Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@11:53:07 GMT

آخرین وضعیت خودروهای مانده در گمرک

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۳۶۹۹

آخرین وضعیت خودروهای مانده در گمرک

تین‌نیوز | 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در حال حاضر به طور کلی بیش از ۶۰۰۰ دستگاه خودرو در گمرک‌ها مانده‌اند، اظهار کرد: روند ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکها مانند قبل بوده و تغییری در روند آن ایجاد نشده است.

مهدی دادفر در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در حال‌ حاضر برای ۸۰۰ دستگاه گواهی‌نامه گمرکی صادر شده، حدود ۱۷۰۰ دستگاه اظهارنامه گمرکی گرفتند و ۲۲۰۰ دستگاه خودرو قبض انبار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است ۲۷۰۰ دستگاه نیز تحت نظر مقام قضایی هستند که به طور کلی بیش از ۶۰۰۰ خودرو در گمرک‌ها مانده‌اند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خاطرنشان کرد: نامه‌نگاری‌های مختلفی درباره ترخیص خودروهای مانده در گمرک انجام شده اما تاکنون نتیجه‌ای نداشته است. استدلالی وجود دارد که گفته می‌شود مصوبه واردات خودروهای مانده در گمرک یک بار تمدید شده است، اما در چهار ماه نخست دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانستند آن را اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم در آن زمان بین بخش‌های مختلف وجود نداشت. به جرات می‌توان گفت که مصوبه تنها دو ماه امکان اجرا داشت ولی امکان ترخیص ۱۴ هزار خودرو از گمرک در مدت زمان دو ماه تقریبا غیرممکن بوده است.

دادفر درباره موضوع واردات خودرو از مناطق آزاد اظهار کرد: موضوع واردات خودرو از مناطق آزاد نیز اتفاق نخواهد افتاد؛ چراکه برای واردات خودرو تفاوتی میان این مناطق با سایر نقاط وجود ندارد. زمانی که مطلبی قابل حل نیست نگاه‌ها را به سمت دیگر می‌کشانند. همین نکته درباره واردات خودروهای کارکرده نیز وجود دارد. زمانی که نمونه‌های صفر را نمی‌توانیم وارد کنیم، چگونه می‌توان در مورد واردات خودروهای دست دوم صحبت و آن را عملی کرد؟

وی ادامه داد: در صورتی که خودرو کارکرده وارد شود، قیمت‌ها تا نصف مبلغ خودروی صفرکیلومتر کاهش پیدا می‌کند. به طور کلی واردات خودروهای کارکرده‌ عالی است اما افرادی که توانمندی انجام این کار را داشته باشند، وجود ندارند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان اظهار کرد: آنچه که در حال حاضر برای ما از همه چیز بیشتر حائز اهمیت است، ترخیص خودروهایی است که وارد شده اما به دلایل مختلف ترخیص نمی‌شوند. خودروهای موجود در گمرک اموال مردم است. البته لازم به ذکر است که تمامی خودروهایی که ترخیص شده‌اند، به‌دست مشتریان رسیده است.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خودرو گمرک مناطق آزاد واردات واردات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد

تین نیوز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: امر مبارزه با خودروهای شوتی یکی از اولویت های اصلی و قطعی انتظامی استان بوده به طوری که در این زمینه کار شناسایی سرشبکه ها و باندهای دخیل در امر قاچاق سوخت و خودروهای شوتی بصورت پی در پی در حال انجام است به طوری که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹۰۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف و به مرجع قضایی معرفی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ یدالله دهقان گفت: خودروی شوتی به خودروهای سواری و وانت تیز رویی گفته می شودکه رانندگان آنها غالباً با ارتکاب تخلفاتی از قبیل پلاک مخدوش، پلاک مسروقه، پلاک فاقد اصالت، موتور تقویت شده، تجهیز به سیستم دودزا و میخ های سه پا و یا تغییر کاربردی ماشین از طریق برداشتن صندلی عقب و شاسی کشی ماشین ... و معمولا با سرعت بسیار بالا در جاده ها حرکت و اقدام به قاچاق کالا یا سوخت می کند که این خودروها بیشتر از نوع پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و بعضا پراید یا زانتیا است.

دهقان بیان کرد: برای مقابله بااین گونه خودروها، همه سازمان ها و ارگان های دخیل باید سهم خود را به درستی ایفا کنند و جلوی عرضه خارج از شبکه و فروش فرآورده های نفتی بصورت غیرقانونی توسط سازمان های مربوطه گرفته شود و لذا استان های همجوار به صورت جدی و کامل در امر مبارزه با خودروهای شوتی ورود پیدا کرده و مجازات های سنگین و بازدارنده در خصوص این خودروها اعمال شود و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت کامل اجرا شود.

وی اظهار کرد: اغلب خودروهای شوتی سطح استان شناسایی شده است و اقدامات قانونی لازم در خصوص توقیف و معرفی آن ها به مراجع ذیصلاح صورت می گیرد  لیکن باتوجه به اینکه خودروهای شوتی غالباً غیربومی هستند و از سایر استان ها اقدام به حمل قاچاق کرده و از این مسیر تردد دارند لذا تعداد و میزان آن ها متغییر است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: امر مبارزه با خودروهای شوتی یکی از اولویت های اصلی و قطعی انتظامی استان بوده به طوری که دراین زمینه کار شناسایی سرشبکه ها و باندهای دخیل در امر قاچاق سوخت و خودروهای شوتی بصورت پی در پی در حال انجام است به طوری که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹۰۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف و به مرجع قضایی معرفی شده است.

وی بیان کرد:  از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون نیز در چهار مرحله این طرح انجام شده که منجر به توقیف بیش از ۲۳۰دستگاه خودروی شوتی در سطح استان شده است و این طرح همچنان ادامه دارد.   

سرهنگ دهقان بیان کرد: به جهت برخورد قاطع و بهتر با خودروهای شوتی طی هماهنگی های صورت گرفته و مصوبات شورای تامین استان خودروهای شوتی که توقیف می شوند به غیر از پرداخت جریمه و رسیدگی به پرونده آن ها در سازمان تعزیرات حکومتی برای بار اول به مدت ۳ماه و در صورت تکرار به مدت ۶ ماه و یا بصورت سیستمی توقیف می شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خاطرنشان کرد: کارت سوخت خودروها شوتی توقیفی در طول مدت توقیف با هماهنگی دستگاه های ذی ربط تا پایان مدت توقیف مسدود می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توقیف کاروان خودروهای شوتی در دشتستان
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی‎ های خودرو دُبی بعد از سیل | بنز و لامبورگینی به چه روزی افتاده اند! |‌ تصاویر
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • توضیحات سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟