Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تبریز گفت: کتب آموزش‌ شهروندی ‌برای ۳۴۰ هزار دانش‌آموز تبریزی تدریس می‌شود. ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر اظهار داشت: کتب آموزش‌ شهروندی همزمان با آغاز سالتحصیلی جدید برای 340 هزار دانش آموز تبریزی تدریس می‌شود که موضوع «حمل و نقل و ترافیک شهری» نیز یکی از مهمترین محورهای این آموزش‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی از مشکل ترافیک به عنوان یکی از معضلات مهم در کلانشهرها نام برد و افزود: در سال‌های اخیر افزایش وسایل نقلیه در شهرها منجر به گره‌های ترافیکی در خیابان‌ها شده که این مشکل در شهرهای بزرگ با جمعیت زیاد مشهودتر است.

ترافیک شهری بروجرد در ایام محرم ساماندهی شودسامانه هوشمند ترافیک شهری، در بوشهر عملیاتی شدگلایه شهروندان ایلامی از ترافیک شهری؛ مسئولان توجه کنند

شهردار تبریز ادامه داد: هر چند همه ساله با آغاز مهرماه شاهد گسترده‌تر شدن مشکلات ترافیکی هستیم، ولی اجرای طرح‌هایی مثل دانش آموزان همیار پلیس که نتایج و بازخورد خوبی در پی داشته، بسیار گره گشا بوده است.

شهین باهر با تاکید بر اینکه در فرآیند آموزش شهروندی هم مربی و هم دانش آموزان در حال یادگیری، مشارکت و گفتمان مستمر خواهند بود، گفت: این آموزش‌ها که در تمام مقاطع تحصیلی از آمادگی تا پایان دبیرستان را در بر می‌گیرد، در طولانی مدت می‌تواند آثار فرهنگی خوبی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز با همکاری آموزش و پرورش استان در صدد است با بهره گیری از آموزش‌های شهروندی در محورهای مختلف، راهبردهای توسعه شهری را به طوری کیفی و مناسبی هموارتر سازد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: این مجموعه در 26 جلد گردآوری و چاپ شده است که 13 جلد ویژه دانش آموزان و 13 جلد آن ویژه مربیان در محورهای مختلف شهروندی تدوین و تنظیم شده است. حقوق شهروندی، خدمات شهری و فضای سبز، توسعه پایدار و محیط زیست، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، اوقات فراغت، ورزش، خلاقیت، پدافند غیرعامل و تکنیک‌های آموزشی از جمله موضوعات مورد بحث در این مجموعه است.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند