Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، برخی از لینک‌هایی که در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها معرفی می‌شود، صفحات فیشینگی هستند که می‌توانند اطلاعات بانکی را سرقت و حساب‌تان را خالی کنند.

تبلیغات محصولات و خدمات، این روزها شکل جدیدی به خود گرفته است. اگر پیش از این، رسانه‌هایی مانند تلویزیون و بیلبوردهای خیابانی موثرترین روش برای تبلیغات بودند، امروزه با گسترش پیام‌رسان‌ها، روش‌های قدیمی جای خود را به روش‌های نوین داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب برخی به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی اقدام می‌کنند، برخی تماس‌های تبلیغاتی را جایگزین کرده‌اند و برخی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات، استفاده از اینفلوئنسرهای اینستاگرام است. اینفلوئنسرها کاربرانی هستند که فالوئرهای زیادی دارند و همین مخاطبان زیاد، موجب می‌شود کسب‌وکارها تمایل زیادی به استفاده از تریبون‌های شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصول خود داشته باشند. این تبلیغات معمولا با جملاتی مثل «بسیاری از من پرسیده‌اند این لباست را از کجا خریدی؟» آغاز شده و با «لینک زیر را باز کنید تا به صفحه‌ای که ازش خرید کردم، منتقل شوید» تمام می‌شوند.

اما به نظر می‌رسد برخی لینک‌هایی که در اینستاگرام وجود دارند، صفحات فیشینگی هستند و بدین‌ترتیب به جای اینکه شما به وب‌سایتی مطمئن منتقل شوید، آدرس‌های نامعتبری هستند که اطلاعات بانکی شما را سرقت کرده و در مدت زمان کوتاهی قارد خواهند بود با در دست داشتن اطلاعات شما، حسابتان را خالی کنند.

مجرمان فضای مجازی با استفاده از لوگوها و تیترهای رسمی از بانک‌ها و مؤسسات مالی معتبر درصدد به دست آوردن اطلاعات بانکی افراد از طرف خود کاربران هستند که در این صورت به راحتی می‌توانند به حساب بانکی افراد دسترسی پیدا کنند. در کلاهبرداری به روش فیشینگ، کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌های جعلی که شبیه به سایت‌های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده‌های مالی اقدام می‌کنند.

فیشینگ ممکن است از سوی افراد آشنا و دوستان ارسال شود، لینک‌های فیشینگ ممکن است به صورت پیغام یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، تحت پوشش وب، سایت‌های خیریه، برنامه‌های پیغام فوری اجناس و کالا با قیمت مناسب و ارسال رایگان یا از طریق پیام کوتاه برای کاربران ارسال شود. به همین دلیل کاربران همواره باید آدرس این درگاه‌ها را با دقت بررسی کنند.

همچنین به گفته کارشناسان، از دیگر موارد امنیتی این است که هر ایمیلی را باز نکرده و روی هر لینکی کلیک نکنیم، آدرس سایت‌ها را دقیق چک کنیم که همان آدرس مورد نظر باشد، زمانی که یک سایت ما را به مرحله پرداخت هدایت می‌کند، دقت کنیم که مثل همان نوشته شده باشد. در نهایت این‌که سیستم عامل و مرورگرمان را همیشه به‌روز کنیم و آنتی‌ویروس اصلی و معتبر داشته باشیم که ویژگی‌های امنیت اینترنتی از جمله ویژگی حفاظت در برابر وب‌سایت‌ها و لینک‌های آلوده داشته باشد و بتواند حملات فیشینگ را تشخیص دهد./ ایسنا

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چک سرقت سیستم عامل فضای مجازی ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل هک شد

 هکرها تعدادی از سایت‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل از جمله وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی و مرکز پژوهش‌های هسته‌ای دیمونا را در اراضی اشغالی هک کردند.

به گزارش تسنیم، روزنامه هاآرتص امروز سه شنبه گزارش داد هکرهایی که به تازگی اعلام کرده بودند به برخی نهادهای حساس اسرائیلی نفوذ کرده‌اند، هزاران سند از این حملهٔ سایبری را منتشر کرده‌اند که اسنادی از وزارت دادگستری و پژوهشگاه نیروگاه هسته‌ای دیمونا هم در آن وجود دارد.

روزنامه هاآرتص رژیم اسرائیل همچنین نوشت که هکرها پایگاه‌‌های اطلاعاتی حساس رژیم اسرائیل را هک کرده و این داده ها را در پایگاهی که ایجاد کرده‌اند، منتشر نموده‌اند.

طی هفته‌های اخیر شماری از سایت‌های مراکز حساس و حیاتی رژیم اسرائیل از سوی هکرهای ناشناس هک شده است که مهمترین آن سایت وزارت جنگ صهیونیست‌ها بود.

 گروه هکری که خود را با نامNethunter معرفی کرده بود، در کانال تلگرامی به آدرس t.me/Nethunt3r اعلام کرده که موفق به دستیابی به زیر ساخت‌های وزارت جنگ  اسرائیل شده است.

در میان داده های درزیافته شده از این پایگاه، اطلاعات مربوط به کارکنان، مناقصه های برگزار شده، ساختار بخش فناوری ارتش رژیم صهیونیستی، خودروهای زرهی، نقشه های مهندسی، اطلاعات فنی در مورد نحوه کارکرد ساختار تصویربرداری ماهواره های فضایی و اطلاعاتی از نیروها و گردان های نظامی ارتش اسرائیل نیز به چشم می خورد.

این گروه هکری از مدیران این پایگاه صهیونیستی خواسته است تا در ازای عدم افشای اطلاعات محرمانه مزبور، 500 اسیر فلسطین دربند زندان های رژیم صهیونیستی را آزاد کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شبکه برق اسرائیل هک شد سایت سازمان امنیت داخلی اسرائیل هک شد

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل هک شد
  • راهکار‌هایی برای تقویت حکمرانی ریال
  • ضرورت تلاش نهاد‌های حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال
  • ضرورت تلاش نهادهای حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال
  • لغو تمامی پروازهای فرودگاه مشهد به جنوب و غرب کشور
  • لغو تمامی پرواز‌های فرودگاه مشهد به جنوب و غرب کشور
  • پرواز‌های فرودگاه مشهد به غرب و جنوب کشور لغو شد
  • لغو تمام پروازهای فرودگاه مشهد به جنوب و غرب کشور
  • لغو تمامی پرواز‌های فرودگاه مشهد امروز به جنوب و غرب کشور
  • پروازهای فرودگاه مشهد به غرب و جنوب کشور لغو شد