Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئتی از دولت سودان جنوبی و نمایندگان تعدادی از گروه‌های شبه‌نظامی در این کشور سندی را برای آغاز مذاکرات جهت پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه امضا کردند. ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، هیئتی از دولت سودان و نمایندگان تعدادی از گروه‌های شبه‌نظامی در این کشور آفریقایی، روز چهارشنبه سندی را برای آغاز مذاکرات میان طرفین جهت پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امضای «بیانیه جوبا برای اتخاذ تدابیر اعتمادسازی و مقدمه‌چینی برای مذاکرات» در نتیجه مذاکراتی انجام شد که در پایتخت سودان جنوبی تحت نظارت «سلوا کر» رئیس‌جمهوری این کشور در جریان بود.

در این سند که توسط «محمد حمدان حمیدتی» نماینده دولت سودان جنوبی و «الهادی ادریس یحی» نماینده «جبهه انقلابی سودان» و «جمعیت گروه‌های آزادی‌بخش سودان» به امضا رسید، آمده است: «دو طرف درباره چندین مورد از جمله تشکیل کمیته‌های مشترکی برای انجام ماموریت‌های مختلف همانند رسیدگی به مساله آزادسازی اسرای جنگی، مسائل انسان‌دوستانه، اقدامات لازم برای توقف درگیری‌ها با استفاده از راهکارهای نظارتی و نیز تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری برگزاری مذاکرات صلح، که قرار است 14 اکتبر آغاز شود، توافق کردند.»

طبق این سند، طرفین همچنین توافق کردند کانال‌هایی برای رسیدگی به وضعیت مناطق جنگی در دارفور، دو منطقه (کردفان جنوبی و نیل آبی) و شرق سودان ایجاد شوند.

بوسه پاپ بر پای سران طرف‌های جنگ داخلی سودان جنوبی+فیلم

این بیانیه افزود، توافق مذکور در اختیار اتحادیه آفریقا، شورای امنیت و سازمان صلح آفریقا قرار خواهد گرفت تا بر اساس آن، حکم جدیدی درخصوص مسائل دارفور و دو منطقه( جنوب کردفان و نیل آبی) و نیز محتوای توافقنامه صادر شود و همچنین به اتحادیه آفریقا مجوز لازم برای فعالیت از سوی نهادهای بین‌المللی و در راس آنها شورای امنیت داده شود.

در پایان این بیانیه به اهمیت مشارکت طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله کشورهای عربی، آمریکا، اتحادیه اروپا، لائوس، چین و نیز سازمان ملل در «مراحل برقراری صلح و تثبیت آن» اشاره شده است.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,88/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، 5 سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • لحظه امضای تفاهمنامه میان ایران و سریلانکا با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور | تصاویر
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • عکس/ امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان