Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@17:51:32 GMT

داستان موفقیت‌های یک کارآفرین؛ از رویا تا واقعیت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۳۲۴۰

داستان موفقیت‌های یک کارآفرین؛ از رویا تا واقعیت

"ایلان ماسک" به عنوان سی و هشتمین فرد قدرتمند در جهان و پانزدهمین فرد ثروتمند در حوزه تکنولوژی شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ماسک، موسس و بنیانگذار شرکت‌های بزرگی نظیر تسلا موتورز، پی‌پال و اسپیس اکس است و تاکنون روی پروژه‌هایی سرمایه گذاری کرده که دنیای اطرافمان را تغییر داده است. ایلان ماسک را جزء ده چهره تاثیر گذار دنیای کنونی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه شما را با زندگی شخصی این کارآفرین جهانی و موفقیت‌های شغلی او آشنا می‌کنیم:

زندگی شخصی

ایلان ریو ماسک در سال ۱۹۷۱ در "پرتوریا"، پایتخت آفریقای جنوبی چشم به جهان گشود. او در ۱۰ سالگی یادگیری برنامه‌نویسی را به صورت خود آموز آغاز کرد و دو سال بعد درحالی که ۱۲ سال بیشتر نداشت، اولین بازی ویدپویی خود را با نام "Blastar" ساخت. ایلان موفق شد ۵۰۰ دلار از محل فروش این بازی درآمدزایی کند. پس از پایان دوره متوسطه  او عازم کانادا شد تا به دانشگاه "کویینز" برود . ماسک دوسال بعد با اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه پنسیلوانیا، به آرزوی کودکی خود رسید و وارد خاک ایالات متحده شد. در سال ۱۹۹۵ ماسک تنها پس از دو روز تحصیل در مقطع دکتری، آن را رها کرد تا به دنبال رویاهای کارآفرینانه‌اش برود . او توانست "پی پال"، سیستم پرداخت و انتقال پول جهانی را طراحی و اجرا کند. در سال ۲۰۰۲ ماسک با فروش پی پال، ۱۶۵ ملیون دلار به دست آورد و بدین ترتیب سرمایه اولیه را برای تحقق‌بخشیدن به سایر ایدهای نوآنورانه خود را به دست آورد.

اسپیس ایکس

در سال ۲۰۰۱ ماسک و چند تن از دوستان او برای اجرای پروژه‌های فضایی خود به روسیه سفر کردند تا سه موشک دسته دوم قاره پیما خریداری نمایند . ایلان ماسک وقتی متوجه قیمت‌های سرسام آور موشک‌ها شد، تصمیم گرفت شرکتی به نام ‌"Space Exploration Technologies Corporation" یا به اختصار spaceX را برای تولید موشک ارزان‌قیمت تاسیس کند . ماسک دریافته بود که مواد خام تنها سه درصد یک موشک را تشکیل می‌دهد و موفق شد با مهندسی نرم افزار و ساخت ماژولار تا حدود یک دهم مقدار اولیه را کاهش دهد. ایلان ماسک که با سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری حاصل از پرو‍‍‍ژه های قبلی دست به تاسیس اسپیس ایکس زده بود ، به طور همزمان در سمت‌های مدیر ارشد اجرایی (CEO) و مدیر ارشد تکنولوژی (CTO)به فعالیت پرداخت.

 در سال ۲۰۰۸ ناسا طی قراردادی ارسال محموله به ایستگاه فضایی را برعهده گرفت و موفق شد با پرتاب موشک فالکون ۱، نخستین شرکتی باشد که ماهواره را در مدار زمین نصب می کند . چهار سال بعد نیز فضا پیمای دراگون این شرکت، به عنوان اولین حامل سوخت خصوصی به ایستگاه فضایی لقب گرفت. در راستای هدف اولیه اسپیس ایکس برای ساخت موشک ارزان، این شرکت طرح بازگردانی موشک‌ها به زمین به را ارائه کرد و پس از بارها شکست سرانجام در سال ۲۰۱۵ موفق شد یک موشک دراگون ۹ را به جو زمین برگرداند. جاه طلبی‌های اسپیس ایکس به این جا ختم نشد. در سال ۲۰۱۷ ایلان ماسک پرده از رویاپردازی جدید این شرکت برداشت و اعلام کرد اسپیس ایکس قصد دارد برای نخستین بار انسان‌های غیر دولتی را در ازای دریافت وجه، به فضا بفرستد؛ فضاپیمای نسل جدید "کرو دراگون" وظیفه اجرای این مهم را بر عهده دارد. مدیران اسپیس ایکس قصد دارند در آینده این طرح را به ارسال انسان و فرود آن بر کره مریخ نیز گسترش دهند.

تسلا موتورز

یک سال پس از تاسیس این شرکت و در سال ۲۰۰۴، ماسک به عنوان رئیس هیئت مدیره به کمپانی تسلا آمد. تا چندین سال ایلان در جریان فعالیت های روزانه شرکت نبود و تنها در طراحی و اجرای "رودستر" (اولین خودرو الکتریکی تسلا)، حضور داشت. او از سال ۲۰۰۸  تا به امروز مدیرعامل و و طراح ارشد محصولات این شرکت است. با حضور وی در تسلاموتورز، گستره فعالیت‌های این شرکت از صنعت خودرو خارج شد و نام "موتورز" نیز از آخر اسم شرکت تسلا موتورز برداشته شد. سال ۲۰۱۵ تسلا از باتری‌های خانگی "پاوروال" رونمایی کرد. این باتری‌ها می‌توانند انرژی الکتریکی تولیدشده در روز توسط پنل‌های خورشیدی و یا برق مورد نیاز مصرف خانگی را در ساعات کم‌بار ذخیره و در مواقع نیاز آن را به سیستم برق خانگی منتقل کند. اکنون تسلا، لقب بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری‌های لیتیومی جهان را در به خود اختصاص داده است. ایلان ماسک در ادامه جاه طلبی‌های خود قصد دارد بزرگ‌ترین ساختمان روی زمین را با نام "گیگافکتوری" برای تولید باتری‌های خود و استفاده از انرژی خورشیدی در بیابان‌های آمریکا تاسیس کند.

کد خبر 389173

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایلان ماسک اسپیس ایکس کارآفرینی خلاقیت ماموریت فضایی خودروسازي شرکت تسلا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند

شرکت «اسپیس‌ایکس» روز چهارشنبه ۲۳ ماهواره «استارلینک» را به سوی مدار زمین پرتاب کرد.   به گزارش ایسنا، ماهواره‌های اینترنتی دوباره عازم مدار زمین شده‌اند.   به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون ۹«(Falcon 9) به همراه ۲۳ ماهواره اینترنتی «استارلینک»(Starlink) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) روز ۱۷ آوریل در ساعت ۵:۲۶ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از «مرکز فضایی کندی» ناسا در فلوریدا بلند شد.   اولین مرحله فالکون ۹ حدود ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب طبق برنامه به زمین بازگشت و به صورت عمودی روی سکوی شناور بدون سرنشین شرکت اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد.     بسیاری از افراد نتوانستند آن نقطه عطف را در لحظه ببینند زیرا در یک اتفاق غیرمعمول برای اسپیس‌ایکس، پخش زنده این شرکت حدود سه دقیقه پس از پرتاب قطع شد.   براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این دوازدهمین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده ویژه بود.   مرحله بالایی فالکون ۹ به حمل کردن ۲۳ ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد تا آنها را حدود ۶۵ دقیقه پس از بلند شدن در آنجا مستقر کند.   این پرتاب، سی و نهمین ماموریت مداری سال جاری میلادی را برای اسپیس‌ایکس رقم زد و بیست و ششمین ماموریت سال برای ساخت شبکه استارلینک بود.   شبکه استارلینک در حال حاضر از بیش از ۵۷۰۰ ماهواره عملیاتی تشکیل شده است و رشد این تعداد در آینده ادامه خواهد یافت. اسپیس‌ایکس، مجوز استقرار ۱۲ هزار ماهواره استارلینک را در مدار پایین زمین دارد و علاوه بر آن، برای ۳۰ هزار فروند دیگر نیز درخواست تایید کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • داستان‌های عامه ما، ریشه در واقعیت دارند/ ردّپای کهن الگوها در روایت‌های زنان/ مضامین متنوع لالایی‌ها و شعرهای زنانه
  • داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!
  • بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا