Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روز‌های اخیر که همزمان با دهه اول ماه محرم بود، خبری مبنی بر توهین یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه نیشابور در رسانه‌ها منتشر شد؛ خبری که در لبه تیغ رد یا تایید قرار گرفته است. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دو روز گذشته همزمان با تاسوعای حسینی خبری در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد که براساس آن از انتشار کتابی به زبان انگلیسی علیه عزاداری امام حسین (ع) توسط یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه نیشابور خبر می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این خبر آمده بود که در این کتاب نویسنده مراسم عزاداری محرم را نتیجه ممزوج شدن عقاید خرافی با عقاید اسلام دانسته است که به تولید و پرورش شیعه نوظهور شده است. همچنین در این کتاب به کرات به کتاب‌های سلمان رشدی ارجاع داده شده و حتی نویسنده مدعی می‌شود که سرکوب روابط جنسی در جامعه، قدرت تفکر آزاد را سلب می‌کند و با جستجو در اینترنت به مقاله‌هایی از این نویسنده می‌رسیم که علاوه بر ارجاع مکرر به کتب ضاله سلمان رشدی، مطالب بسیار سخیف دیگری نیز دارد.
به همین دلیل به سراغ مسئولان دانشگاه نیشابور رفتیم تا صحت و سقم این خبر را از آن‌ها جویا شویم.
حجت الاسلام مهدی قربانی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه نیشابور در این رابطه به خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: این خبر منتشر شده است و اکنون در مرحله بررسی و تایید این خبر هستیم و در صورت تایید قطعا برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.
قربانی افزود: قرار است برای بررسی زوایای دقیق این موضوع جلسه‌ای در دانشگاه تشکیل شده و از طریق آیین نامه‌های دانشگاهی و ضوابط و قوانین با این موضوع برخورد شود.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه نیشابور اطلاع از آخرین اخبار این موضوع را به اوایل هفته آینده موکول کرد.
حسین باصفا معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیشابور نیز در این خصوص به خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: این موضوع مربوط به فعالیت‌های پژوهشی یکی از اساتید دانشگاه نیشابور است.
باصفا بیان کرد: مسئولان دانشگاه نیشابور همچون گذشته تمامی موارد مرتبط با مسائل اعتقادی و فرهنگی را بررسی خواهند کرد و تا رسیدن به نتیجه نهایی نمی‌توان نظر قطعی در این رابطه داد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیشابور با اشاره به اینکه هر تخلف مربوط به اساتید در هیأت تخلفات اساتید بررسی می‌شود، تاکید کرد: به طور قطع مراحل تحقیق و صدور حکم زمان خواهد برد و اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد حتما با قاطعیت برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عزاداری امام حسین ع توهین دانشگاه نیشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شاکی حسین حسینی از سوی فرماندهی فراجا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد: گزارش‌های خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت نداشته و این موضوع مرتبط با شکایت یگان مربوطه (یگان ویژه) و شخصی مأمور پلیس از وی در توهین و بکاربردن الفاظ نامناسب در حین اجرای ماموریت تامین امنیت بازیکنان و هواداران در ورزشگاه امام خمینی اراک به تاریخ 24 فروردین 1403 است.

در این اطلاعیه آمده است: تلاش پلیس در محیط‌های ورزشی صرفا تامین امنیت تمامی عوامل حاضر در ورزشگاه‌ها و تماشاگران است.

همچنین توهین و مقاومت در برابر مامورین پلیس در حین انجام ماموریت به‌هیچ وجه پذیرفته نبوده و حتما با متخلفین برخورد و پیگیری قانونی می‌شود.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898855

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک
  • معرفی شاکی حسین حسینی از سوی فرماندهی فراجا
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود