرگداشت مقام عطار نیشابوری، از «رضا اشرف زاده»، استاد و عطارپژوه هم کشور تجلیل به عمل آمد.   سیدحسین مجتبوی همچنین اعلام کرد: موسسه آموزش عالی عطار با هماهنگی انجمن آثار مفاخر فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر مطالعات عطارشناسی و عطارپژوهی کشور را در دانشگاه عطار خراسان راه اندازی می‌کند.   در بخشی از این برنامه، هنرمندان به خطاطی و نقاشی با موضوع عطار نیشابوری پرداختند.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم(ع)نیشابور
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • برگزاری آیین بزرگداشت عطار نیشابوری در مشهد
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق