Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود عرب‌نژاد روز پنجشنبه در کمیته استانی هماهنگی اربعین افزود: در حال حاضر ۱۱۴ دفتر مجوزدار دائم و ۱۰ دفتر موقت در ستان کرمان ثبت زائران اربعین را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه افراد متقاضی به صورت شخصی نیز می‌توانند برای ثبت‌نام سفر اربعین اقدام کنند، اظهار داشت: در مجموع ۲۵ هزار تومان برای ثبت نام زائران اربعین دریافت می شود که از این میزان ۲۲ هزار تومان برای بیمه و هلال احمر و سه هزار تومان برای ثبت‌نام زائر دریافت می‌شود و دفاتر، حق دریافت هزینه اضافی از زائران را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان خاطرنشان کرد: گزارش‌های رسیده نشان دهنده آن است که کافی نت‌ها در برخی موارد تا ۱۰ هزار تومان برای ثبت‌نام زائران هزینه دریافت می کنند که این موضوع باید ساماندهی شود.

عرب‌نژاد تاکید کرد: ثبت‌نام برای حضور در مراسم اربعین حتما باید از طریق سامانه سماح انجام شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل، امکان پیگیری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه داشتن گذرنامه با ۶ ماه تمدید برای زائران الزامی است، تاکید کرد: اعزام رسمی زائران اربعین از ۱۹ شهریور آغاز شده و تا هفت آبان ماه ادامه دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان گفت: تلاش می‌شود پرواز مورد نیاز برای اعزام زائران متقاضی به صورت هوایی به صورت هفته‌ای یک مرتبه وجود داشته و زائرن به این خدمت نیز دسترسی داشته باشند.

عرب‌نژاد یادآور شد: سال گذشته ۶۵ هزار زائر اربعین از استان کرمان به این سفر اعزام شده‌اند و برآورد می‌شود که این تعداد در سال جاری تا ۸۰ هزار زائر افزایش یابد.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شجاع افزود: امسال ۹ هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان از خراسان رضوی به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه‌بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه‌ قبل ثبت‌نام شده‌اند. وی گفت: تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ زائر از مشهد در قالب ۳۷ کاروان و ۳ هزار و ۹۷۵ زائر از شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائران استان خراسان‌رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی هم گفت: اعزام زائران عمره مفردهاز امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از سرگرفته شد.  
محمود امانی‌بنی افزود: در همین زمینه نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه امروز به عربستان اعزام شدند.  
امانی‌بنی از پیش‌بینی تمام تمهیدات برای عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین کاروان زائران خراسانی عمره مفرده درحالی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند که این سفر زیارتی ۹ سال متوقف شده بود.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی